طراحی اپلیکیشن اندروید به صورت اختصاصی (مشاوره رایگان)

امروزه تمامی کسب و کارهای برای رونق بخشیدن و گسترش خود نیاز به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در حوزه تکنولوژی دارند. با توجه به افزایش میزان استفاده مخاطبان از تلفن‌های همراه خود، طراحی اپلیکیشن یکی از بهترین راه‌کارهایی است که می‌توان کسب و کار خود را از سایر کسب و کارهای مشابه متمایز کرد. آشنایی با مزایا و روش‌های طراحی اپلیکیشن اندروید در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

همگام با تکنولوژی قدم بردارید

تا حدود یک دهه قبل، کسب و کارها می‌توانستند تنها با داشتن یک وب‌سایت، فعالیت خود را از سایر کسب و کارهای مشابه متمایز کرده و حضوری متمایز در بسترهای مجازی داشته باشند.

تکنولوژی اندروید _طراحی اپلیکیشن اندروید

اما امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده افراد از تلفن‌های همراه نسبت به رایانه‌ها، داشتن اپلیکیشن نیز اهمیت بسیار بالایی یافته است.

به طور کلی اپلیکیشن‌های تلفن‌‌ همراه برای دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی و منتشر می‌شوند که با توجه به حجم بالای کاربران اندروید، میزان طراحی اپلیکیشن اندروید نسبت به ios بسیار بیش‌تر است.

گروه نرم افزاری آسمان

مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید

زمانی که صحبت از طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید به میان می‌آید، یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کار آن است که این اپلیکیشن چه ارزش افزوده‌ای می‌تواند برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی اپلیکیشن اندروید به شرح زیر است:

مخاطب بالا

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، حدود 75 درصد از کاربران در سرتاسر جهان از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، این آمار در ایران درصد بیش‌تری را نیز به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، با در نظر گرفتن سهم بسیار بالای بازار اندروید نسبت به سیستم‌ عامل‌های دیگر، طراحی اپلکیشن در این حوزه، طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش داده و نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند.

بازگشت سرمایه بالا

به طور کلی طراحی اپلیکیشن اندروید نسبت به سایر پلتفرم‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و نرخ بازپشت سرمایه آن مناسب‌تر است. چرخه توسعه اپلیکیشن اندروید را می‌توان در سه مرحله: طراحی، توسعه و تست اپلیکیشن طبقه‌بندی کرد. به صورت کلی طراحی و توسعه یک اپلیکیشن اندرویدی با امکانات و طراحی اختصاصی نسبت به نمونه‌های مشابه اپل، هزینه کم‌تری دارد.

بازگشت سرمایه بالا اندروید _ طراحی اپلیکیشن اندروید

انعطاف پذیری

اندروید پلتفرمی با انعطاف‌پذیری بسیار بالا است که امکان سفارشی‌سازی قابلیت‌های آن به آسانی فراهم شده است. این موضوع موجب می‌شود تا بتوان اپلیکیشن‌های خلاقانه و جذاب، با عملکردهای منحصر به فردی را برای کسب و کار خود داشته باشید. علاوه بر آن طراحی اپلیکیشن اندروید به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در گذر زمان قابلیت‌های برنامه را بروزرسانی کرده و بر اساس نیاز کاربران، امکانات جدیدی را به آن اضافه کنید.

تبلیغات مناسب

با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های اپ استور برای اپلیکیشن‌های ایرانی، تبلیغات اپلیکیشن‌های ios و انتشار آن‌ها به امری دشوار تبدیل شده است؛ اما در مورد اندروید محدودیت‌ها بسیار کم‌تر بوده و شما می‌توانید اپلیکیشن‌ خود را از طریق بسترهای مختلفی تبلیغ کرده و آن را در اختیار کاربرانتان قرار دهید. علاوه بر این موضوع شما می‌توانید از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای نیز کسب درآمد نمایید.

مرتبط بودن با خدمات گوگل

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که طراحی اپلیکیشن اندروید را به گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارها تبدیل می‌کند، دسترسی مناسب آن‌ها به خدمات گوگل است. با استفاده از یک برنامه اندرویدی می‌توانید ویژگی‌ها و دسترسی‌های گوگل را به کاربران خود ارائه کرده و از این طریق می‌توان به سرویس‌ها و برنامه‌های جدید گوگل دسترسی داشت.

به طور کلی طراحی اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید، امکانات متعددی را در اختیار توسعه‌دهندگان و هم‌چنین صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد. طبیعتا هر اندازه که طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای تر و خلاقانه‌تر باشد، زمینه برای موفقیت و رشد آن نیز افزایش می‌یابد.

انواع اپلیکیشن اندروید

در هنگام انتشار اپلیکیشن، باید دسته‌بندی آن را مشخص کرده باشید. در Google Play 33 دسته‌بندی کلی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی وجود دارد که شما با توجه به حوزه فعالیت اپلیکیشن دسته‌بندی آن را انتخاب می‌کنید.

یکی از روش‌های رایج برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها، دسته‌بندی بر مبنای موضوع آن است که شامل موارد زیر می‌شود:

همراه سبک زندگی

احتمالا شما نیز در تلفن همراه خود اپلکلیشن‌هایی مرتبط با لایف استایل و جنبه‌های فردی سبک زندگی را مشاهده کرده‌اید. این‌گونه برنامه‌ها برای ارتقا سبک زندگی افراد طراحی و توسعه یافته و زمینه‌هایی نظیر: تناسب اندام، دوست‌یابی، غذا، مد، موسیقی و سفر را در بر می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  فول استک چیست و برنامه نویس فول استک کیست؟

اسپاتیفای _ طراحی اپلیکیشن اندروید

اصلی‌ترین ویژگی‌ این‌گونه از اپلیکیشن‌های اندروید آن است که می‌توانند به بخش مهمی از زندگی کاربران تبدیل شده و آن‌ها برای مدتی طولانی بصورت روزانه از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. در طراحی اپلیکیشن‌های مرتبط با حوزه سبک زندگی، خلاقانه بودن ایده و کاربردی بودن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رسانه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند. روند محبوبیت شبکه‌های اجتماعی با انتشار فیس بوک آغاز شد و پس از در دسترس قرار گرفتن تلفن‌های هوشمند و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، توسعه‌ اپلیکیشن‌های مرتبط با آن به اوج خود رسید.

امروزه اپلیکیشن‌های اجتماعی متعددی نظیر: تلگرام، اینستاگرام و تردز در اختیار کاربران قرار گرفته است. طبیعتا رقابت با برنامه‌هایی از این قبیل، نیاز به ایده‌هایی بسیار خلاقانه و تبلیغات وسیع دارد. جدا از رسانه‌های اجتماعی، امروزه اپلیکیشن‌ها قابلیت‌ اشتراک‌گذاری اجتماعی نیز دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برنامه های کاربردی

بخش زیادی از سفارشات طراحی اپلیکیشن اندروید، به برنامه‌های کاربردی مربوط می‌شود. این‌گونه برنامه‌ها جزو اپلیکیشن‌هایی هستند که معمولا کاربران برای مدتی طولانی بدون توجه به گذشت زمان از آن استفاده می‌کنند.

از جمله برنامه‌های کاربردی می‌توان به: تقویم، یادآورها، ماشین حساب، چراغ قوه، اپ‌های پیش‌بینی آب و هوا و … اشاره کرد. استفاده از تبلیغات درون برنامه‌ای بهترین راه‌کاری است که می‌توان از طریق برنامه‌های کاربردی کسب درآمد کرد.

اپلیکیشن های افزایش بهره وری

برخی از اپلیکیشن‌ها جزو برنامه‌هایی نیستند که بخواهید برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کنید؛ بلکه از برنامه‌هایی محسوب می‌شوند که بدلیل کاربردی بودن و اهمیت استفاده از آن‌ها باید آن‌ها را در تلفن همراه خود نصب کنید.

اپلیکیشن‌های مرتبط با حوزه افزایش بهره‌وری در این زیر مجموعه قرار می‌گیرند. این اپلکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتواند یک کار مشخص را با سرعت و بازدهی بیش‌تری انجام دهید. به عنوان مثال برای فرایند کارت به کارت بتوانید به سادگی با چند گزینه ساده مبلغ مورد نظر خود را منتقل کنید.

رسانه های خبری

این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده بوده و در مورد آ‌ن‌ها بیش‌تر از هر چیزی کیفیت طراحی و جذابیت ظاهری آن‌ها اهمیت دارد. چیدمان ساده این اپلیکیشن‌ها به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به سادگی به امکانات اپلیکیشن دسترسی داشته و از تمامی مزایای آن بهره‌مند شوند.

رسانه خبری ردیت _ طراحی اپلیکیشن اندروید

از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های خبری می‌توان به: Reddit، اخبار گوگل و BuzFeed اشاره کرد. کیفیت اخبار ارائه شده در کنار سرعت بالای اپلیکیشن می‌تواند در جلب نظر کاربران بسیار موثر باشد.

اپلیکیشن بومی اندروید چیست؟

اپلیکیشن‌های بومی، برنامه‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌هایی نظیر Google Play و App Store بیابید. این برنامه‌ها برای سیستم عامل خاصی ایجاد می‌شوند و به همین دلیل با این عنوان معرفی می‌گردند. به عنوان مثال در صورتی که یک برنامه به شکل اختصاصی برای سیستم عامل اندروید توسعه یافته باشد، این اپلیکیشن بومی محسوب می‌شود.

از جمله مزایای این‌گونه اپلیکیش‌ها می‌توان به: سرعت بالا، عملکرد مناسب، رابط کاربری اختصاصی، دسترسی راحت و تعامل با ویژگی‌های دستگاه اشاره کرد.

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید

اگر قصد طراحی یک اپلیکیشن کاربردی و اصولی را دارید، باید با مراحل آن آشنایی کافی داشته باشید. از مهم‌ترین مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیازسنجی

تفاوتی نمی‌کند که قصد طراحی یک سایت را دارید یا می‌خواهید اپلیکیشن اختصاصی خود را طراحی کنید، در هر صورت در قدم اول باید به شکلی مناسب نیازهای اصلی اپلیکیشن خود را بررسی کرده باشید.

در قدم اول باید یک تصویر کلی از دورنمای اپلیکیشن خود، هدف طراحی آن، مسئله‌ای که قرار است به آن پرداخته شود، حوزه فعالیت و … داشته باشید. از طرفی دیگر باید این موضوع را بررسی کنید که اپلیکیشن شما قرار است چه دستاوردی برای شما به ارمغان بیاورد. با طی کردن این مرحله می‌توانید یک چارچوب مناسب از برنامه مد نظر خود بدست بیاورید.

جامعه هدف

هر چقدر که جامعه هدف خود را محدودتر کرده و مخاطبانتان را به شکلی دقیق‌تر انتخاب کنید، می‌‌توانید تمامی المان‌های اپلیکیشن خود را بر اساس نیاز و سلیقه آن‌ها طراحی کنید. این موضوع کمک می‌کند تا بازدهی اپلیکیشن اندروید شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اپ اندروید - طراحی اپلیکیشن اندروید

تعیین جنسیت جامعه هدف، بازه سنی آن‌ها، حوزه فعالیت، سلایق و … موجب می‌شود تا برنامه‌ای تخصصی‌تر و کاربردی‌تر را به مخاطبان خود عرضه کنید. البته هر اپلیکیشنی مخاطب خاص خود را دارد و جامعه هدف برخی از آن‌ها عموم جامعه را تشکیل می‌دهد.

طراحی رابط کاربری (UI)

کیفیت این مرحله نقشی اساسی را در تجربه کاربران و میزان رضایت آن‌ها از اپلیکیشن ایفا می‌کند، به همین دلیل باید به طراحی رابط کاربری اپلیکیشن اندروید توجه ویژه‌ای داشت و وقت زیادی را صرف آن کرد.

همچنین بخوانید :  بهترین ابزارهای طراحی UI یا طراحی رابط کاربری را بشناسید

در طراحی رابط کاربری باید به نکات متعددی از جمله: پلتفرم مورد استفاده کاربران، رعایت استانداردهای طراحی، پشتیبانی از چرخش صفحه، سادگی طراحی، جذابیت بصری و … توجه داشت.

توسعه نسخه اولیه

پس از طراحی دقیق المان‌های مختلف اپلکیشن، وقت آن رسیده تا فرایند کدنویسی و توسعه برنامه آغاز شود. در این مرحله بر مبنای طرح‌های ارائه شده و الگوهای مختلف برنامه کدنویسی شده و قابلیت‌های پایه‌ای اپلیکیشن در دست توسعه قرار می‌گیرد.

نسخه اولیه یک اپلیکیشن ممکن است باگ‌ها و ایرادات فنی متعددی داشته باشد که این ایرادات بدون ارائه نسخه اولیه قابل اصلاح نیست. علاوه بر آن می‌توان با توسعه نمونه اولیه اپلیکیشن ایرادات ایمنی آن را نیز برطرف کرد. از طرفی دیگر اگر برای توسعه و بازاریابی اپلیکیشن خود به دنبال سرمایه‌گذار هستید، باید نمونه اولیه برنامه خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

انتشار نسخه بتا

بسیاری از شرکت‌های مطرح پیش از انتشار نسخه نهایی برنامه خود، نسخه بتای آن را در اختیار تعدادی از کاربران قرار می‌دهند. این موضوع موجب می‌شود تا بتوانید بازخوردی اولیه از کاربران دریافت کرده و از این طریق با اطمینان خاطر بیش‌تری نسخه نهایی اپلیکیشن خود را در اختیار تمامی کاربران قرار دهید.

پیش از انتشار نسخه بتا باید مخاطبان که قصد دارید نسخه بتا در اختیار آن‌ها قرار بگیرد را به شکل مناسبی مشخص نمایید؛ زیرا نظر و بازخورد آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی در بازدهی اپلیکیشن و نتیجه نهایی آن داشته باشد.

انتشار نسخه نهایی

در قدم آخر از طراحی اپلیکیشن اندروید، باید نسخه نهایی برنامه را در اختیار تمامی کاربران قرار دهید. تا پیش از این مرحله باید تمامی نواقص برنامه را برطرف کرده و باگ‌های امنیتی آن را نیز به شکل کاملی رفع نموده باشید.

در این مرحله روش مناسب برای عرضه اپلیکیشن، نحوه بازاریابی و ارائه برنامه به مخاطبان اهمیت بسیار بالایی دارد. در نهایت موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت، بروزرسانی مداوم اپلیکیشن اندروید است. ارائه آپدیت‌های ماهانه موجب می‌شود تا رضایت حداکثری کاربران به ارمغان بیاید.

امنیت در طراحی اپلیکیشن اندروید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در زمینه طراحی اپلیکیشن اندروید وجود دارد مسئله امنیت آن است. با توجه به Open Source بودن سیستم عامل اندروید، زمینه برای خلاقیت و نوآوری افزایش یافته است؛ اما از طرفی دیگر این موضوع می‌تواند از نظر امنیتی تاثیر منفی در عملکرد اپلیکیشن داشته باشد.

برای افزایش امنیت اپلیکیشن‌های اندروید دو راه کار اصلی را می‌توان پیشنهاد کرد. نکته اولی که می‌تواند امنیت اپلیکیشن را افزایش داده و هم‌چنین موجب افزایش اعتماد کاربران شود، عدم درخواست دسترسی‌های غیر ضروری است.

به عنوان مثال برای استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها در ابتدا به کاربران گفته می‌شود که باید مجوز دسترسی به دوربین را برای اپلیکیشن مربوطه فعال کنند، در صورتی که در کارکرد این اپلیکیشن نیازی به دسترسی به دوربین وجود ندارد. طبیعتا این‌گونه دسترسی‌ها موجب سلب اعتماد کاربران می‌شود.

موضوع دیگری که در افزایش امنیت اپلیکیشن اندروید، تاثیرگذار است. انجام فرایند طراحی و توسعه اپلیکیشن توسط تیم‌های متخصص و معتبر است. مجموعه‌های معتبر و خوش‌نام می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر شما را با حداکثر امنیت ممکن و هم‌چنین پشتیبانی فنی مناسبی ارائه کنند.

آشنایی با ابزارهای طراحی اپلیکیشن اندروید

در طراحی اپلیکیشن اندروید باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ابزارهای لازم برای طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید است.

از جمله این ابزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Android Studio

این ابزار توسط شرکت گوگل در سال 2013 ارائه شد و در مدت زمان کوتاهی توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین محیط‌های برنامه‌نویسی اندروید مطرح کند. رابط کاربری بسیار مناسب و بهره‌مندی از امکان ویرایش کد منبع، یافتن خطای کدها، ابزار تست کد و … موجب شده تا این ابزار رایگان در صدر فهرست ابزارهای مناسب برای طراحی اپلیکیشن اندروید قرار گیرد.

اندروید استودیو طراحی اپلیکیشن اندروید

Gradle

Gradle یک ابزار بسیار کاربردی برای اتوماسیون پروژه‌ها و انجام خودکار فرایند طراحی اپلیکیشن اندروید محسوب می‌شود. از این ابزار می‌توان برای مدیریت و تنظیمات پروژه‌ها استفاده کرد. از جمله کاربردهای این ابزار می‌توان به: تقسیم اپلیکیشن‌ها به ویژگی‌های مختلف، تعریف وابستگی‌های خارجی و … اشاره کرد.

Fabric

فابریک ابزار توسعه‌دهنده اپلیکیشن X (توییتر سابق) است. این ابزار مجموعه کاملی از کیت‌ها را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن قرار می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن‌ها کیفیت برنامه را افزایش داد. این کیت‌ها شامل موارد مختلفی از جمله: تست بتا، ابزارهای بازاریابی و تبلیغات می‌شود.

FlowUp

ابزار FlowUp به شما کمک می‌کند تا بتوانید عملکرد اپلیکیشن خود را کنترل کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید آمارها و اطلاعات مختلفی را از جمله میزان استفاده از دیسک، CPU، میزان اشغال حافظه و … را به شکلی مناسب بررسی و کنترل کرد.

GameMaker Studio

بازی‌ها دسته مهمی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه را تشکیل می‌دهند که برای توسعه و طراحی آن‌ها می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. کاربردی‌ترین ابزار برای توسعه بازی GameMaker Studio است. با استفاده از این ابزار می‌توان بازی‌های دو بعدی تولید کرد. رابطه کاربری این ابزار بسیار مناسب بوده و استفاده از آن برای افراد کم‌تجربه نیز گزینه مطلوبی محسوب می‌شود.

Unity 3D

اگر قصد طراحی بازی‌های پیچیده‌تر و سه بعدی را دارید، به ابزاری پیشرفته‌تر از GameMaker Studio نیاز پیدا خواهید کرد. Unity 3D ابزاری است که در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بازی‌هایی با پیچیدگی بیش‌تر و گرافیک مناسب را طراحی کنید.

FireBase

فایر بیس مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است که گستره وسیعی از خدمات ابری برای وب و موبایل را در اختیار توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید قرار می‌دهد. این خدمات شامل طیف وسیعی از اقدام برای کسب درآمد از طریق بسترهای مختلفی از جمله AdMob می‌شود. این ابزار بیش‌تر برای برنامه‌نویسان با تجربه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  آشنایی با 6 ابزار کاربردی برای طراحی اپلیکیشن بدون برنامه نویسی

FireBase ، طراحی اپلیکیشن موبایل

GitHub

GitHub سرویسی بسیار کاربردی برای مدیریت پروژه‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در تیم‌های برنامه‌نویی است. استفاده از پلتفرم آنلاین کمک می‌کند تا فرایند طراحی اپلیکیشن اندروید آسان‌تر صورت گرفته و بتوانید نسخه‌های اپلیکیشن را در گیت‌هاب کنترل کرده و هم‌چنین از آن برای یافتن نسخه پشتیبان پروژه و هم‌چنین یافتن کدهای کاربردی استفاده کرد.

اهمیت توسعه اپلیکیشن های چند زبانه

امروزه بسیاری از کسب و کارهای داخلی به دنبال توسعه و گسترش کسب و کار خود در بازارهای خارج از کشور هستند. طبیعتا برای محقق شدن این هدف نیاز است تا کسب و کارها تمامی المان‌های مختلف خود از جمله وب ‌سایت و اپلیکیشن را مطابق با این شرایط طراحی کنند.

با در نظر گرفتن این تمایل کسب و کارها به توسعه در بازارهای خارجی، طراحی و توسعه اپلیکیشن اندروید به صورت چندزبانه اهمیت دوچندانی می‌یابد. انتخاب زبان‌های مختلف بر مبنای بازار هدف کسب و کار صورت می‌گیرد.

توسعه اپلیکیشن‌های چندزبانه برای بازار جهانی چالشی مهم برای کسب و کارها محسوب می‌شود، به همین دلیل فرایند آن باید به تیم‌های حرفه‌ای و متخصص سپرده شود. در طراحی اپلیکیشن اندروید به صورت چندزبانه باید به امکان پشتیبانی با زبان‌های مختلف نیز توجه ویژه‌ای داشت.

خلاقیت اصلی مهم در طراحی اپلیکیشن اندروید

در کنار جنبه‌های کاربردی اپلیکیشن اندروید، باید به جذابیت آن در بازار و ظرفیت آن برای بازاریابی و جذب مخاطبان نیز توجه ویژه‌ای داشت. از مهم‌ترین عناصری که می‌تواند در این زمینه به شما کمک می‌کند، خلاقیت است.

استفاده از ایده‌های خلاقانه و جذاب برای مخاطبان، نقشی مهم را در طراحی اپلیکیشن اندروید ایفا می‌کند و در نهایت منجر به ایجاد یک تجربه کاربری مناسب می‌شود.

از طریق راه‌کارهای مختلفی می‌توان ایده‌های خلاقانه خود را پیاده‌سازی کرد:

  • استفاده از طراحی اختصاصی، رنگ‌ها، آیکون‌ها و فونت‌های جذاب
  • بهره بردن از طرح‌ها و بازخوردهای کاربران در طراحی
  • افزودن ویژگی‌ها و عملکردهای منحصر به فرد به اپلیکیشن
  • استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری
  • همکاری با تیم‌های توسعه دهنده اپلیکیشن
  • شناخت محدودیت‌ها و قوانین پلتفرم اندروید و ایجاد ایده‌های خلاقانه بر مبنای آن

طراحی اپلیکیشن اندروید توسط تیم حرفه ای

در طراحی اپلیکیشن اندروید باید نکات متعددی را مد نظر قرار داد. با در نظر گرفتن تمامی مراحل این فرایند و چالش‌هایی که طراحی یک اپلیکیشن کاربردی و خلاقانه با خود به همراه دارد، نیاز به مشاوره و همراهی افراد متخصص غیرقابل انکار است.

گروه نرم افزاری آسمان به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین و معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، در این زمینه شما را همراهی کرده و خدمات حرفه‌ای را با تعرفه‌ای معقول در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره می‌توانید همین حالا با مشاوران ما حاصل فرمایید.

سوالات متداول

طراحی اپلیکیشن چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده افراد از تلفن‌های همراه نسبت به رایانه‌ها، داشتن اپلیکیشن نیز اهمیت بسیار بالایی یافته است و کسب و کارهای برای ارائه هرچه بهتر خدمات خود به مخاطبان، نیاز به طراحی و توسعه اپلیکیشن اختصاصی دارند.

مهم‌ترین ابزار برای طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟

Android Studio به عنوان کاربردی‌ترین ابزار برای طراحی اپلیکیشن اندروید شناخته می‌شود. رابط کاربری بسیار مناسب و بهره‌مندی از امکان ویرایش کد منبع، یافتن خطای کدها، ابزار تست کد و … موجب شده تا این ابزار رایگان در صدر فهرست ابزارهای مناسب برای ساخت برنامه اندروید قرار گیرد.

پر استفاده‌ترین نوع اپلیکیشن‌ها کدام‌اند؟

در حال حاضر اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ به عنوان پراستفاده‌ترین نوع اپلیکیشن‌های اندروید شناخته می‌شوند.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا