طراحی سایت ورزشی ؛ بررسی هزینه و امکانات سایت ورزشی

امروزه وب‌سایت‌های ورزشی به محبوب‌ترین نوع وب‌سایت در بین مخاطبان تبدیل شده‌اند؛ به همین دلیل شما می‌توانید از طریق طراحی سایت ورزشی به درآمد مناسبی برسید. برای دستیابی به این هدف باید با امکانات متنوع وب‌ سایت ورزشی آشنا شده و اطلاعات مناسب را در این زمینه کسب کنید.

اهمیت طراحی سایت ورزشی

اگر نگاهی به فهرست پربازدیدترین وب‌سایت‌های داخلی انداخته باشید، همواره وب‌سایت‌های ورزشی نظیر ورزش 3 و طرفداری را در صدر این فهرست مشاهده می‌کنید. مخاطبان بسیاری تمایل دارند تا به صورت لحظه‌ای از اخبار باشگاه خود مطلع شده و بتوانند نتایج مسابقات مختلف را دنبال کنند.

اهمیت طراحی سایت ورزشی

البته طراحی سایت ورزشی تنها به پوشش اخبار و نتایج ورزش‌ها محدود نمی‌شود. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف نظیر: بدنسازی، فوتبال، بسکتبال، کشتی و … توانسته‌اند از طریق وب سایت ورزشی به بهترین شکل مخاطبان متعددی را جذب کنند.

شما می‌توانید به سادگی از طریق ظرفیت‌های موجود در این بستر نظیر: سئو، جلوه‌های بصری و بازاریابی محتوایی مخاطبان را با باشگاه خود آشنا کرده و با استفاده از امکان ثبت نام غیر حضوری و فروش محصولات ورزشی به درآمد مناسبی  در این حوزه دست پیدا کنید.

گروه نرم افزاری آسمان

هدف از طراحی سایت باشگاه ورزشی

داشتن یک وب‌سایت رسمی برای یک تیم ورزشی بنا به دلایل متعددی اهمیت دارد:

  • وب سایت ورزشی بستری است که به هواداران، تحلیل‌گران ورزشی و سایر افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند به اطلاعات کاملی درباره باشگاه مد نظر خود دست پیدا کنند.
  • آخرین بروزرسانی‌ها در مورد تیم، آموزش‌ها، برنامه مسابقات، جدول رقابت‌ها، حمایت مالی و فروشگاه آنلاین از جمله مواردی است که می‌توان در طراحی سایت باشگاه ورزشی مد نظر قرار داد.
  • با توجه به اهمیت فعالیت در محیط اینترنت، طراحی سایت ورزشی به باشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق تولید محتوای جذاب باشگاه خود را به هوادارن جدید معرفی کنند.
همچنین بخوانید :  طراحی سایت قزوین ساخت وب سایتی جذاب، کامل و حرفه ای

بررسی امکانات وب سایت ورزشی

در ساخت وب سایت ورزشی می‌توان امکانات متنوعی را در نظر گرفت که انتخاب آن به نظر کارفرما بستگی دارد. شما می‌توانید با بررسی این مورد امکانات مورد نیاز خود را انتخاب کنید:

·        اخبار ورزشی

قسمت اخبار یکی از بخش‌های مهم وب‌سایت‌های ورزشی محسوب می‌شود. اگر قصد دارید به صورت تخصصی در حوزه انتشار اخبار ورزشی فعالیت کنید، می‌توانید با به کار بردن امکاناتی نظیر دسته‌بندی اخبار بر مبنای ورزش‌ها و باشگاه‌های مختلف، نظر مخاطبان را جلب کنید.

در نظر گرفتن بخش اخبار برای سایت باشگاه‌های ورزشی نیز به روز بودن سایت و هم‌چنین فعالیت‌های مختلف باشگاه را برای مخاطبان نمایان کرده و تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.

·         نتایج آنلاین

یکی از امکانات جذاب وب‌سایت‌های ورزشی، قابلیت نمایش نتایج مسابقات ورزشی مختلف به صورت آنلاین است. مخاطبان می‌توانند به سادگی از طریق این قسمت نتایج مسابقات مورد نظر خود را بررسی کرده و اطلاعات دلخواه را بدست بیاورند.

·        امکان ثبت نام

امروزه بسیاری از مخاطبان ترجیح می‌دهند تا فرایند ثبت نام خود در یک باشگاه ورزشی را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند. اگر قصد دارید مخاطبان را به ثبت نام در سایت خود ترغیب کنید، باید بتوانید پیش از هر چیز از طریق سایر ظرفیت‌های طراحی سایت نظیر: جلوه‌های بصری جذاب و تولید محتوای سئو شده، تاثیر مثبتی در ذهن کابران ایجاد نمایید.

ثبت نام سایت ورزشی

·        فروش محصولات و درگاه پرداخت آنلاین

یکی از قابلیت‌های مهمی که در طراحی سایت ورزشی باید لحاظ شود، امکان دسته‌بندی و فروش محصولات از طریق درگاه پرداخت آنلاین است. از این طریق شما می‌توانید علاوه بر ارائه اخبار و تصاویر متنوع، در سایت خود از یک فروشگاه اینترنتی نیز بهره ببرید.

ویژگی های طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی باید به گونه‌ای باشد که کاربران بتوانند در مدت زمانی کوتاه با فضای سایت ارتباط برقرار کرده و تجربه کاربری مناسبی را بدست بیاورند. ویژگی‌های متفاوتی می‌تواند تجربه کاربران را بهبود ببخشید که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        لوگو

لوگو یکی از مهم‌ترین المان‌های وب‌سایت‌های ورزشی به شمار می‌آید. علاوه بر زیبایی ظاهری و جلوه بصری لوگو، موضوع دیگری که اهمیت دارد، انتخاب محل مناسب برای قرار گرفتن لوگو در سایت است. نیازی نیست که لوگو را در تمامی بخش‌های سایت قرار دهید. شما می توانید با انتخاب محل مناسب برای قراردادن لوگو بهترین تاثیر را بر کاربران خود ایجاد کنید.

·        اطلاعات دقیق

این مورد در رابطه با تیم‌های ورزشی اهمیت بسیار بالایی دارد. یک تیم ورزشی باید فهرست کاملی از بازیکنان و کادر فنی خود را در وب‌سایت قرار دهد. علاوه بر آن می‌توان قسمتی را نیز به بیوگرافی آن‌ها اختصاص داد. در یک تیم ورزشی همواره اتفاقاتی نظیر: مصدومیت بازیکنان یا نقل و انتقالات رخ می‌دهد که این مورد را می‌توان از طریق این بخش به اطلاع کاربران رساند.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت یاسوج به همراه پشتیبانی آنلاین و بررسی قیمت

تکمیل اطلاعات ورزشی

قیمت طراحی سایت ورزشی

به طور کلی نمی‌توان یک مبلغ دقیق را برای هزینه طراحی سایت ورزشی در نظر گرفت. این هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به تعرفه‌های مجموعه طراح، امکانات سایت، مدت زمان طراحی، ابزارهای طراحی سایت و موارد دیگر اشاره کرد.

اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای بهره‌مندی از خدمات طراحی سایت حرفه‌ای نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا وجود ندارد. شما می‌توانید پس از بررسی تعرفه‌های مجموعه‌های مختلف و مشاهده‌ نمونه‌کارها مجموعه‌ای متخصص و با قیمت معقول را انتخاب نمایید.

نکات کلیدی در طراحی سایت ورزشی

اگر تمایل دارید تا وب‌سایت شما به حداکثر بازدهی برسد، باید به نکات کلیدی زیر در طراحی سایت ورزشی توجه داشته باشید:

·        طراحی اختصاصی

یکی از دلایلی که بسیاری از وب‌سایت‌های ورزشی نمی‌توانند به شیوه‌ای مناسب نظر مخاطبان خود را جلب کنند، استفاده از طراحی‌های تکراری و قالب‌های پیش‌ساخته است. برای جذب حداکثری مخاطبان می‌توانید از مجموعه‌های معتبر که توان طراحی وب‌سایت به صورت اختصاصی را دارند، کمک بگیرید.

·         تصاویر مناسب

استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط به خصوص در ساخت سایت ورزشی می‌تواند نقشی کلیدی در بهبود عملکرد سایت ایفا کند. در کنار به کار بردن تصاویر می‌توانید از ظرفیت‌های دیگری نظیر ویدئوهای ورزشی در رشته‌های مختلف نیز استفاده کنید.

وب دیزاین ورزشی

·        نظرسنجی

به دو منظور مختلف می‌توانید از نظرسنجی در وب‌سایت خود استفاده کنید. اولین کاربرد نظر سنجی برای مطلع شدن از نظر کاربران و بهبود عملکرد کسب و کار و وب‌سایت است. از طرفی می‌توانید با استفاده از نظرسنجی‌های مرتبط با رشته‌های ورزشی مختلف، میزان تبادل وب‌سایت خود را افزایش دهید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت مشهد

طراحی سایت ورزشی حرفه ای

امروزه وب‌سایت‌های ورزشی به محبوب‌ترین انواع سایت در میان مخاطبان تبدیل شده‌اند. سایت‌های ورزشی تنها به منتشر کردن اخبار و اعلام نتایج مسابقات ورزشی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از طریق تولید محتوای سئو شده مخاطبان پرشماری را جذب کرده و از طریق فروش محصولات ورزشی و تبلیغات در سایت به کسب درآمد بپردازید.

کسب درآمد از طریق وب‌سایت تنها زمانی امکان‌پذیر است که از خدمات طراحی سایت ورزشی حرفه‌ای برخوردار شوید. گروه نرم افزاری آسمان با تجربه سال‌ها حضور موفق در این حوزه خدمات خود را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌تواند با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

هزینه طراحی سایت ورزشی چقدر است؟

مجموعه‌های مختلف طراحی سایت، تعرفه‌های متنوعی را برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند. مجموعه طراحی سایت آسمان با وجود کیفیت بسیار بالای خدمات خود، وب‌سایت دلخواه شما را با هزینه‌ای مناسب طراحی می‌کند.

اصلی‌ترین امکانات وب‌سایت ورزشی چیست؟

از مهم‌ترین امکانات وب‌سایت ورزشی می‌توان به: اخبار ورزشی، نتایج آنلاین، ثبت نام کاربران و فروش محصولات به صورت آنلاین اشاره کرد.

از نظرسنجی در وب‌سایت‌های ورزشی به چه منظوری استفاده می‌شود؟

به دو منظور مختلف می‌توانید از نظرسنجی در وب‌سایت خود استفاده کنید. اولین کاربرد نظر سنجی برای مطلع شدن از نظر کاربران و بهبود عملکرد کسب و کار و وب‌سایت است. از طرفی می‌توانید با استفاده از نظرسنجی‌های مرتبط با رشته‌های ورزشی مختلف، میزان تبادل وب‌سایت خود را افزایش دهید.

 

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا