بهترین روش ها برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی

کانادا همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت محسوب می‌شود. از جمله مشاغل پرمتقاضی و جذاب در کانادا، حوزه برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات است. با توجه به تقاضای بالا برای برنامه نویسان، بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی هستند. در ادامه با شرایط و نحوه مهاجرت کاری از طریق برنامه‌نویسی آشنا خواهید شد.

مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی

برنامه ‌نویسی همواره در زیرمجموعه مشاغل پردرآمد و در حال پیشرفت محسوب می‌شود. امروزه در سرتاسر جهان میزان تقاضا برای افراد متخصص در حوزه برنامه‌ نویسی بسیار بالا بوده و زمینه برای استخدام آن‌ها فراهم است.

مهاجرت کاری برنامه نویسی

در کشور کانادا نیز زمینه برای استخدام برنامه نویسان بسیار مناسب بوده و هر ساله افراد از کشورهای مختلف برای فعالیت در این حوزه به کانادا مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی نسبت به سایر روش‌های مهاجرت کاری آسان‌تر بوده و علاوه بر آن درآمد بسیار مناسبی نیز به برنامه‌ نویسان در کانادا ارائه می‌شود.

درآمد ناخالص سالیانه برنامه نویسان در کشور کانادا سالانه میزانی بین 30 تا 120 هزار دلار کانادا تخمین زده شده که این عدد، برنامه‌ نویسی را به یکی از پردرآمدترین مشغل در کانادا مبدل کرده است.

گروه نرم افزاری آسمان

از طرفی دیگر با در نظر گرفتن زیرساخت‌های بسیار مناسب و فناوری پیشرفته در کانادا، فضای کاری بسیار مناسب، امنیت شغلی بالا، کیفیت زندگی مطلوب و مزایای پرشمار دیگری برای افراد فعال در حوزه تکنولوژی در کشور کانادا وجود دارد.

مزایای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی

مهاجرت کاری به کانادا برای برنامه نویسان، مزایای پرشماری را به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به طور کلی کشور کانادا یکی از سه مقصد برتر مهاجرتی در جهان محسوب می‌شود.
  • کانادا کشوری چند فرهنگی بوده و به همین دلیل مهاجران از کشورها و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند به سرعت با فرهنگ کشور کانادا تطبیق پیدا کنند.
  • در کشور کانادا فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی برای مشاغل حوزه فناوری و تکنولوژی وجود دارد.
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی از دیگر مزایای مهم آن است.
همچنین بخوانید :  طراحی اپلیکیشن اندروید به صورت اختصاصی (مشاوره رایگان)

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نویسی

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی اخذ کرده‌اید، باید از شرایط عمومی و تخصصی مورد نیاز آن بهره‌مند باشید.

شرایط عمومی مهاجرت شغلی به کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

تسلط زبان

یکی از اصلی‌ترین شروطی که تقریبا در تمامی روش‌های مهاجرتی به کانادا اهمیت بالایی دارد، داشتن تسلط مناسب بر یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی است. داشتن مدرک زبان مورد تایید کانادا و بهره‌مندی از حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای موقعیت شغلی مورد نظر، از جمله مواردی است که باید برای مهاجرت به کانادا مد نظر داشت.

شرایط سنی

از دیگر مواردی که باید برای اخذ اقامت کاری کانادا مد نظر داشت، شرایط سنی فرد متقاضی است. به طور کلی حداقل سن لازم برای کار در کانادا 18 سال است و سنین کم‌تر از 18 سال تنها تحت شرایط خاصی می‌توانند برای مهاجرت کاری به کانادا پذیرش شوند.

میزان تحصیلات

برای مشاغل مختلف در کانادا دسته‌بندی‌های متفاوتی در نظر گرفته شده که هر کدام شرط تحصیلی خاص خود را دارند؛ اما به طور کلی برای اشتغال در کانادا افراد متقاضی باید حداقل تحصیلات متوسطه خود را به اتمام رسانده باشند. برای مشاغل مرتبط با حوزه برنامه‌نویسی داشتن حداقل مدرک دیپلم ضرورت دارد.

برنامه نویسی در کانادا

جاب آفر

برای مهاجرت کاری به کانادا باید از سوی کارفرمای مقیم این کشور پیشنهاد کاری دریافت کنید. یافتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی از طرق مختلفی از جمله: لینکدین، اینستاگرام، موسسات مهاجرتی و … امکان‌پذیر است.

رزومه

یکی از مواردی که در مهاجرت کاری به کانادا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، رزومه شغلی و مهارت‌های فرد متقاضی است. دولت کانادا با بررسی سوابق و مستنداتی که در هنگام ارائه درخواست مهاجرت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، شرایط فرد متقاضی را سنجیده و در صورتی که مشخصات متقاضی با استانداردهای دولت کانادا مطابقت داشته باشد، ویزای کاری فرد متقاضی تایید می‌شود.

همچنین بخوانید :  آشنایی با 6 ابزار کاربردی برای طراحی اپلیکیشن بدون برنامه نویسی

بهترین روش مهاجرتی به کانادا برای برنامه نویسان

کانادا کشوری توسعه یافته بوده که زمینه‌ای بسیار مناسب را برای جذب برنامه‌نویسان فراهم کرده است. در میان روش‌های مختلفی که برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی وجود دارد، روش اکسپرس اینتری (Express Entry) به عنوان آسان‌ترین روش شناخته می‌شود.

از طریق این روش افراد واجد شرایط می‌توانند در کم‌تر از یک سال اقامت کانادا را بدست آورده و عازم این کشور بشوند. روش مهاجرتی اکسپرس اینتری صرفا بر مبنای بانک اطلاعاتی است که اداره مهاجرت کانادا برای انتخاب افراد واجد شرایط مورد استفاد قرار می‌دهد.

مهاجرت کاری برنامه نویسی کانادا

سه برنامه اصلی تحت سیستم اکسپرس اینتری شامل: تجربه کانادایی (Canada Experience Class)، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program) و برنامه تجارت فدرال (Federal Skilled Trades Program) می‌شود.

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و هم‌چنین دریافت مشاوره از موسسه‌های مهاجرتی بهترین مسیر را برای اخذ اقامت کانادا در نظر بگیرید.

وظایف برنامه نویسان در کشور کانادا

در کشور کانادا می‌توان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ نویسی فعالیت کرد که هر کدام از آن‌ها وظایف خاص خود را دارند؛ اما به صورت کلی وظایف برنامه نویسان در کشور کانادا را شامل موارد زیر در نظر گرفت:

  • نوشتن، توسعه، اصلاح و ادغام کدهای برنامه نویسی
  • توسعه برنامه‌های کامپیوتری و بروزرسانی آن‌ها
  • رفع مشکلات فنی و نواقص مربوطه
  • نگهداری از سیستم‌های فنی و بهبود عملکرد آن‌ها
  • رهبری تیم‌های برنامه نویسی
  • طراحی سایت، اپلکیشین و نرم افزار
  • ارزیابی سیستم‌های اطلاعاتی

درآمد برنامه نویسی در کانادا

درآمد مشاغل مختلف حوزه برنامه نویسی در کشور کانادا، نسبت به میانگین پرداختی در سایر کشورهای توسعه‌یافته، بیش‌تر بوده و به طور کلی درآمد مناسبی به افراد متخصص در حوزه برنامه‌نویسی پرداخت می‌شود.

همچنین بخوانید :  بهترین ابزارهای طراحی UI یا طراحی رابط کاربری را بشناسید

اگر قصد مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی را دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که میزان درآمدی دریافتی برنامه نویسان با توجه به استان اقامتشان، متفاوت خواهد بود.

درآمد میانگین یک برنامه نویس ماهر در کشور کانادا چیزی در حدود 34 دلار تخمین زده شده است که بیش‌ترین میانگین درآمد متعلق به ایالت بریتیش کلمبیا بوده و کم‌ترین آن به استان کبک تعلق دارد.

درآمد برنامه نویسی کانادا

پردرآمدترین حوزه برنامه نویسی در کانادا نیز برای مهندسان نرم افزار با حقوق میانگین سالانه در حدود 150000 دلار کانادا است. توسعه دهندگان وب نیز با درآمدی در حدود 70000 دلار در سال، درآمد بسیار مناسبی را در کشور کانادا دریافت می‌کنند.

برنامه نویسی بهترین شغل برای مهاجرت

امروزه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به سمت مدرن شدن حرکت می‌کنند. این تغییر در مشاغل نیاز به دانش برنامه نویسی و تخصص در این حوزه دارد، به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته به دنبال جذب افراد متخصص در زمینه برنامه نویسی در حوزه های طراحی حرفه ای سایت ، طراحی اپلیکیشن و… هستند.

با توجه به درآمد بالای برنامه نویسی در کشورهای توسعه یافته، مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی از بهترین راه‌کارها برای کسب درآمد بالا در کنار زندگی آرام و مرفه است. شما می‌توانید از طریق برقراری ارتباط با موسسات معتبر مهاجرتی مسیر اخذ اقامت خود را هموار نمایید.

سوالات متداول

میانگین درآمد برنامه نویسی در کانادا چقدر است؟

درآمد ناخالص سالیانه برنامه نویسان در کشور کانادا سالانه میزانی بین 30 تا 120 هزار دلار کانادا تخمین زده شده که این عدد، برنامه‌ نویسی را به یکی از پردرآمدترین مشغل در کانادا مبدل کرده است.

بهترین روش برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی چیست؟

در میان روش‌های مختلفی که برای مهاجرت به کانادا با شغل برنامه نویسی وجود دارد، روش اکسپرس اینتری (Express Entry) به عنوان آسان‌ترین روش شناخته می‌شود.

حداقل مدرک لازم برای مهاجرت از طریق برنامه نویسی به کانادا چیست؟

برای مشاغل مرتبط با حوزه برنامه‌نویسی داشتن حداقل مدرک دیپلم ضرورت دارد.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا