امکانات سایت فروشگاهی؛ از درگاه پرداخت تا دسته بندی محصولات

امکانات سایت فروشگاهی به شما کمک‌ می‌کنند تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی سایت موظفند با استفاده درست از ابزارهای لازم برای سایت فروشگاهی، بیش‌ترین درآمد و بازدهی را برای صاحبین کسب و کار به ارمغان بیاورند.

مزایای سایت فروشگاهی

امروزه اهمیت داشتن یک وب‌سایت ‌فروشگاهی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. فروشگاه‌های آنلاین بهترین بستر برای گسترش کسب و کار محسوب می‌شوند. یک سایت فروشگاهی خوب، هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان منافع بسیاری را به ارمغان می‌آورد.

مزایای سایت فروشگاهی

· صرفه جویی در وقت

با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه مدت‌ها در بیرون منزل به دنبال محصول مورد نظر خود باشند، ترجیح می‌دهند با جست و جویی ساده محصول دلخواه خود را پیدا کنند. این موضوع باعث می‌شود تا به شکل قابل توجهی در وقت افراد صرفه جویی شود.

· کاهش هزینه با سایت فروشگاهی

این کاهش هزینه هم شامل فروشنده و هم شامل مشتری می‌شود. بسیاری از کسب و کارهایی که فروش خود را به بستر اینترنتی انتقال داده اند، دیگر ضرورتی برای داشتن فروشگاه فیزیکی نمی‌بینند؛ با توجه به این موضوع و حذف هزینه اجازه مغازه، اجناس نیز با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسند که این موضوع به خریدار نیز سود می‌رساند.

گروه نرم افزاری آسمان

· تبلیغات آسان

برای اینکه بتوانید تبلیغات موثر و کارآمدی داشته باشید، یا باید هزینه بسیاری را صرف تبلیغات کنید یا بخش زیادی از وقت خود را برای تبلیغ فروشگاه و برندتان اختصاص دهید. تبلیغات یکی از مهم‌ترین امکانات سایت فروشگاهی برای رسیدن به شهرت و درآمد محسوب می‌شود. در صورتی که تبلیغات در سایت فروشگاهی به افراد متخصص در حوزه تولید محتوا سپرده شود، می‌توان با هزینه‌ای اندک بازدهی بسیار بالایی را از تبلیغات کسب کرد.

· دسترسی دائمی مشتری به فروشگاه اینترنتی

فروش حضوری دامنه مشتریان را محدود کرده و جلوی گسترش کسب و کار را می‌گیرد؛ اما استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از سرتاسر کشور و حتی از خارج از کشور مشتری داشته باشید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت صندوق قرض الحسنه | ساخت سایت قرض الحسنه

دسترسی مشتریان به سایت فروشگاهی

اصلی ترین امکانات و خدمات فروشگاه اینترنتی

شرکت‌های باتجربه در حوزه طراحی فروشگاه‌های اینترنتی، آشنایی کاملی با امکانات و خدمات این‌گونه وب‌سایت‌ها دارند. از اصلی‌ترین امکانات سایت فروشگاهی می‌توان به:

· درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی

پرداخت سریع و آسان به می‌تواند تاثیر بسیاری در جذب مخاطب داشته باشد. یک سایت فروشگاهی خوب باید درگاه پرداخت اختصاصی خود را داشته باشد تا مشتری بتواند به سادگی هزینه محصولات دلخواه خود را پرداخت کند.

· هدایت کاربر با دسته بندی دقیق محصولات

زمانی که کاربر برای خرید محصول به سایت فروشگاهی وارد می‌شود، توقع دارد با دسته بندی دقیقی مواجه شود. محصولات یک وب‌سایت فروشگاهی باید در دسته‌بندی‌های مختلف و بنا به نوع آن، به گونه‌ای مرتب شوند که مشتری بتواند به سادگی محصول دلخواه خود را پیدا کند.

بسته بندی محصولات

· جستجو میان صدها محصول

گاهی اوقات مشتری از طریق مراجعه به دسته‌بندی محصول مورد نظر خود را نمی‌یابد یا ترجیح می‌دهد بدون رفتن به این قسمت محصول مناسب را پیدا کند. در ‌این‌گونه مواقع مشتری می‌تواند با مراجعه به بخش جستجو به هدف خود برسد؛ در نتیجه در نظر گرفتن محلی برای جستجوی محصول از ملزومات از اصلی‌ترین امکانات سایت فروشگاهی محسوب می‌شود.

· طراحی قالب اختصاصی

اولین موردی که کاربر پس از ورود به سایت با آن مواجه می‌شود طراحی سایت، رنگ‌بندی و المان‌های استفاده شده در آن است. برای این‌که وب‌سایت شما بتواند نظر کاربر را جلب کند، باید تمامی این موارد متناسب با شغل و زمینه فعالیت شما طراحی شده باشند.

· سرعت بالا

کند بودن سایت می‌تواند بیش‌تر از هر چیزی کاربر را آزار دهد. طراحی سایت باید به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده باشد که با سریع‌ترین سرعت ممکن برای کاربر به نمایش در بیاید.

همچنین بخوانید :  خدمات طراحی سایت اراک؛ برنامه نویسی و دیزاین حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

فروشگاه اینترنتی مزیتی در برابر رقبا

تا پیش از رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی، رقابت در کسب و کارها تنها به روش‌های سنتی محدود می‌شد؛ اما با گسترش استفاده از اینترنت، سایت‌های فروشگاهی به اصلی‌ترین بستر برای رقابت تبدیل شدند.

شرکت‌های طراحی سایت موظفند در فرایند طراحی خود با استفاده درست و به‌جا از امکانات سایت فروشگاهی برای شما مزیت رقابتی ایجاد کنند. برای اطلاع کامل از خدمات طراحی سایت ارزان و تعرفه‌های آن می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

سوالات متداول

استفاده از وب‌سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

از مزایای داشتن وب‌سایت فروشگاهی می‌توان به: صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه، تبلیغات آسان و افزایش مشتری اشاره کرد.

اصلی‌ترین امکانات یک سایت فروشگاهی خوب چیست؟

داشتن درگاه پرداخت، دسته‌بندی دقیق محصولات، قسمت جستجوی محصول، طراحی مناسب و سرعت بالا از اصلی‌ترین امکانات یک سایت فروشگاهی به شمار می‌رود.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا