سرور مجازی رایگان دائمی ؛ دریافت VPS بدون محدودیت

سرور مجازی چیست؟ چگونه می‌توان برای وب‌سایت خود سرور رایگان دائمی تهیه کرد؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این سوالات تنها کافی است اطلاعات کاملی در مورد بسترهای مختلف تهیه سرور مجازی رایگان کسب کنید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی (Virtual Private Server) که از آن به عنوان VPS یاد می‌شود، بخشی از یک سرور کامل است که از طریق مجازی‌سازی به بخش‌های مختلف تقسیم شده و برای مقاصد متفاوت به کار می‌رود.  فرایند مجازی‌سازی سرور به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بر روی امنیت خود تسلط کاملی داشته باشید.

سرور مجازی رایگان ، سرور مجازی چیست؟

با استفاده از سرور، شما می‌توانید به آسانی نرم افزارها و وب‌سایت‌های خود را بر روی این سرورها راه‌اندازی کرده و داده‌های خود را ذخیره کنید. توجه داشته باشید که سرورهای مجازی با سرور فیزیکی از لحاظ کیفیت و کارایی هیچ تفاوتی نداشته و تنها موجب صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

در واقع سرور مجازی به مانند یک ابرکامپیوتر به صورت 24 ساعته از داده‌های شما محافظت کرده و شما را از صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای سرورهای فیزیکی بی‌نیاز می‌کند.

گروه نرم افزاری آسمان

سرور مجازی رایگان دائمی، از دروغ تا واقعیت

با وجود آن‌که هزینه اجاره سرور مجازی به مراتب از سرور فیزیکی بوده؛ اما طبیعتا داشتن یک سرور رایگان دائمی می‌تواند برای هر فردی لذت‌بخش باشد. حال سوالی که پیش می‌آید آن است که آیا واقعا می‌توان از سرور مجازی به صورت رایگان استفاده کرد؟

همچنین بخوانید :   مزیت های طراحی سایت

در واقع برخی از مجموعه‌هایی که در حوزه اجاره سرورهای مجازی فعالیت می‌کنند، سرور مجازی را به صورت تریال (سرور مجازی تست یک روزه) در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا در صورت رضایت، برای خرید سرور اقدام کنند.

سرور مجازی رایگان

طبیعتا نگه‌داری و مدیریت سرورهای مجازی هزینه‌های بسیاری را به همراه دارد؛ در نتیجه ارائه دائمی این سرورها به صورت رایگان امکان‌پذیر نبوده؛ اما شما می‌توانید از آن را از مراکز مطمئن با هزینه‌ای مناسب تهیه کنید.

آشنایی با سرویس های دریافت سرور مجازی رایگان خارجی

برای دریافت سرور VPS می‌توانید از طریق سرویس‌های مختلفی اقدام کنید که در ادامه به بررسی تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود:

·       سرور مجازی Vultr

سرور رایگان Vulr یکی از شناخته‌شده‌ترین بسترهایی است که می‌توانید از طریق آن برای تهیه سرور مجازی اقدام کنید. از مهم‌ترین مزایای این سرور می‌توان به IP اختصاصی، سرعت بسیار بالا، رابط کاربری آسان و دوره آزمایشی رایگان 30 روزه اشاره کرد.

·       سرور مجازی رایگان گوگل

در حوزه‌های مرتبط با اینترنت گوگل همواره حرف اول را میزند. در زمینه سرورهای مجازی نیز گوگل از طریق بستری به نام Google Sites خدمات خود را به مخاطبان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای طراحی سایت خود از سرورهای رایگان و پولی گوگل استفاده کنید. طبیعتا سرورهای رایگان گوگل امکانات و خدمات سرور پولی آن را ندارند.

·       سرور مجازی Kamatera

Kamatera به عنوان محبوب‌ترین بستر، در زمینه ارائه سرورهای مجازی رایگان شناخته می‌شود. اصلی‌ترین دلیلی که موجب محبوبیت این سرور شده امکان  سفارشی سازی سرویس برای مشتریان مختلف است. شما می‌توانید به آسانی سرور خود را بر مبنای المان‌های مختلفی نظیر: مکان، سیستم عامل و پنل فراهم آوردنده انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :  نقش بسیار مهم طراحی سایت وکلا در جذب و حفظ مشتریان

سرور مجازی رایگان

 استفاده از سرور رایگان برای گوشی

بسیاری از کاربران به دلیل حساسیت مشاغل خود تمایل دارند تا به صورت مداوم بتوانند با سرور خود ارتباط برقرار کرده و وضعیت آن را بررسی کنند. بهترین ابزاری که می‌تواند به شما برای داشتن نظارت دائمی بر روی سرورهای مجازی کمک کند، اتصال به سرور رایگان برای گوشی است.

برنامه‌های مختلفی برای نظارت بر وضعیت سرورهای مجازی تعبیه شده است. از طریق این نرم افزارها اتصال سرور مجازی با موبایل برقرار شده و شما می‌توانید با مشاهده صفحه دستکتاپ سرور مجازی خود، تغییرات دلخواه را اعمال کرده و آن را مدیریت کنید.

از نرم افزار Remote Desktop 8 به عنوان بهترین برنامه برای برقراری اتصال با سرور مجازی رایگان اندروید یاد می‌شود.

اهمیت سرور مجازی در طراحی سایت

سرور مجازی یک راه حل کلیدی برای میزبانی وب محسوب شده و به سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند داده‌های خود را بر روی یک سرور فیزیکی مشترک ذخیره کنند. به طور کلی استفاده از سرورهای مجازی در طراحی سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و موجب می‌شود بتوانید با هزینه‌ای کم‌تر نسبت به سرورهای فیزیکی، امنیت بسیار بالایی را برای سایت خود فراهم کنید.

در صورت وجود هرگونه سوال در مورد سرور مجازی رایگان دائمی می‌توانید با مشاوران گروه نرم افزاری آسمان ارتباط برقرار نمایید.

سرور مجازی رایگان

سوالات متداول

آیا می‌توان از سرور مجازی های رایگان به صورت دائمی استفاده کرد؟

خیر، تمامی بسترهای ارائه سرورهای مجازی، سرور رایگان خود را تنها برای تست در یک مدت زمان محدود به مشتریان ارائه می‌کنند.

برای اتصال با سرور مجازی در گوشی‌های اندروید از چه نرم‌افزاری می‌توان استفاده کرد؟

از نرم افزار Remote Desktop 8 به عنوان بهترین برنامه برای برقراری اتصال با سرور مجازی رایگان اندرید یاد می‌شود.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت شهرکرد ؛ آشنایی با بهترین شرکت طراحی سایت در شهر کرد

سرور مجازی چه تاثیری در کارکرد وب‌سایت‌ها دارد؟

به طور کلی استفاده از سرورهای مجازی در طراحی سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و موجب می‌شود بتوانید با هزینه‌ای کم‌تر نسبت به سرورهای فیزیکی، امنیت بسیار بالایی را برای سایت خود فراهم کنید.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا