طراحی سایت با هوش مصنوعی | ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت

حوزه طراحی سایت روز به روز با تحولات و تغییرات جدیدی مواجه می‌شود. یکی از تحولات مهمی که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در فرایند طراحی سایت ایجاد کند، رونمایی از ابزارهای هوش مصنوعی است. طراحی سایت با هوش مصنوعی از طریق بسترهای مختلفی امکان‌پذیر است که شما می‌توانید از طریق آشنایی با آن‌ها فرایند طراحی سایت را سرعت ببخشید.

هوش مصنوعی

مزایا و معایب طراحی سایت با هوش مصنوعی

از هوش مصنوعی می‌توان در بسیاری از پروژه‌های طراحی سایت استفاده کرد. با وجود کاربرد بالا طراحی سایت دارای مزایا و معایب متعددی است که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته خواهد شد:

· مزایا

  • سیستم‌های هوش مصنوعی این امکان را دارند تا بسیاری از اقدامات را به صورت خودکار انجام دهند که این موضوع موجب می‌شود تا فرایند طراحی سایت با سرعت بالاتری اجرا شود.
  • هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ها و تحلیل داده‌ها، تجربه کاربری را بهبود بخشیده و بسیاری از مشکلات فنی مربوطه را برطرف کند.
  • هوش مصنوعی قادر است حجم عظیمی از داده‌ها را در مدت زمانی کوتاه تحلیل کرده و از اطلاعات بدست آمده، الگوهای مختلفی را بدست بیاورد که این اطلاعات و الگوها به بهبود کیفیت طراحی و بهینه‌سازی سایت کمک می‌کند.
  • علاوه بر بهبود کیفیت ظاهر سایت، طراحی سایت از طریق هوش مصنوعی می‌تواند در بهبود سئو سایت و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو نیز نقشی اساسی را ایفا کند.

· معایب

  • پیاده سازی سیستم‌های هوش مصنوعی اختصاصی و توسعه آن‌ها نیاز به صرف هزینه بالا دارد.
  • ایجاد سایت حرفه‌ای با هوش مصنوعی نیاز به تخصص و مهارت‌های فنی بالایی دارد. به همین دلیل افراد باید در حوزه‌های هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی اطلاعاتی داشته باشند.
  • با توجه به آن‌که مدت زیادی از ظهور ابزارهای هوش مصنوعی نگذشته، هنوز نمی‌توان به آن‌ها به عنوان یک ابزار بی‌نقص و انعطاف‌پذیر نگاه کرد و هم‌چنان کارایی طراحی سایت اختصاصی را ندارند.
همچنین بخوانید :  طراحی سایت مدرسه | ساخت سایت برای مدارس با کیفیت تضمینی

آشنایی با برخی از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت

در حال حاضر روز به روز بر تعداد ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت افزوده می‌شود که آشنایی با آن‌ها به شما در طراحی و توسعه سایت کمک کننده خواهد بود:

· چت جی بی تی (Chat GPT)

از چت جی پی تی به عنوان یکی از قدرتمندترین و مشهورترین ابزارهای هوش مصنوعی در جهان یاد می‌شود. در حال حاضر نمی‌توان از این ابزار به عنوان یک ابزار واحد برای طراحی سایت با هوش مصنوعی بدون هیچ‌گونه کم و کاست استفاده کرد و این ابزار بیش‌تر برای ساده‌سازی کدها و رفع نواقص آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گروه نرم افزاری آسمان

چت جی پی تی

· GitHub copilot

هوش مصنوعی GitHub Copilot دیگر ابزاری است که می‌توانید از آن برای طراحی سایت خود استفاده کنید. این ابزار با استفاده از OpenAI Codex فرایند کدنویسی را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با نصب این افزونه بر روی ویرایشگرهای خود نظیر VS Code فرایند کدنویسی را تسهیل کرده و رشته‌ کد‌های مناسب را تولید نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از این افزونه بصورت رایگان امکان‌پذیر نیست.

· DomainWheel

انتخاب نام دامنه مناسب و ثبت آن یکی از اصلی‌ترین مراحل در طراحی سایت به شمار می‌آید. هوش مصنوعی DomainWheel ابزاری رایگان است که در این مسیر به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید با ثبت کردن کلیدواژه و عبارات مدنظر خود در این سایت، بهترین ایده‌ها را برای وب‌سایت خود بدست آورده و دامنه‌ای جذاب و مخاطب‌پسند را به ثبت برسانید.

· Wix ADI

ابزار هوش مصنوعی Wix ADI به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون دانش برنامه‌نویسی طراحی سایت از طربق هوش مصنوعی را انجام داده و ظاهری جذاب را به ارمغان بیاورید. ADI مخفف Artificial Design Intelligence است و بر اساس دستورات ارائه شده توسط کاربر وب‌سایت را تولید می‌کند. شما می‌توانید با ارائه اطلاعات در مورد نوع سایت مد نظر و هم‌چنین جزئیاتی از کسب و کار یا فعالیت خود، وب‌سایتی مناسب را بدست بیاورید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت اختصاصی | بررسی پروسه طراحی سایت در 5 گام

ویکس ای دی آی

· 10 WEB

ابزار هوش مصنوعی 10Web به شما کمک می‌کند تا بتوانید صفحه وب‌سایت مورد نظر خود را به قالب وردپرس تبدیل کرده و علاوه بر آن به شما امکان اعمال تغییراتی محدود را نیز می‌دهد. برای استفاده از این ابزار باید سایتی که طراحی آن را پسندیده‌اید را انتخاب نموده و آدرس سایت را در ابزار 10Web الصاق کنید. هوش مصنوعی موجود طراحی سایت را استخراج کرده و در قالب یک فایل فشرده وردپرسی در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار رایگان نبوده و هزینه پایه آن حدود 20 دلار در ماه است.

علاوه بر موارد گفته شده شما می‌توانید از طراحی سایت با استفاده هوش مصنوعی المنتور و هم‌چنین هوش مصنوعی screpy نیز برای طراحی سایت استفاده نموده و وب‌سایتی متناسب با معیارهای مد نظر خود را طراحی و توسعه دهید.

بررسی کیفیت طراحی سایت با هوش مصنوعی

با توجه به ابزارهای مختلفی که برای طراحی سایت با هوش منصوعی ایجاد شده است، شاید این سوال برای شما ایجاد شود که آیا با استفاده از این ابزارها می‌توان وب‌سایتی منحصر به فرد را به کاربران ارائه کرد؟

وجود خلاقیت در طراحی و در نظر گرفتن نیاز کارفرما یکی از مهم‌ترین موضوعات در طراحی سایت به شمار می‌آید. طبیعتا ربات‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند خلاقیت مورد نظر را به کاربران ارائه دهند، به همین دلیل طراحی سایت اختصاصی در حال حاضر به عنوان بهترین گزینه به شمار می‌آید.

گروه نرم افزاری آسمان با همراهی کادری مجرب و تیمی از طراحان خلاق، خدمات طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهند، شما می‌توانید برای برقراری ارتباط با مشاوران ما و کسب اطلاع در مورد تعرفه خدمات مجموعه آسمان با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید :  نقش بسیار مهم طراحی سایت وکلا در جذب و حفظ مشتریان

سوالات متداول

برای طراحی سایت به کمک هوش مصنوعی از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد؟

از مهم‌ترین ابزارها برای طراحی سایت به کمک هوش مصنوعی می‌توان به: گیت هاب، Domain wheel، Wix Adi، 10 web، screpy و المنتور اشاره کرد.

آیا طراحی خلاقانه با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی امکان‌پذیر است؟

وجود خلاقیت در طراحی و در نظر گرفتن نیاز کارفرما یکی از مهم‌ترین موضوعات در طراحی سایت به شمار می‌آید. طبیعتا ربات‌های هوش مصنوعی نمی‌توانند خلاقیت مورد نظر را به کاربران ارائه دهند، به همین دلیل طراحی سایت اختصاصی در حال حاضر به عنوان بهترین گزینه به شمار می‌آید.

اصلی‌ترین مزیت طراحی سایت از طریق هوش مصنوعی چیست؟

سیستم‌های هوش مصنوعی این امکان را دارند تا بسیاری از اقدامات را به صورت خودکار انجام دهند که این موضوع موجب می‌شود تا فرایند طراحی سایت با سرعت بالاتری اجرا شود.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا