طراحی سایت رستوران و فست فود (قیمت و سفارش آنلاین)

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا غذای خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به خروج از منزل سفارش دهند. با توجه به این موضوع طراحی سایت رستوران و فست فود به ضرورتی انکارناپذیر برای افزایش درآمد و جذب مشتریان جدید تبدیل شده است. برای داشتن وب‌سایتی حرفه‌ای باید بتوانید به طور کامل با امکانات اختصاصی آن آشنا شده و سپس مجموعه مناسب را انتخاب کنید.

ضرورت طراحی سایت سفارش غذا

زمانی که حرف از غذا به میان می‌آید، موارد متعددی نظیر کیفیت، نزدیکی، قیمت و تنوع منو ممکن است مد نظر مشتریان قرار گیرد. امروزه افراد ترجیح می‌دهند به جای گشت و گذار در خیابان‌ها برای یافتن مکان مناسب برای صرف وعده غذایی، از طریق بسترهای مجازی نظیر: وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محل دلخواه خود را بیابند.

سایت سفارش غذا

طراحی یک وب‌سایت کاربردی با امکانات متنوع و جزئیات دقیق به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند به سادگی امکانات و تعرفه‌های مجموعه شما را بررسی کرده و از طریق امکاناتی نظیر رزرو آنلاین غذا، سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرند.

نکاتی کلیدی در طراحی سایت رستوران و فست فود

اگر به دنبال طراحی سایت رستوران و فست فود هستید، باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید که اصلی‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

گروه نرم افزاری آسمان
  • داشتن یک منوی کامل به همراه تعرفه دقیق و به روز قیمت‌ها یکی از مواردی است که تاثیر مهمی در ذهنیت کاربران ایجاد می‌کند.
  • طراحی سایت باید متناسب با کسب و کار شما بوده و هم‌چنین رنگ‌بندی و المان‌های مختلف آن باید با لوگوی شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • استفاده از تصاویر باکیفیت در داخل سایت جذابیت آن را برای کاربران افزایش می‌دهد.
  • معرفی دقیق مجموعه و تولید محتوای مرتبط نیز اهمیت بسیاری دارد.
  • داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای ثبت سفارش به صورت غیر حضوری ضروری است.

مزایای طراحی سایت سفارش اینترنتی غذا

طراحی سایت سفارش آنلاین غذا یکی از مواردی است که از جنبه‌های بسیاری برای رستوران‌ها و فست‌فود‌ها اهمیت بالایی دارد و می‌تواند مزایای بسیاری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهد شد:

  • با طراحی سایت سفارش آنلاین غذا، کسب و کار شما به عنوان یک بیزینس معتبر و حرفه‌ای، می‌تواند گسترش یافته و مشتریان جدید را از نقاط مختلف جذب کند.
  • سفارش آنلاین غذا موجب می‌شود تا افراد بتوانند در کم‌ترین زمان سفارش خود را به ثبت برسانند. مشتریان می‌توانند جزئیات دقیقی نظیر: ترکیبات، قیمت و زمان تحویل غذا را مشاهده کرده و بر مبنای آن ثبت سفارش کنند.
  • سایت سفارش غذا برای صاحبان رستوران و فست‌ فود این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل فرایند ثبت سفارش و تحویل آن را مدیریت کنند. شما می‌توانید در قالب وب‌سایت خود سفارش‌ها را پیگیری کرده و اطلاعات دقیق‌تری بدست بیاورید.
  • با توجه به آن‌که امروزه بسیاری از افراد برای انجام خدمات مورد نظر خود از اینترنت استفاده می‌کنند، حضور فعال در بسترهای آنلاین، نظیر وب‌سایت موجب می‌شود تا بتوانید به شکلی موثرتر با مخاطبان جدید ارتباط برقرار نموده و مشتریان خود را افزایش دهید.
  • علاوه بر موارد گفته شده طراحی سایت برای سفارش آنلاین غذا می‌تواند در کاهش هزینه‌های اجرایی مربوط به ثبت سفارشات تلفنی و هم‌چنین اشتباهات دستی موثر باشد.
همچنین بخوانید :  طراحی سایت آموزش آنلاین؛ طراحی سایت آموزشی از صفر تا صد

بررسی بخش های مختلف سایت رستوران

اگر به دنبال وب‌سایتی کاربردی و جذاب برای مخاطبان هستید، باید در طراحی بخش‌های مختلف آن نظارت داشته و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در طراحی سایت رستورانی در نظر گرفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        صفحه اصلی (HomePage)

معمولا اولین صفحه‌ای که کاربران در هر وب‌سایتی با آن مواجه می‌شود، صفحه اصلی است. از آن‌جایی که کاربران می‌توانند از طریق این صفحه به بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند، کیفیت طراحی آن اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

هوم پیج سایت رستوران

· درباره ما

در این قسمت کاربران می‌توانند به شناسنامه کاری شما دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی که در این بخش ثبت می‌شود، تاثیر بسزایی در ذهنیت مخاطبان نسبت به مجموعه شما دارد؛ در نتیجه بهتر است اطلاعات کاملی را با بیانی ساده در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

· منو سایت

منو بخشی است که اجازه دسترسی به تمامی قسمت‌های سایت را برای کاربران فراهم می‌کند. هر اندازه که منو کامل‌تر باشد، تجربه کاربران نیز رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. در داخل منو سایت رستوران بخش‌هایی نظیر: صفحه اصلی، تماس با ما، منو رستوران، درباره ما و گالری تصاویر درج می‌شود.

· منو رستوران

در منو رستوران اطلاعات کاملی در مورد تنوع غذاهای رستوران و هم‌چنین تعرفه آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در طراحی منو رستورام فونت مناسب و جذابیت آن از اهمیت‌ بسیار بالایی برخوردار است. دسترسی به منو رستوران باید در منو اصلی سایت فراهم شود.

· تماس با ما

گاهی اوقات برای مشتریان سوالاتی ایجاد می‌شود که یافتن پاسخ آن از طریق اطلاعات داخل سایت امکان‌پذیر نیست؛ یا بنا به هر دلیلی ترجیح می‌دهند سفارش خود را به صورت تلفنی به ثبت برسانند، در این‌گونه مواقع صفحه‌ای جداگانه تحت عنوان تماس با ما ایجاد می‌شود تا مشتریان بتوانند به سادگی با مجموعه دلخواه خود ارتباط برقرار کنند.

همچنین بخوانید :  امکانات سایت فروشگاهی؛ از درگاه پرداخت تا دسته بندی محصولات

برندینگ در طراحی سایت رستوران

برندینگ یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در طراحی سایت به آن توجه شود. طراحی سایت رستوران و فست فود باید به گونه‌ای انجام گیرد که نام و لوگوی برند به شیوه‌ای موثر در قسمت‌های مختلف سایت قرار گرفته باشد.

سایت رستوران حرفه ای

کیفیت طراحی لوگو در به خاطر سپاری آن توسط مخاطبان تاثیر قابل توجهی دارد. در لوگو بهتر است از حداکثر دو رنگ استفاده نمایید. رنگ‌های انتخاب شده باید با هویت بصری برند شما تناسب داشته و هم‌چنین بهتر است این رنگ‌ها با دیزاین و طراحی رستوران یا فست فود شما نیز متناسب باشند.

افزایش مشتریان از طریق طراحی سایت رستوارن و فست فود

هدف از طراحی وب سایت رستوران تنها فروش به مشتریان همیشگی نیست؛ بلکه راهی بسیار مناسب و موثر برای جذب مشتریان جدید محسوب می‌شود. برای جذب مشتریان جدید از طریق وب سایت رستوران باید بتوانید از طریق تولید محتوای اصولی و قابلیت‌های سئو برند خود را به مخاطبان معرفی کنید.

سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما به رتبه‌های اول گوگل رسیده و زمانی که مشتریان کلیدواژه مورد نظر شما را در موتورهای جستجو، سرچ می‌کنند با سایت شما مواجه می‌شوند. دو قابلیت طراحی اختصاصی و سئو محتوا موجب می‌شود تا بازدیدکنندگان سایت افزایش یافته و مشتریان به سمت مجموعه شما هدایت می‌شوند.

قیمت طراحی سایت رستوران

اگر به دنبال طراحی سایت رستوران و فست فود هستید، طبعا یکی از معیارهای مهمی که باید مد نظر قرار دهید، قیمت کدنویسی و اجرای سایت است. به طور کلی نمی‌توان یک تعرفه مشخص را برای این فرایند در نظر گرفت؛ زیرا قیمت آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت کرمان ؛ به صورت اختصاصی با کیفیت تضمینی

شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازهای خود و امکاناتی که برای وب‌سایتتان نیاز دارید، به شکل تقریبی قیمت طراحی سایت را تخمین بزنید. مجموعه‌های مختلف طراحی سایت، با توجه به سابقه، تخصص و عوامل دیگر ممکن است تعرفه‌های متفاوتی را برای خدمات خود در نظر بگیرند.

توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از خدمات باکیفیت نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا نیست و شما می‌توانید با قدری تحقیق و بررسی نمونه‌کارهای مجموعه‌های مختلف، مجموعه‌های حرفه‌ای را انتخاب نموده و پس از مقایسه تعرفه‌ خدمات آن‌ها با یکدیگر، بهترین مجموعه را انتخاب نمایید.

طراحی وب سایت حرفه ای رستوران

طراحی سایت رستوران و فست فود تنها زمانی شما را به نتیجه مطلوبتان می‌رساند که در فرایند طراحی سایت و تولید محتوا برای آن تحت نظر مجموعه‌ای حرفه‌ای انجام گرفته باشد. برای انتخاب مجموعه مناسب می‌توانید از تجربیات مشتریان قبلی و هم‌چنین بررسی نمونه‌کارهای مجموعه‌های مختلف استفاده کنید.

صفحه اصلی سایت رستوران

یکی از مجموعه‌های که در طول این سال‌ها توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند، گروه نرم افزاری آسمان است. تیم طراحی سایت آسمان با تجربه‌ای بالا در زمینه طراحی انواع وب‌سایت توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند، شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده فرایند طراحی سایت خود را به ما بسپارید و به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

سوالات متداول

هزینه طراحی سایت رستوران و فست فود چقدر است؟

مجموعه‌های مختلف طراحی سایت، تعرفه‌های متفاوتی را برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند. مجموعه طراحی سایت آسمان به عنوان مجموعه‌ای خوش‌نام در این زمینه خدمات خود را با هزینه‌ای مناسب به شما ارائه می‌کند.

طراحی اختصاصی چه تاثیری در جذب مشتریان برای رستوران و فست فود دارد؟

بسیاری از وب‌سایت‌های رستوران دارای امکانات مشابهی هستند، در این بین کیفیت طراحی می‌تواند سایت شما را از سایر وب‌سایت‌های مشابه متمایز کند.

آیا در کنار طراحی سایت امکان طراحی اپلیکیشن نیز برای رستوران و فست فود وجود دارد؟

بله، مجموعه آسمان خدمات طراحی اختصاصی اپلیکیشن را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا