آشنایی با 7 مورد از بهترین نرم افزار های مسیریابی داخلی و خارجی

امروزه نرم افزارهای مسیریابی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های که می‌توان در تلفن همراه خود نصب کرد، شناخته می‌شوند. استفاده از برنامه‌های مسیریابی موجب می‌شود تا بتوانید دشوارترین مسیرها را به سادگی طی کرده و با یافتن کوتاه‌ترین مسیر از ماندن در ترافیک‌های طولانی و اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. در ادامه با 7 مورد از بهترین نرم افزار های مسیریابی آشنا خواهید شد.

بهترین نرم افزار های مسیریابی خارجی

برخی از افراد تصور می‌کنند که برای مسیریابی در داخل کشور تنها باید از نرم افزارهای داخلی استفاده کرد؛ اما اپلیکیشن‌های خارجی متعددی نیز وجود دارند که از زبان فارسی نیز پستیبانی کرده و با توجه به امکانات بالایی که دارند، انتخابی مناسب برای مسیرهای دشوار محسوب می‌شوند.

از بهترین برنامه های مسیریابی خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Waze

با شنیدن نام بهترین نرم افزار های مسیریابی اولین نامی که معمولا به ذهن هر فردی خطور می‌کند Waze است. این اپلیکیشن، شناخته‌شده‌ترین مسیریاب در جهان بوده که از سرتاسر جهان کاربران متعددی از ویز برای یافتن مسیر مناسب خود استفاده می‌کنند.

بهترین نرم افزار های مسیریابی : مسیریاب Waze

گروه نرم افزاری آسمان

به نوعی می‌توان گفتن که بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی در طراحی ظاهری و امکانات مختلف خود از این اپلیکیشن الگوبرداری کرده‌اند. این برنامه بصورت آنی و دقیق وضعیت ترافیکی جاده‌ها را ردیابی کرده و با در نظر گرفتن شرایط، کوتاه‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌کند.

برای کار کردن با Waze تنها کافی است حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کرده و پس از آن به سادگی با جستجوی مقصد خود، بهترین مسیر را انتخاب نمایید.

Google Maps

با وجود شهرت بالای Waze؛ اما هیچ نرم افزار مسیریابی را نمی‌توان از نظر تعداد کاربران و هم‌چنین گستردگی مسیرها با Google Maps مقایسه کرد. این برنامه از نقشه بیش از 220 کشور در جهان پشتیبانی می‌کند.

یکی از محدودیت‌های نرم افزارهای مسیریابی که می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد، نیاز به آنلاین بودن و پشتیبانی اینترنتی نرم افزار است. گوگل پلی تا حدی این محدودیت را برطرف کرده و امکان ناوبری آفلاین را برای کاربران خود به ارمغان آورده است.

همچنین بخوانید :  هوش مصنوعی گوگل؛ هر آن چیز که باید درباره گوگل بارد بدانید!

البته این قابلیت محدودیت‌هایی نیز داشته و شما تنها می‌توانید یک منطقه آفلاین به وسعت 120000 کیلومتر مربع را برای خود مشخص کنید که این محدوده برای سفرهای داخلی کفایت می‌کند. با وجود تمام مزایای گوگل مپ، مشکل افزایش سرعت تخلیه باتری در هنگام استفاده، از معایب مهم آن است.

Here WeGo

در میان بهترین نرم افزار های مسیریابی در جهان، Here WeGo نامی است که همواره از آن به عنوان قدیمی‌ترین برنامه مسیریاب یاد می‌شود. این اپلیکیشن که در گذشته با نام Ovi Maps شناخته می‌شد، از زمان گوشی‌های همراه نوکیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بهترین نرم افزار های مسیریابی : مسیریاب Here WeGo

با گذشت زمان، این اپلیکیشن با امکانات و ویژگی‌های اختصاصی متناسب با گوشی‌های هوشمند منتشر شد که به افراد این امکان را می‌دهد تا مسیرهای مورد نظر خود را به صورت افلاین و آنلاین بیابند.

این نرم افزار در داخل ایران نیز قابل استفاده بوده و از تمامی شهرهای ایران پشتیبانی می‌کند. با توجه به نمره بالا و رضایت کاربران از Here WeGo انتخاب آن برای یافتن مسیرهای دشوار گزینه مطلوبی به شمار می‌آید.

Polaris GPS

Polaris GPS مسیریابی است که بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت از آن استفاده می‌کنند. این مسیریاب برای گشت و گذار در فضای باز و تفریحاتی نظیر: کوه‌نوردی، دوچرخه سواری و … گزینه بسیار مناسبی محسوب شده و از طریق ناوبری آفلاین خود، در مناطق برون راهی به شما کمک می‌کند.

این اپلیکیشن از امکانات متعددی نظیر: قطب نمای مغناطیسی، کیلومتر شما، ارتفاع سنج، زمان سنج، سرعت سنج و سایر ابزارهای مرتبط با مسیر یابی بهره‌مند بوده که تمامی این امکانات موجب شده تا Polaris GPS در فهرست بهترین نرم افزار های مسیریابی قرار بگیرد.

با توجه به آن‌که این پلتفرم از منابع مختلفی نظیر: گوگل مپ، NOAA Marine Charts و … برای تکمیل نقشه‌ها و قابلیت‌های خود استفاده می‌کند، خدماتی کامل را برای سرویس‌های مختلف ناوبری به کاربران خود ارائه می‌دهد.

3 مسیریاب برتر ایرانی

با وجود قابلیت‌های متعددی که مسیریاب‌های خارجی به کاربران مختلف خود ارائه می‌دهند؛ اما استفاده از بهترین نرم افزار های مسیریابی ایرانی به دلیل سرعت بالا و دقت بیش‌تر مسیرها، برای سفرهای داخلی گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید.

امروزه برنامه‌های مسیریابی متعددی توسط شرکت‌های داخلی طراحی و ارائه شده که از بهترین آن‌ها می‌توان به بلد، نشان و دال اشاره کرد:

مسیریاب بلد

مسیریاب بلد، از محبوب‌ترین مسیریاب‌های داخلی است که توانسته جای بسیاری از نمونه‌های خارجی را در گوشی‌های کاربران ایرانی بگیرد. برای استفاده از بلد تنها کافی است در آن ثبت نام کرده و بصورت رایگان از امکانات متعدد آن بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید :  طراحی اپلیکیشن اندروید به صورت اختصاصی (مشاوره رایگان)

بهترین نرم افزار های مسیریابی: مسیریاب بلد

این مسیریاب امکان جستجوی مقصد به دو شکل تایپ دستی و صوتی را برای کاربران خود فراهم کرده که امکانات تایپ صوتی برای جستجوی مسیر در حین رانندگی، گزینه‌ای بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

یکی از مزایای بلد نسبت به مسیریاب‌های خارجی آن است که اطلاعات کاملی را در مورد قرارگیری در طرح ترافیک یا طرح آلودگی هوا به کاربران ارائه می‌دهد که این قابلیت موجب می‌شود تا از قرارگیری در این طرح‌ها و جریمه شدن پیش‌گیری شود.

شما می‌توانید بسته به شرایط خود، نوع وسیله نقلیه‌تان را مشخص کرده و مدت زمان و طول مسیر خود را بر مبنای آن مشاهده کنید.

مسیریاب نشان

یکی دیگر از بهترین نرم افزار های مسیریابی برای کاربران ایرانی، مسیریاب نشان است. این مسیریاب به عنوان اولین مسیریاب کاربردی ایرانی شناخته می‌شود که توانسته با ارائه بهترین مسیرها و امکانات متعدد، به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند.

در این اپلیکیشن راهنمای صوتی فارسی وجود داشته که در طی مسیر، به شما راهنمایی کرده و شما را تا رسیدن به مقصد همراهی می‌کند. علاوه بر آن مسیریاب نشان با بررسی وضعیت ترافیک، کم‌ترافیک‌ترین و کوتاه‌ترین مدت سفر را به شما نشان می‌دهد.

این اپلیکیشن، برخلاف بسیاری از مسیریاب‌ها، تنها به نقشه‌های گوگل متکی نبوده و از طریق شخصی‌سازی نقشه‌های خود، امکان دسترسی کاربران ایرانی به مسیرهای جدید و اختصاصی را فراهم کرده است.

با توجه به طراحی ساده و عدم پیچیدگی آن، کاربران می‌توانند به سادگی به تمامی قابلیت‌های آن دسترسی داشته و در کم‌ترین زمان مسیر مطلوب خود را بیابند. این نرم افزار را از نظر امکانات و قابلیت‌ها می‌توان با گوگل مپ مقایسه کرد.

مسیریاب دال

اگر به امکانات و فضای کلی نرم افزار Waze علاقه دارید؛ اما به دلیل کندی اینترنت نمی‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید، مسیریاب دال برای شما گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این مسیریاب تمامی امکانات نرم افزار ویز را در اختیار شما قرار داده و سفری مطمئن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین بخوانید :  گواهینامه ssl چیست؟ چه ضرورت و انواعی دارد؟

بهترین نرم افزار های مسیریابی : مسیریاب دال

در طراحی نقشه اپلیکیشن دال از نقشه گوگل استفاده شده‌ است که این موضوع را می‌توان یکی از نواقص آن نسبت به مسیریاب نشان به شمار آورد. اپلیکیشن دال اطلاعات تمامی مسیرهای درون شهری و برون شهری کشور را در اختیار داده و از این نظر محدودیتی ندارد.

این نرم افزار مسیرهای مختلفی را بر اساس وضعیت ترافیکی و مدت زمان رسیدن به مقصد به کاربران ارائه کرده که شما می‌توانید بر مبنای آن بهرین مقصد را برای خود انتخاب کنید. در طول سفر به صورت گام به گام، دستورات تغییر جهت به شما ارائه می‌شود که این موضوع فرایند مسیریابی را آسان‌تر می‌کند.

استفاده از این مسیریاب برای رانندگان تاکسی نیز امکان‌پذیر بوده و افراد شاغل در تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با استفاده از این برنامه به شکل مستقیم مسیر مورد نظر خود را بیابند. تمامی این موارد موجب شده تا مسیریاب دال در میان بهترین نرم افزار های مسیریابی نامی برای خود دست و پا کند.

راهنمای انتخاب بهترین مسیریاب

با توجه به تعداد بالای اپلیکیشن‌های مختلف مسیریابی، انتخاب بهترین نرم افزار مسیریاب به امری دشوار تبدیل شده است. با توجه به سرعت مسیریابی و دسترسی به نقشه‌های اختصاصی، استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی مسیریابی گزینه‌ مناسب‌تری محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید برای طراحی اپلیکیشن اختصاصی خود نیز اقدام کنید. برای این منظور تنها کافی است با کارشناسان مجموعه آسمان تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

مشهوترین نرم افزار مسیریابی در جهان چه نام دارد؟

اپلیکیشن Waze، شناخته‌شده‌ترین مسیریاب در جهان بوده که از سرتاسر جهان کاربران متعددی از ویز برای یافتن مسیر مناسب خود استفاده می‌کنند.

آیا می‌توان از نرم افزارهای مسیریاب در حالت آفلاین نیز استفاده کرد؟

بله امروزه در بسیاری از بهترین نرم افزار های مسیریابی امکان دانلود نقشه و دسترسی به نقشه‌ها در حالت آفلاین نیز فراهم شده است.

آیا استفاده از مسیریاب‌های داخلی گزینه مناسبی است؟

با توجه به سرعت مسیریابی، محدودیت مسیریاب‌های خارجی در ایران و دسترسی به نقشه‌های اختصاصی، استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی مسیریابی گزینه‌ مناسب‌تری محسوب می‌شود.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا