چگونه با یک کلمه کلیدی خاص در گوگل دیده شویم؟!

انتخاب بهترین کلمه کلیدی

کلمه کلیدی چیست؟!

پیش از شروع مقاله به تعریف کلمات کلیدی میپردازیم. این که سایت شما با چه کلماتی در صفحه اول جستجو گوگل دیده شود. تعریف کلمه کلیدی است. در واقع مهم ترین و اولین قدم برای سئو سایت انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. تا بتوانید به کمک آن سئو سایت خود را بهتر کنید. کلمه کلیدی هدف صفحه را مشخص می کند. گوگل با استفاده از کلمات کلیدی برای تعیین صفحه گوگل استفاده می کند. باید طوری تولید محتوا کنید تا کاربر بتواند به کمک مقاله شما به اطلاعات مورد نظرش دست یابد. از طرف دیگر نیز موتور جستجوی گوگل با وجود کلمات کلیدی کاربر را به سوی محتوای شما هدایت می کند.

هدف از تولید محتوا این است که بتوانیم جایگاهی در موتور جستجو گوگل پیدا کنیم. آیا تولید محتوا تنها راه برای اینکه بتوانیم مطلب خود را به گوش مخاطب مورد نظر خود برسانیم است؟ تولید محتوا و طراحی جذاب آن تنها بخشی از مسیر است. تا زمانیکه کلمات مناسب را در جای درست قرار ندهید تمام زحمات شما برای تولید محتوا دیده نخواهد شد. یکی از مسائلی که باعث می شود تولید محتوای شما دیده شود استفاده از کلمات کلیدی مناسب است.

چگونه یک کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟!

اگر از کسب و کار آنلاین استفاده می کنید کلمات کلیدی یکی از مهم ترین ابزار هاست. در حیطه شغلی خود میجنگید تا رقبای خود را کنار بزنید. تا کاربران را به سوی سایت خود هدایت کنید. باید به دنبال کلمات کلیدی ارزشمند باشید و بر اساس آن معیار ها انتخاب کنید. نباید دنبال کلمات کلیدی باشید که کسی آن را جستجو نمی کند. اولین قدم برای شروع تولید محتوا تحقیق در رابطه با بدست آوردن کلمات کلیدی. یا همان کیورد ریسرچ میباشد. در واقع باید بدانید چه کلماتی در صنعت شما بیش از سایر کلمات جستجو می شوند. پس از یافتن این کلمات برای آن ها تولید محتوای جذاب کنید.

همچنین بخوانید :  اینستاگرام و افزایش امنیت آن با فعال کردن تایید دو مرحله‌ای

 

چگونه یک کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟!

گروه نرم افزاری آسمان

طراحی سایت آسمان

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟!

با استفاده از کیورد ریسرچ می توانید سوالاتی را که کاربران در گوگل جستجو می کنند. کلمات کلیدی که محبوبیت و  سختی رتبه بندی آن ها و … را با هم مقایسه می کند. همچنین اطلاعات آن را در اختیار شما قرار می دهد. برای تولید محتوای ارزشمند نیاز به این اطلاعات دارید.

معیار های انتخاب کلمات کلیدی

 

معیار های انتخاب کلمات کلیدی

 

  • انتخاب از دید کاربر

خودتان را به جای کاربر قرار دهید. تصور کنید شخصی به کسب و کار و خدمات شما نیاز دارد. به عنوان مثال اگر سایتی در زمینه خرید املاک داشته باشید. کاربر هیچگاه سایت آنلاین فروش املاک را جستجو نخواهد کرد. ممکن است شما روی این کلمات کلیدی کار کنید اما نتیجه مطلوب را نگیرید. کلماتی که کاربر سرچ می کند خرید خانه ارزان ، خرید آپارتمان در غرب تهران و … است. پس کلمات کلیدی ، کلماتی هستند که کاربران در گوگل جستجو می کنند.

 

  • میزان سرچ یا جستجو

از طریق آن می توانید به میزان جستجو و محبوبیت کلمه کلیدی پی ببرید. همینطور می توانید پیش بینی کنید که این کلمات کلیدی تا جه میزان ترافیک سایت شما را بالا می برند.

  • رقابت

سایت های رقبای خود را بررسی کنید و ببینید بیشترین عامل ترافیک سایت آن ها از طریق چه کلماتی بوده است. میزان رقابت و تعداد سایت هایی که از کلمات کلیدی استفاده می کنند را مورد سنجش قرار دهید.

  • تعداد کلمه

در واقع به تعداد کلمات موجود در یک عبارت اشاره دارد. هر چه تعداد کلمات تشکیل دهنده کلمه کلیدی بیشتر باشد. احتمال رتبه گرفتن در گوگل بیشتر میباشد. کلمات کلیدی طولانی تر هدفمند تر هستند و بازدهی بیشتری دارند.

همچنین بخوانید :  آشنایی با مشاوره تبلیغات اینترنتی | طراحی کمپین تبلیغاتی

دیگر مزیت کلمات کلیدی طولانی، دقیق بودن آن است. مخاطبی را بدست میاورید که دقیقا دنبال خدماتی است که شما ارائه میدهید.

  • هدف

باید هدف از کلمه کلیدی را مشخص کنید. برای مثال : کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید. و هدف از جستجوی آن را مشخص کنید. این که هدف شما از انتخاب کلمه کلیدی خرید کاربر است و یا تنها جمع آوری اطلاعات است. میخواهند خرید کنند و یا اینکه صرفا محصولات را تماشا کنند.

  • تهیه لیستی از کلمات کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را با جستجو آماده کنید. این لیست را نزد خود داشته باشید.

  • استفاده از ابزار گوگل Adwords

ابزاری عالی برای تبلیغات در گوگل است. ابزاری به اسم keyword planner وجود دارد. که در گذشته به اسم keywords tools در گوگل Adwords آن را می شناختیم. با جستجو کردن کلمات کلیدی در keyword planner می توانید. به ارزش این کلمات پی خواهید برد. متوجه می شوید که این کلمات چه تعداد سرچ در ماه و یا سال داشته اند. نتیجه جستجوی خود را در Adwords جلوی هر کلمه ی کلیدی یادداشت کنید. و کلمات کلیدی مهم تر را جدا کنید.

  •  استفاده از ابزار گوگل trends

از این ابزار برای این که متوجه شوید کدام کلمات کلیدی بیشترین جستجو را داشته اند. کلمات کلیدی خود را در گوگل trends جستجو می کنید و سپس متوجه میزان جستجو و اهمیت آن ها می شوید.

  • بروزرسانی کلمات کلیدی

از همان ابتدا نگران انتخاب بهترین کلمات کلیدی نباشید. همیشه برای انتخاب کلمات کلیدی بیشتر و درست تر زمان دارید. برای این کار می توانید آمارگیرهای خیلی قوی روی سایت خود نصب کنید. تا بفهمید کاربران در سایت شما بیشتر بدنبال چه چیزی هستند. لیست کلمات کلیدی  را به لیست خود اضافه کنید. و در آینده برای آن ها تولید محتوا کنید.

همچنین بخوانید :  بازاریابی پیامکی چیست؟

طراحی سایت آسمان

تیم تولید محتوای گروه نرم افزاری آسمان  سعی دارد تا با بهترین کیفیت تولید محتوای سایت شما را انجام دهد.

#کلمه کلید # انتخاب کلمه کلیدی # گروه نرم افزاری آسمان # تولید محتوا # سئو سایت

 

 

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا