بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی

سلام امروز با موضوع جالب بازاریابی در مجموعه آسمان همراه شما هستم. در این مقاله درمورد موضوع بازاریابی پیامکی صحبت کنیم.

احتمالا در وبینار‌ها و صحبت‌های دیجیتال مارکتینگ در مورد بازاریابی پیامکی شنیده‌اید.

همان طور که می‌‌دانید ما به گوشی‌های خود وابسته هستیم‌. حتی در حساس‌ترین موقعیت‌ها با صدای پیام گوشی ذهنمان سمت تلفن همراهمان می‌رود.

مغز ناخودآگاه ما با صدای پیامک تلفن همراه حساس شده‌است‌.

گروه نرم افزاری آسمان

پس بهتر است در کسب‌و‌کار خود از این فعالیت ذهن استفاده کنیم.

امروز قصد داریم به پیامک‌های تلفن‌همراه خود از زاویه‌ی دیگری نگاه کنیم.

بازاریابان به خوبی می‌دانند که بازاریابی پیامکی بهترین و پربازده‌ترین نوع بازاریابی است که نیاز به اینترنت ندارد.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

مزایای بازاریابی پیامکی

  1. در این نوع بازاریابی شما بدون محدودیت تبلیغات خود را انجام می‌دهید.
  2. اشخاص و مشتری‌ها در هر شرایطی با هر مدل تلفن همراه با شما در ارتباط هستند.
  3. هزینه ارسال پیامک به هر فرد بسیار به‌صرفه و ناچیز است.
  4. برای ارسال پیامک محدودیت زمان وجود ندارد. در هر زمان با هر محتوایی بخواهید می توانید پیامک ها را ارسال کنید‌.
  5. با تهیه گزارش از میزان کلیک‌های کاربران می‌توانید از نتیجه‌بخشی روش خود در تبلیغ پیامکی خبردارمطلع شوید.
  6. پیامک‌ها گاهی خبری را یادآوری میکند. پیامک‌ها می‌توانند به مشتریان یادآوری کنند که ایمیل ارسال‌شده را بخوانند. یا قرار است رویدادی برگذار شود.
  7. پیامک ارتباط و تعامل شما را با مخاطبان زیاد می‌کند‌. اگر نیاز باشد لیتک سایت یا شبکه های اجتماعی خود را متن قرار میدهید  و کاربر بر روی لینک کلیک می‌کند.
  8. برای تبلیغات پیامکی کابر یا مشتری شما نیاز به نرم افزار خاصی ندارد با هر مدل گوشی پیام شما را دریافت می‌کند.
همچنین بخوانید :  آشنایی با مشاوره تبلیغات اینترنتی | طراحی کمپین تبلیغاتی

نکات مهم در بازاریابی شبکه ای:

متنی کوتاه ارسال کنید.

متن شما باید کوتاه و مختصر باشد.

هر چه قدر طولانی‌تر باشد جذابیت خود را از دست می‌دهد.

سعی کنید بیشتر از 70 کاراکتر نباشد.

 با توجه به شخصیت مخاطبان خود بنویسید.

مخاطبان خود را کامل بشناسید، پرسنای شما در انتخاب متن پیام شما بسار اهمیت دارد.

پیامک‌هایی را که حس دوستیِ مخاطب را برمی‌انگیزد، فراموش نکنید.

اگر دقت کرده باشید ما پیام‌های دوستانه را بسیار سریعتر از پیام‎‌های کاری پاسخ می‌دهیم.

زمانی که با همکاران خود صمیمی هستیم پیام‌های آن‌ها برای ما جلب توجه می‌کندو پس  در محتوای متنی دوستانه دقت کنید.

پیامک را به‌صورت اختصاصی ارسال کنید.

در این روش استفاده از نام کوچک مخاطب، احساس نزدیکی بیشتری به او می‌دهد.

با گروه‌بندی مخاطبان پیامک‌های منحصر به گروه خودشان ارسال کنید.

تقسیم‌بندی بر اساس جنسیت، سن، کشور و مواردی از این دست، به شما کمک می‌کند که برای هر گروه پیام متفاوتی ارسال کنید.

از مخاطب خود اجازه ارسال پیامک بگیرید.

با رعایت این نکته می‌توانید به مخاطب خود آرامش دهید که در صورت رضایت او پیام می‌فرستید.

با این اوصاف به استقلال مخاطب خدشه وارد نمی‌شود و حتما به مخاطبانی که شماره آن‌ها را دریافت کرده‌اید پیام بفرستید.

پیامک را در زمان مشخصی ارسال کنید.

زمان ارسال پیامک را با توجه به نیاز مخاطب و عکس‌العمل او بسنجید.

نوشته‌ای ارسال کنید که مشتری را به عمل دلخواه برند شما تشویق کند.

مخاطب باید احساس کند که با انجام کاری که شما می‌خواهید به فواید بی‌مانندی می‌رسد یا با انجام‌ندادنش چیزی را از دست می‌دهد.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت داروخانه ؛ طراحی اختصاصی سایت داروخانه با قیمت اقتصادی
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

هدفمندی:

اگر شما پیام‌های پی‌در‌پی و بدون هدف برای کاربران خود ارسال کنید، آن‌ها را کلافه می‌کنید.

بهتر است پیام‌ها هدفمند باشند.

برای ارسال هر پیام تبلیغاتی سعی کنید استراتژی را برای آن پیام های تبلیغاتی تهیه کنید.

نتیجه پیامک های شما بسیار مهم است. از پیامک ها فیدبک و بازخورد دریافت کنید.

در کسب‌ و کار های امروزی بسیار مهم است که شما از روش ها مدرن و بهینه برای تبلیغات خود استفاده کنید.

در تبلیغات پیامکی زبان‌ بدن  صحبت کردن شما کلمات هستند.

محتوا را باید به قدری زیبا و خلاصه بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود.

در نتیجه :

اگر قرار است بر روی لینکی کلیک کند با اطمینان این کار را انجام دهد.
مجموعه آسمان با ارائه مشاوره و روش های بهینه برای رشد کسب و کار شما پیشنهاد های خوبی را دارد.

اگر در متن تبلیغات خود لینک سایت شرکتی یا شخصی خود را قرار دهید، مخاطب و مشتری اعتماد بیشتری به شما می کند.

چرا که در سایت نمونه کار های شما قابل مشاهده است.

 بازاریابی پیامکی

شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کار شما بسیار اهمیت دارند.

برای هر کسب و کاری مهم است چگونه قرار است در بازار دیده شود. زیرا افرادی که محدودیت مکانی دارند. نمی تواند با شما مستقیم ارتباط برقرار کنند از طریق سایت و شبکه های اجتماعی با محصولات، کسب و کار شما آشنا می شوند. این مورد شامل همه افراد می‌شود حتی افرادی که برای دسترسی به محصول یا کسب و کار شما محدودیت زمانی و مکانی ندارند. امروزه رقابت بین کسب و کار ها زیاد شده و تنها چیزی که شما را برای مشتری‌ها و مخاطبان متمایز می‌سازد همین نکات ریز است.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت مبلمان ؛ طراحی سایت فروشگاهی مبلمان در کم ترین زمان

در مجموعه آسمان شما با ارتباط گیری با تیم طراحی سایت و ادمین های اینستاگرام با خیال راحت رشد کسب و کار خود را مشاهده می کنید.

 

 

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا