ساخت اپلیکیشن تحت وب در کم ترین زمان بصورت حرفه ای

وب اپلیکیشن‌ (PWA) یکی از انواع نرم افزار است که اجرا و استفاده از آن با استفاده از مرورگرها صورت می‌گیرد. این نوع از اپلیکیشن‌ها امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را به بهترین شکل برای کاربران فراهم می‌کنند، به همین دلیل امروزه به ابزاری بسیار مناسب برای رشد و توسعه کسب و کارها تبدیل شده‌اند. برای ساخت اپلیکیشن تحت وب باید نکات مختلفی را در نظر داشت که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

تفاوت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن

شاید با شنیدن واژه وب اپلیکیشن، این سوال برای شما ایجاد شود که این نوع از اپلیکیشن‌ها چه تفاوتی با اپلیکیشن‌های معمولی دارند؟ در واقع وب اپلیکیشن و اپلیکیشن دو نوع نرم افزار هستند که هر دو به منظور ارائه خدمات و تجربیات به کاربران ایجاد شده‌اند. تفاوت بارز میان این دو در نحوه استفاده و دسترسی آن‌ها است.

طراحی اپلیکیشن به صورت کلی به عنوان یک نرم افزار کاربردی شناخته می‌شود که بر روی دستگاه‌های هوشمند نصب شده و می‌تواند بصورت مستقل قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. برای استفاده از این نرم افزارها باید فرایند نصب و دسترسی به ویژگی‌ها و داده‌ها را بر روی دستگاه مورد نظر فراهم کرد و معمولا بصورت لوکال بر روی دستگاه ذخیره می‌شوند.

در طرف مقابل، وب اپلیکیشن، نوع خاصی از نرم افزار است که برای استفاده از آن باید از مرورگر استفاده کرد و نیاز به نصب جداگانه بر روی دستگاه را ندارند. وب اپلیکیشن‌ها از فرایند نصب بی‌نیاز بوده و به جای آن قابلیت‌های خود را از طریق مرورگر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این موضوع موجب می‌شود تا کاربران بتوانند با هر دستگاهی، تنها بوسیله مرورگر خود به اپلیکیشن دسترسی داشته و نیازی به اجرای فرایند دانلود و نصب نداشته باشند.

انواع وب اپلیکیشن ها

در ساخت اپلیکیشن تحت وب، باید به انواع مختلف آن توجه داشت. انواع وب اپلیکیشن‌ها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

گروه نرم افزاری آسمان

انواع وب اپلیکیشن ها

  • وب اپلیکیشن استاتیک: در این نوع از اپلیکیشن‌های تحت وب، دارای محتوای ثابت بوده و از امکان تعامل با کاربران برخوردار نیستند.
  • وب اپلیکیشن داینامیک: وب اپلیکیشن‌های داینامیک، امکان تغییر در محتوا داشته و از قابلیت تعامل با کاربران برخوردارند.

زبان های برنامه نویسی برای ساخت وب اپلیکیشن

برای ساخت اپلیکیشن تحت وب باید از ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی استفاده کرد که هر کدام عملکرد جداگانه‌ای را در طراحی وب‌اپلیکیشن‌ها ایفا می‌کنند.

برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای توسعه وب اپلیکیشن‌ها به شرح زیر است:

· HTML و CSS

HTML و CSS به عنوان دو ابزار اولیه برای طراحی سایت و ایجاد وب اپلیکیشن‌ها به شمار می‌آیند. از HTML برای تعریف ساختار صفحه استفاده شده و برای طراحی جنبه‌های بصری آن از CSS استفاده می‌شود.

· JavaScript

زبان جاوا اسکریپت امکان افزودن امکانات پویا به صفحات وب را فراهم می‌کند و هم‌چنین زمینه بسیار مناسبی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات با سرور به ارمغان می‌آورد.

· Python

برای توسعه وب اپلیکیشن‌های داینامیک، سرورهای وب و فریمورک‌های مختلف نظیر: Django و Flask می‌توان از پایتون استفاده کرد. این زبان برنامه‌نویسی چند منظوره، برای توسعه سریع وب اپلیکیشن انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌آید.

پایتون

· Ruby

Ruby یک زبان برنامه‌نویسی آسان و در حال توسعه است که بسیاری از توسعه دهندگان در ساخت اپلیکیشن تحت وب از آن استفاده می‌کنند. برای توسعه وب اپلیکیشن با این ابزار می‌توان از فریمورک Ruby on Rails استفاده کرد.

· Go (Golang)

این زبان که توسط گوگل ساخته شده با کارایی بالا و سهولت در کدنویسی برای ساخت سرورهای وب با عملکرد بالا و مقیاس‌پذیری مناسب کاربرد گسترده‌ای داشته و شما می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

اهمیت وب اپلیکیشن برای کسب و کارها

در سرتاسر جهان میلیون‌ها کسب و کار فعالیت خود را از طریق اینترنت دنبال کرده و به کمک بسترهای مختلف نظیر: وب‌سایت و اپلیکیشن خدمات خود را به شکلی موثر و کاربردی به کاربران خود ارائه می‌دهند.

انتقال کسب و کارها به بستر اینترنت، یک روش مقرون به صرفه؛ اما بسیار موثر برای افزایش مشتریان و رسیدن به درآمد بالا محسوب می‌شود. استفاده از ابزارهایی که‌ بتوانند در کم‌ترین زمان داده‌ها را از کاربران دریافت کرده و اطلاعات مفید و موثر را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند، می‌تواند نقشی موثر را در رشد و توسعه کسب و کارها ایفا کند.

از بهترین ابزارهایی که می‌تواند تعاملی موثر را میان کاربران و کسب و کارها برقرار نموده و داده‌هایی مفید را در اختیار شما قرار دهند، می‌توان به وب اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. ساخت وب اپلیکیشن‌ به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در کم‌ترین زمان به محصولات و خدمات مورد نظر دسترسی داشته و ارتباطی موثر با کسب و کار خود برقرار کنند.

همچنین بخوانید :  طراحی اپلیکیشن با جاوا اسکریپت | ساخت حرفه ای اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

با وجود آن‌که وب‌ اپلیکیشن‌ها نیازی به نصب نداشته و اجرای آن‌ها در قالب مرورگر است و فضایی را از تلفن همراه افراد اشغال نمی‌کند؛ اما از نظر کاربرد و جنبه‌های بصری، شباهت بسیاری با اپلیکیشن‌های معمولی داشته و به همین دلیل محبوبیت بالایی در میان مشتریان دارند.

طبیعتا کسب و کاری که برای ساخت اپلیکیشن تحت وب حرفه‌ای و تخصصی اقدام کند، می‌تواند از یک مزیت رقابتی بسیار ایده‌آل در کسب و کار خود برخوردار باشد.

بررسی مزایای ساخت وب اپلیکیشن

طراحی و ساخت وب اپلیکیشن‌ها از مزایای پرشماری برخوردار است که می‌توان تعدادی از آن‌ها را به شرح زیر بررسی کرد:

· دسترسی آفلاین

با توجه به آن‌که برای دسترسی به وب‌ اپلیکیشن‌ها باید از مرورگر استفاده کرد، برخی از افراد تصور می‌کنند که برای کار با اپلیکیشن تحت وب باید همواره به اینترنت اتصال داشت؛ اما برخلاف وب‌سایت، وب اپلیکیشن‌ها بصورت خودکار عمل کرده و برای کار کردن با آن‌ها نیازی به اتصال دائمی به اینرنت وجود ندارد.

· طراحی مشابه اپلیکیشن موبایل

وب اپلیکیشن‌ها، می‌توانند تمامی قابلیت‌های یک اپلیکیشن کاربردی را با همین شمایل ظاهری و ویژگی‌ها و امکانات به کاربران ارائه دهند. علاوه بر آن از ویژگی‌های دیگری نیز مانند داده‌های پویا، دسترسی به پایگاه داده و … نیز برخوردارند. بطور کلی اپلیکیشن‌های تحت وب می‌توانند تجربه کاربری بهتری را نسبت به وب‌سایت‌ها در اختیار کاربران قرار دهند و به همین دلیل به ابزاری مناسب برای کسب و کارها  تبدیل شده‌اند.

طراحی موبایل

· نصب راحت

از جمله چالش‌هایی که کاربران در استفاده از اپلیکیشن‌ها با آن مواجه‌اند، نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن است؛ اما فرایند طراحی و ساخت اپلیکیشن تحت وب به گونه‌ای است که شما برای کار کردن با آن نیازی به نصب اپلیکیشن ندارید و می‌توانید به سادگی از طریق مرورگر خود به آن دسترسی داشته باشید.

· امنیت بالا

خدمات طراحی حرفه‌ای اپلیکیشن تحت وب، امکانی را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید از دستکاری‌ها و نشت محتوای ارسال شده به کاربران جلوگیری کرد و با به کار گرفتن اقدامات امنیتی مختلف، از تمامی داده‌های کاربران پشتیبانی می‌کند.

· بروزرسانی

وب اپلیکیشن‌های داینامیک، از قابلیت بروزرسانی برخوردارند و می‌توان در بازه‌های زمانی مشخص تغییرات مفید و مناسبی را در عملکرد آن ایجاد کرد. کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود و نصب مجدد، بصورت خودکار به آخرین بروزرسانی‌ها دسترسی داشته باشند.

وب اپلیکیشن ، بستری رو به رشد

با توجه به آن‌که وب اپلیکیشن‌ها در مقایسه با اپلیکیشن‌های عادی، از کاربرد و قابلیت‌های مشابهی برخوردارند؛ اما نصب و استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر است، طبیعتا بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا بجای نصب اپلیکیشن‌های پرحجم، از وب اپلیکیشن استفاده کنند.

بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، تا سال 2025 اپلیکیشن‌های تحت وب می‌توانند 70% از برنامه‌های تلفن همراه را تشکیل دهند. این موضوع به خوبی اهمیت استفاده از وب اپلیکیشن برای آینده کسب و کارها را نمایان می‌کند.

رایج ترین انواع وب اپلیکیشن

انواع مختلفی از برنامه‌های کاربردی تحت وب وجود دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند به ساخت اپلیکیشن تحت وب به شکلی حرفه‌ای و ایده‌آل کمک کند:

· وب اپلیکیشن های اختصاصی محیط کار

تمام کاربرد وب اپلیکیشن‌ها به فروش محصولات محدود نمی‌شود. امروزه بسیاری از سازمان‌ها برای ایجاد تعامل هرچه بهتر میان کارکنان، برنامه‌ریزی کاری و هم‌چنین تعامل بهتر میان نیروها، می‌توان از اپلیکشین‌های تحت وب استفاده کرد.

· اپلیکیشن فروشگاهی

اپلیکیشن‌های فروشگاهی برای کاربران امکانی را به ارمغان می‌آورند که آن‌ها بتوانند بصورت اختصاصی به محصولات فروشگاه مورد نظر خود دسترسی داشته و بصورت آنلاین به جستجو پرداخت آنلاین هزینه محصولات بپردازند. از جمله وب اپلیکیشن‌های فروشگاهی می‌توان به Amazon اشاره کرد.

اپلیکیشن فروشگاهی

· وب ایمیل

یکی از انواع منحصر به فرد اپلیکیشن‌های تحت وب را وب ایمیل‌ها تشکیل می‌دهند. این برنامه‌ها عمدتا توسط شرکت‌ها و کاربران شخصی برای دسترسی به ایمیل خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله قابلیت‌های این نوع از وب اپلیکیشن‌ها می‌توان به پیام‌رسانی فوری و امکان برگزاری جلسات ویدئویی اشاره کرد.

· وب اپلیکیشن بانکداری آنلاین

کاربران تجاری و اشخاص بصورت گسترده از برنامه‌های تحت وب بانکداری آنلاین برای دسترسی به حساب‌های خود سایر خدمات بانکی، نظیر کارت به کارت، اعلان موجودی، خرید شارژ و … استفاده می‌کنند.

· برنامه های تحت وب فنی

می‌توان از برنامه‌های کاربردی تحت وب برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری اطلاعات فنی نظیر دفترچه‌های راهنما، راهنمای طرز کار یک سیستم یا محصول و هم‌چنین به اشتراک‌گذاری سایر مشخصات یک دستگاه استفاده کرد.

نحوه عملکرد اپلیکیشن های تحت وب

عملکرد وب اپلیکیشن‌ها دارای چارچوب مشتری – سرور است. در واقع کد آن را می‌توان به دو جزء اسکریپت‌های مشتری و اسکریپت‌های سمت سرور تقسیم کرد.

· سمت مشتری (Client)

اسکریت‌های سمت مشتری یا سرویس گیرنده، با عملکردهای رابط کاربری نظیر: دکمه‌ها و منوها سر و کار دارد. زمانی که کاربر بر روی پیوند برنامه کلیک می‌کند، مرورگر اسکریپت سمت سرویس گیرنده را بارگیری کرده و عناصر گرافیکی و دستورات متناسب را برای تعامل با کاربر به نمایش می‌گذارد.  به عنوان مثال: کاربر می‌تواند محتوای اپلیکیشن را مطالعه کرده یا از طریق آن فیلم تماشا کند یا حتی اطلاعاتی را از طریق این وب اپلیکیشن به اشتراک بگذارد.

· سمت سرور (Server)

اسکریپت‌ها و دستورات سمت سرور با پردازش و تحلیل داده‌ها سر و کار دارد. سرور، از طریق برنامه درخواست‌های کاربر را بررسی کرده و پس از پردازش آن، پاسخ مناسب را برای کاربر ارسال می‌کنند. این درخواست‌ها معمولا برای دریافت داده‌های بیش‌تر، ذخیره داده جدید و ویرایش داده‌ها است. به عنوان نمونه، زمانی که کاربر بر روی دکمه «نمایش بیش‌تر» کلیک می‌ند، در ساخت اپلیکیشن تحت وب، محتوا برای کاربر ارسال شده و داده‌های کاربر در پایگاه داده ذخیره می‌شود.

همچنین بخوانید :  طراحی رابط کاربری اپلیکیشن | جدیدترین روش + نکات کلیدی شگفت انگیز UI

آیا وب اپلیکیشن برای همه مناسب است؟

با شنیدن مزایا و قابلیت‌های متعدد وب اپلیکیشن، این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود که آیا اپلیکیشن‌های تحت وب برای همه کسب و کارها انتخاب مطلوبی به شمار می‌آیند؟ در واقع پیش از هر چیز بهتر است با افراد مشاور و متخصص در این زمینه صحبت داشته باشید.

به طور کلی پیش از تصمیم گیری برای ساخت اپلیکیشن تحت وب، باید به شکلی کامل مزایا و معایب این نوع از برنامه‌ها را بررسی کرده و تصمیم خود را بر مبنای آن اخذ کنید. اولین نکته‌ای که باید در مورد وب اپلیکیشن‌ها به آن توجه داشت، آن است که برای یک کسب و کار بهتر است اول زیرساخت وب‌سایت خود را ایجاد کرده و سپس برای ساخت اپلیکیشن تحت وب اقدام کنند.

طراحی وب اپلیکیشن

علاوه بر آن برای کسب و کار یا حوزه‌هایی که عمده عملکرد آن‌ها با کامپیوتر یا سیستم‌های مشابه است، استفاده از وب‌سایت انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

طراحی وب اپلیکشین در ایران ؛ خوب یا بد

اگر نگاهی به کسب و کارها و فعالیت‌‌های تجاری مختلف در ایران بیندازید، احتمالا نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، آن است که بسیاری از کسب و کارها برای فعالیت در دنیای مجازی از وب‌سایت استفاده می‌کنند.

بخش کم‌تری از این کسب و کارها برای متمایز کردن خود، علاوه بر وب‌سایت از اپلیکیشن اختصاصی نیز بهره می‌برند. موضوع مهم آن است که تنها تعداد اندکی از کسب و کارها از قابلیت اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده می‌کنند.

این موضوع، فرصتی بسیار ایده‌آل را برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد تا با ساخت وب اپلیکیشن بتوانند نام و برند خود را از سایر فعالیت‌های مشابه متمایز کنند.

انتخاب شرکت مناسب برای طراحی وب اپلیکیشن

با توجه به آن‌که وب اپلیکیشن به عنوان یکی از فناوری‌های جدید و در حال توسعه به شمار می‌آید، در حال حاضر شرکت‌ها و مجموعه‌های محدودی در ایران قابلیت ساخت اپلیکیشن تحت وب را داریند.

شما می‌توانید برای انتخاب یک شرکت متخصص و متعهد برای طراحی و ساخت وب اپلیکیشن، از قوائد زیر پیروی کنید:

· تخصص فنی

یک شرکت با تخصص فنی مناسب می‌تواند بهترین روش‌ها و تکنولوژی‌ها را برای طراحی یک وب اپلیکیشن حرفه‌ای به کار بگیرد. شرکت‌های متخصص از تجربه کافی برای توسعه نرم افزار، حفظ امنیت، بهینه سازی عملکرد، ساخت رابط کاربری حرفه‌ای و … برخوردار هستند.

· تجربه مرتبط

اگر در صنعت یا حوزه کاری خاصی فعالیت می‌کنید، بهتر است به دنبال شرکتی باشید که در این حوزه سابقه طراحی سایت یا اپلیکیشن را دارد. البته شرکت‌های باتجربه و حرفه‌ای با انجام مشاوره اصولی و آنالیز صحیح کسب و کار می‌توانند به بهترین شکل پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشند.

· نظم کاری

برای انتخاب مجموعه مورد نظر خود، باید به نظم کاری مجموعه و توانایی آن‌ها در مدیریت پروژه نیز توجه داشته باشید. داشتن تعهد به زمان‌بندی، شفافیف در ارائه گزارشات و توانایی برقراری ارتباط موثر از جمله عوامل مهمی است که در مدیریت مناسب پروژه تاثیرگذار خواهد بود.

· پشتیبانی

مجموعه‌های حرفه‌ای پس از اتمام پروژه نیز شما را همراهی کرده و خدمات مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهند. بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی موجب می‌شود تا تمام مسائل مرتبط با اجرای صحیح و رفع نواقص احتمالی وب اپلیکیشن، برطرف شده و مشتری هیچ دغدغه‌ای از بابت ساخت اپلیکیشن تحت وب نداشته باشد.

· تطابق با استانداردها و تکنلوژی های جدید

با توجه به آن‌که وب اپلیکیشن‌ها حوزه‌ای نسبتا جدید در دنیای تکنولوژی به شمار می‌آیند، آشنایی با قوائد و مراحل مرتبط با آن حائز اهمیت فراوانی است. به همین دلیل یافتن شرکتی که با استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های تحت وب آشنایی داشته باشد، می‌تواند به ایجاد یک نتیجه بهینه و موثر کمک کند.

مراحل ساخت وب اپلیکیشن

داشتن یک چارچوب مشخص و پیروی از مراحل دقیق در طراحی اپلیکیشن‌های تحت وب، می‌تواند در بهبود نتیجه نهایی و ایجاد تجربه کاربری مناسب، بسیار موثر باشد.

از جمله مراحل ساخت اپلیکیشن تحت وب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· گام اول: ایده یابی

ساخت یک وب اپلیکیشن که باعث جلوگیری از مشکلات کاربران و ارائه خدمات مطلوب به آنها شود، نیازمند یک ایده خوب و خلاقانه است. قبل از هر چیز، باید به دقت تعیین کنیم که این وب اپلیکیشن چه خدماتی را ارائه می‌دهد و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

ایده یابی

یکی از اصول اساسی انتخاب ایده، هماهنگی با نیازهای کاربران است. برای یافتن یک ایده مناسب و کاربردی، باید از تحقیقات بازار، مشاوره با کاربران هدف و گردآوری بازخورد‌های آن‌ها بهره‌مند شویم. مطمئن شدن از تطابق ایده با مسائل و انتظارات کاربران، گام مهمی در راستای جلب توجه و رشد پایدار است.

همچنین بخوانید :  مزایای چت جی پی تی (Chat GPT) چیست؟

استفاده از تکنیک‌های نوآورانه در جلب ایده، همواره می‌تواند به ارتقاء وب اپلیکیشن کمک کند. در نهایت، ایده انتخابی باید منحصر به فرد باشد و قابلیت حل یک مشکل یا بهبود یک جنبه از زندگی کاربران را داشته باشد.

این مطلب با تأکید بر هماهنگی با نیازهای کاربران، اهمیت تحقیقات بازار، و انتخاب ایده نوآورانه، مسیر صحیحی را برای ساخت یک وب اپلیکیشن موفق نشان می‌دهد. از این رویه ایده‌آل برای شروع به کار، می‌توان یک نتیجه عالی را انتظار داشت.

· تحقیق بازار هدف

هنگامی که ایده‌های مختلف به میان آمده و بهترین ایده انتخاب شد، مرحله تحقیق بر روی بازار هدف فرا می‌رسد. در این مرحله، تحلیقات گسترده‌ای بر روی صنعت و بازار مرتبط انجام می‌شود. این تحقیقات شامل بررسی دقیق رقبا، نیازمندی‌ها، انتظارات مشتریان، مزایا و مشکلات موجود در بازار است.

بازاریابی رقابتی بر روی سایر کسب و کارهای مشابه نیز یک گام مهم است. بررسی دقیق مزایا و وجوه تمایز کسب و کار شما نسبت به رقبا، افزایش اطمینان از برتری وب اپلیکیشن شما در بازار را به ارمغان می‌آورد.

در مرحله بعد، تمرکز بر روی تحلیل مشتریان فرا می‌رسد. بررسی نیازها و ترجیحات مشتریان از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید با دقت به نیازهای کاربران پاسخ داده و تمامی امکانات و قابلیت‌های وب اپلیکیشن را بر اساس سلیقه و نیاز آن‌ها طراحی کرد. این اقدام نه تنها به بهبود تجربه کاربری منجر می‌شود؛ بلکه ارتقاء کارایی وب اپلیکیشن را نیز تضمین می‌کند.

در نهایت، تدوین یک استراتژی دقیق بر اساس تحلیل‌های انجام شده، یکی از گام‌های اساسی در راستای تضمین موفقیت و پیشرفت پروژه خواهد بود. این استراتژی به عنوان یک راهنمای کلان به توسعه و پیشروی وب اپلیکیشن شما کمک خواهد کرد.

· انتخاب بهترین شرکت برای طراحی وب اپلیکیشن

در قدم آخر، انتخاب بهترین شرکت برای توسعه وب اپلیکیشن به عنوان یک گام حیاتی محسوب می‌شود. این انتخاب بر اساس اهداف و چشم‌انداز شما برای اپلیکیشن صورت می‌گیرد. شرکتی که بتواند نیازها و توقعات شما را درک کند، قادر خواهد بود این اطلاعات را به یک وب اپلیکیشن کیفی و کاربر پسند تبدیل کند.

برای اطمینان از کیفیت وب اپلیکیشن، مهم است که شرکت انتخابی توانایی داشته باشد تا از آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردها در توسعه نرم‌افزار استفاده کند. تخصص فنی شرکت در زمینه‌هایی مانند تجربه کاربری (UI/UX)، توسعه نرم‌افزار، امنیت، و بهینه‌سازی عملکرد نیز امری بسیار حیاتی است.

انتخاب بهترین شرکت اپلیکیشن

همچنین، در نظر گرفتن سوابق پیشین شرکت در پروژه‌های مشابه و بررسی نمونه‌های کاری آنها می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را در انتخاب شرکت برای توسعه وب اپلیکیشن خود بگیرید. این اطمینان را به شما خواهد داد که در دستان متخصصانی حاذق و توانمند قرار گرفته‌اید که بتوانند اهداف و چشم‌انداز شما را به واقعیت تبدیل کنند و از کیفیت وب اپلیکیشن شما مطمئن باشید.

طراحی حرفه ای اپلیکیشن تحت وب

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، در حال حاضر وب اپلیکیشن‌ها به عنوان راه‌کاری بسیار موثر برای ایجاد مزیت رقابتی برای یک کسب و کار به شمار می‌آیند؛ اما موضوعی که می‌تواند هزینه‌ای را که برای ساخت وب اپلیکیشن صرف می‌کنید، به حساب شما بازگرداند، انتخاب کادری حرفه‌ای و مجرب است.

گروه نرم افزاری آسمان به عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه انواع وب‌سایت و اپلیکیشن در این مسیر شما را همراهی خواهند کرد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی، تنها کافی است همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

وب اپلیکیشن چیست؟

وب اپلیکیشن‌ (PWA) یکی از انواع نرم افزار است که اجرا و استفاده از آن با استفاده از مرورگرها صورت می‌گیرد. این نوع از اپلیکیشن‌ها امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را به بهترین شکل برای کاربران فراهم می‌کنند.

وب اپلیکیشن با اپلیکیشن عادی چه تفاوتی دارد؟

برای اجرای اپلیکیشن‌های عادی باید آن‌ها را بر روی تلفن همراه خود نصب داشته باشید؛ اما وب اپلیکیشن نیاز به نصب نداشته و از طریق مرورگر قابل اجرا است.

اولین مرحله برای ساخت وب اپلیکیشن چیست؟

ساخت یک وب اپلیکیشن که باعث جلوگیری از مشکلات کاربران و ارائه خدمات مطلوب به آنها شود، نیازمند یک ایده خوب و خلاقانه است و این موضوع اولین قدم در طراحی و ساخت اپلیکیشن تحت وب به شمار می‌آید.

برای انتخاب کادری حرفه‌ای برای طراحی وب اپلیکیشن، باید به چه مواردی توجه داشت؟

برای اطمینان از کیفیت وب اپلیکیشن، مهم است که شرکت انتخابی توانایی داشته باشد تا از آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردها در توسعه نرم‌افزار استفاده کند. تخصص فنی شرکت در زمینه‌هایی مانند تجربه کاربری (UI/UX)، توسعه نرم‌افزار، امنیت، و بهینه‌سازی عملکرد نیز امری بسیار حیاتی است.

آیا طراحی اپلیکیشن تحت وب در ایران، برای کسب و کارها مفید خواهد بود؟

بله، با توجه به آن‌که تنها تعداد اندکی از کسب و کارها از قابلیت اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده می‌کنند، طراحی آن می‌تواند به یک مزیت مهم برای کسب و کارها تبدیل شود.

 

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا