طراحی سایت اختصاصی | بررسی پروسه طراحی سایت در 5 گام

 طراحی سایت اختصاصی پروسه‌ای پیچیده و تخصصی است که اگر توسط افراد با تجربه انجام نشود می‌تواند موجب هدر رفتن وقت و سرمایه شما شود. با اطلاع کامل از پروسه، طراحی سایت می‌توانید از دریافت خدمات دقیق و حرفه‌ای اطمینان حاصل کنید و پروژه خود را به بهترین مجموعه بسپارید.

ضرورت داشتن وب سایت اختصاصی

امروزه اکثر کسب و کارها و برندها فعالیت خود را به صورت اینترنتی و آنلاین پیش می‌برند؛ اما تنها کسب و کارهای اندکی از وب‌سایت‌ اختصاصی استفاده می‌کنند. بخش عظیمی از سایت‌های موجود در اینترنت با استفاده از قالب‌های آماده طراحی شده‌اند.

وب سایت اختصاصی

به کار گرفتن قالب‌های آماده برای کسب و کارهای کوچک و تازه‌کار می‌تواند مفید باشد؛ اما افراد حرفه‌ای می‌دانند که برای رسیدن به پیشرفت و ایجاد تمایز با رقبای خود، به یک وب‌سایت حرفه‌ای با طراحی اختصاصی نیاز دارند.

گروه نرم افزار آسمان با کمک تیم فنی خود، بهترین طراحی سایت اختصاصی را با امکانات متفاوت، طراحی کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

گروه نرم افزاری آسمان

ویژگی یک وب سایت اختصاصی

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که یک وب‌سایت اختصاصی، چه ویژگی و مزیتی نسبت به سایر وب‌سایت‌های مشابه دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که طراحی سایت اختصاصی یک ویژگی‌ منحصر به فرد بوده و سایت‌های ساخته شده به این شیوه دارای طراحی، ظاهر و کدنویسی کاملا منحصر به فرد هستند.

این‌گونه سایت‌ها از اولین گام، تا آخرین مرحله، تماما به شکل اختصاصی و بر مبنای نیاز و سلیقه مشتریان طراحی می‌شوند. در طراحی سایت تخصصی تمامی المان‌های یک سایت از جمله: محتوا، طراحی بصری، سیستم‌های مدیریت محتوا و خدمات تعاملی سایت، به شکل کاملا اختصاصی توسعه یافته و به همین دلیل می‌تواند وب‌سایت یک کسب و کار را به مزیتی منحصر به فرد برای آن تبدیل کند.

پروسه طراحی وب سایت اختصاصی

استفاده از وب‌سایت تنها به کسب و کارها محدود نمی‌شود. تمامی افراد با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانند از داشتن وب‌سایت اختصاصی بهره ببرند. پروسه طراحی سایت اختصاصی مراحلی دارد که به بررسی آن پرداخته خواهد شد.

· نیاز سنجی

مهم‌ترین نکته در ابتدای پروسه طراحی سایت شناسایی نیاز مشتری و کاربری‌ است که قرار است از سایت استفاده کند. شرکت آسمان در تمام طول فرایند طراحی سایت به تمامی درخواست‌های کارفرما توجه کرده و تلاش می‌کند تا امکانات وب‌سایت را با توجه به نظرات شما توسعه دهد.

· طراحی قالب وب‌ سایت

با توجه به نیازها و درخواست‌های کارفرما و با در نظر گرفتن نوع وب‌سایت، باید طرحی کامل از عناصر مختلف سایت طراحی بشود. در این مرحله قالب کلی سایت طراحی شده و در واقع تصویری که کاربر با ورود به سایت قرار است مشاهده کند، به تصویر کشیده می‌شود. در پایان هر مرحله وضعیت به کارفرما گزارش داده شده و در صورت تایید، پروسه طراحی سایت اختصاصی ادامه پیدا می‌کند.ضرورت سایت اختصاصی

· کد نویسی

فرآیند کدنویسی به تصویر ترسیم شده توسط طراح جان می‌دهد و آن را به وب‌سایتی قابل استفاده تبدیل می‌کند. کدنویسی سایت در دو بخش فرانت-اند و بک-اند انجام می‌شود. در واقع فرانت-اند بخش‌های ظاهری وب‌سایت را تشکیل می‌دهد؛ اما بک-اند باطن سایت را شامل می‌شود. متخصصان بک‌-اند با دانشی که دارند سایت را به گونه‌ای برنامه نویسی می‌کنند تا کارفرما به سادگی بتواند سایت خود را مدیریت کند. فرآیند کد نویسی در مجموعه آسمان با استفاده از کاربردی‌ترین و حرفه‌ای ترین زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر php و فریم ورک‌هایی (ابزار ساده‌سازی توسعه سایت) نظیر لاراول انجام می‌شود.

· بررسی کامل سایت

پس از اتمام کدنویسی، تقریبا پروسه طراحی سایت اختصاصی به اتمام رسیده؛ اما از آن‌جایی که هدف تیم آسمان ارائه محصولی بی‌نقص و بدون ایراد است، فرایند بازبینی سایت، با دقت کاملی انجام می‌گیرد. در طی پروسه بررسی سایت، تلاش می‌شود به‌طور کامل باگ‌های احتمالی رفع شده تا کاربر بتواند در هنگام استفاده از وب‌سایت رضایت حداکثری داشته باشد.

همچنین بخوانید :  تفاوت طراحی سایت با وردپرس و طراحی اختصاصی

بررسی سایت اختصاصی

· تحویل سایت به کارفرما

پس از آن‌که طراحی سایت و عیب‌یابی آن با موفقیت پشت سر گذاشته شد، زمان تحویل سایت به کارفرما فرا می‌رسد. در این مرحله لازم است تا نحوه کار با امکانات مختلف سایت برای کارفرما توضیح داده شود تا او بتواند به سادگی مدیریت سایت خود را بر عهده بگیرد. خدمات شرکت آسمان در این مرحله به پایان نمی‌رسد. تیم آسمان پس از تحویل پروژه با خدمات پشتیبانی خود شما را همراهی کرده و تمامی راهنمایی‌های لازم را به شما می‌دهد.

نکات کلیدی در طراحی سایت اختصاصی

در طراحی وبسایت اختصاصی، نکات کلیدی پرشماری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا یک سایت کارآمد و جذاب در اختیار کاربران قرار گیرد. از مهم‌ترین نکت در طراحی سایت اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· تعیین اهداف

پیش از هر چیز، برای داشتن یک وب‌سایت متمایز و جذاب، باید هدف‌های واضحی برای سایت خود تعیین کرد. آیا می‌خواهید اطلاعات جامعی به کاربران خود ارائه دهید، محصولات خود را به فروش برسانید یا به دنبال تعامل با کاربران خود هستید؟ در هر صورت باید اهداف خود را به شکل کاملی تعیین کرده باشید.

· ایجاد تجربه کاربری مطلوب

برخی از وب‌سایت‌ها طراحی متفاوتی دارند؛ اما مورد استقبال مخاطبان و کاربران مواجه نمی‌شوند. دلیل این موضوع به عدم توجه به ایجاد رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب مربوط می‌شود. یک طراحی اختصاصی باید از جذابیت بصری بالایی برخوردار بوده و علاوه بر آن فضایی ساده و قابل فهم داشته باشد.

· طراحی واکنش پذیر

در طراحی وب سایت اختصاصی باید به واکنش‌گرا بودن سایت نیز توجه ویژه‌ای داشت. در واقع طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که بر روی تمامی دستگا‌ه‌های مختلف از جمله: لپ تاپ، تلفن‌های همراه، تبلت و … به شکلی بدون عیب و نقص قابل نمایش بوده و تمامی بخش‌های مختلف سایت به شکلی کامل نمایش داده شوند.

· سرعت بارگذاری

سرعت بارگذاری سایت، برای کاربران حائز اهمیت بسیار زیادی بوده و در جلب رضایت کاربران نقشی اساسی را ایفا می‌کند. در واقع کاربران همواره سایت‌هایی را که سرعت لود بالایی دارند و سریع‌تر می‌توانند به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند، در اولویت قرار می‌دهند. افزایش سرعت بارگذاری سایت از طرق مختلف نظیر: بهینه‌سازی سرور، تصاویر کم حجم و اصلاح کدها امکان‌پذیر است.

· محتوای با کیفیت

در کنار طراحی اختصاصی و جذاب، محتوای باکیفیت و منحصر به فرد، عامل دیگری است که می‌تواند کاربران را به سمت وب‌سایت شما بکشاند. اطلاعات مفید در قالب متن، تصاویر و ویدئو می‌تواند جذابیت سایت را برای کاربران افزایش داده و موجب شود تا وب‌سایت شما در موتورهای جستجو رتبه مناسبی را بدست بیاورد

همچنین بخوانید :  طراحی سایت کلینیک مامایی | تجربه ای شیرین و رضایت بخش

انتخاب کادری حرفه ای برای طراحی سایت اختصاصی

در عصر دیجیتال، شیوه‌های تجارت و ارتباطات به شکل غیر معمولی تغییر یافته است. حضور فعال در فضای آنلاین نه‌تنها یک مزیت برای کسب و کارها محسوب می‌شود؛ بلکه به عنوان راه‌کاری برای توسعه حداکثری ارتباط با مشتریان نیز به شمار می‌آید.

اما چرا انتخاب یک کادر حرفه‌ای برای طراحی سایت اختصاصی تا این حد اهمیت دارد؟ تصور کنید وب‌سایت شما ویترینی سات که کل دنیا می‌توانند آن را ببینند، در چنین شرایطی طبیعتا تمام تلاش خود را به کار خواهید گرفت تا مجموعه خود را به خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه دهید.

به همین دلیل است که انتخاب یک تیم حرفه‌ای برای طراحی سایت، اهمیت بسیار بالایی می‌یابد. آن‌ها می‌توانند با به کار گرفتن خلاقیت، تخصص و تجربه خود، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورده و کمک کنند تا ویترین شما نظر تمامی افراد را به خود جلب کند.

یک تیم حرفه‌ای طراحی سایت، به شکلی دقیق نیازها و اهداف شما را درک کرده و با توجه به حوزه فعالیتتان، یک تجربه کاربری عالی را برای بازدیدکنندگان سایت به ارمغان می‌آورند. علاوه بر موارد ذکر شده، تیم‌های حرفه‌ای از تخصص خود برای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مطلوب استفاده کرده و با بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کمک می‌کنند تا سایت شما در نتایج برتر جستجو قرار گیرد

طراحی سایت اختصاصی با هوش مصنوعی

یکی از ترندهای جذاب و بحث برانگیز در حوزه تکنولوژی، طراحی سایت با هوش مصنوعی است. این ابزار توانسته در حوزه‌های بسیاری ورود کرده و در انجام بسیاری از کارها به افراد کمک کند. یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی در آن تاثیرگذار بوده، طراحی سایت است.  در دنیای فراگیر تکنولوژی، طراحی و توسعه‌دهندگان، می‌توانند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی وب‌سایت‌های خود را با کیفیت بهتری طراحی و توسعه دهند.

همچنین بخوانید :  آموزش جاوا اسکریپت قسمت پنجم | حلقه ها در جاوا اسکریپت

سایتی که به شما این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خود تعامل هوشمندانه داشته و به شکل موثرتری به نیازها آن‌ها پاسخ دهید. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که برای داشتن یک طرح جذاب و اجرای دقیق خواسته‌های شما در زمینه طراحی سایت، بهتر است به افراد کارشناس و متخصص مراجعه نمایید.

در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی تا حد زیادی از الگوهای مشخص و یکنواختی استفاده می‌کنند که به کار گرفتن آن‌ها برای طراحی سایت اختصاصی و منحصر به فرد گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. البته می‌توان برای یافتن ایده‌های خلاقانه، اصلاح کدها، کاهش حجم سایت و مواردی از این قبیل، از هوش مصنوعی کمک گرفته و فرایند طراحی سایت تخصصی را تسهیل کرد. به طور کلی شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان خود از هوش مصنوعی استفاده کنید

طراحی صفر تا صد وب‌ سایت تحت نظر تیم نرم افزاری آسمان

مجموعه آسمان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه طراحی سایت در کشور به شمار می‌رود. تیم آسمان توانسته در طول سال‌های فعالیت خود، پروژه‌های مختلفی را به صورت تخصصی و حرفه‌ای با حداکثر رضایت کارفرما تولید کند.

گروه نرم افزاری آسمان

از جمله پروژه‌های موفق تیم‌ آسمان داده می‌توان به: طراحی سایت در حوزه صنعت خودرو، آموزشی، بازرگانی، نوبت‌دهی آنلاین، مهاجرت، پرسنال برندینگ و معماری و دکوراسیون اشاره کرد. شما می‌توانید با خیالی آسوده صفر تا صد فرایند طراحی سایت اختصاصی خود را به ما بسپارید. مشاوران آسمان آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

سوالات متداول

داشتن وب‌سایت اختصاصی چه ضرورتی دارد؟

شما می‌توانید با هزینه‌ ای اندک و با استفاده از قالب‌های آماده برای خود وب‌سایت ایجاد کنید؛ اما اگر می‌خواهید از رقبای خود متمایز شده و از آن‌ها پیشی بگیرید باید از مزیت‌های داشتن یک وب‌سایت قدرتمند با طراحی اختصاصی بهره‌مند شوید.

پروسه طراحی سایت از چند مرحله تشکیل می‌شود؟

به طور کلی فرایند طراحی سایت را می‌توان در 5 مرحله خلاصه کرد: نیاز سنجی، طراحی ظاهر سایت، کد نویسی، عیب‌یابی و تحویل.

مجموعه آسمان برای چه کسب و کارهایی می‌تواند سایت طراحی می‌کند؟

تیم آسمان در طول سال‌ها فعالیت خود برای مجموعه‌های مختلفی با زمینه فعالیت‌های متفاوت سایت طراحی و تولید کرده‌ است که با توجه به نیاز شما بهترین و کاربردتی‌ترین سایت را برای شما طراحی می‌کنند.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا