هزینه سایت زدن در سال 1402 | بررسی تعرفه طراحی سایت

مجموعه‌های مختلف طراحی سایت، تعرفه‌های متفاوتی را برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند؛ اما دلیل این تفاوت قیمت چیست؟ اطلاع از عوامل مؤثر بر هزینه سایت زدن ، می‌تواند به شما برای داشتن یک سایت کم‌هزینه و با کیفیت کمک کند.

عوامل مؤثر بر هزینه طراحی سایت

عوامل متعددی می‌تواند بر هزینه‌ای که برای طراحی وب‌سایت خود می‌پردازید تأثیرگذار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به: گرافیک سایت، نوع سیستم مدیریت محتوا (cms)، سئوی سایت، امکانات سایت، استاتیک یا داینامیک بودن سایت و هزینه‌ هاست اشاره کرد:

·        گرافیک سایت

بسته به نیاز و کاربری مخاطب، گرافیک سایت می‌تواند پیچیده یا بسیار ساده باشد. طبیعتاً طراحی ساختارهای گرافیکی پیچیده و اختصاصی نیاز به صرف وقت بیش‌تری داشته و به همین دلیل موجب افزایش هزینه طراحی سایت می‌شود. استفاده از عناصر گرافیکی خلاقانه برقراری ارتباط کاربران با وب‌سایت شما را آسان‌تر کرده و در جذب مخاطب تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

گرافیک سایت

·        سیستم مدیریت محتوا

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (cms) می‌تواند به کاهش هزینه‌های طراحی سایت کمک کند. با به کار بردن این سیستم‌ها می‌توان در مدت زمانی کوتاه وب‌سایت دلخواه خود را طراحی و مدیریت کرد. استفاده از اغلب cmsها به صورت رایگان امکان‌پذیر بوده. با وجود پایین بودن هزینه طراحی سایت وردپرس؛ اما به دلیل یکنواختی ظاهر این‌گونه سایت‌ها و امکانات کمی که دارند، معمولاً بازدهی آن‌ها پایین‌تر از حد مورد نظر است. دسته دوم cmsها که مخصوص کدنویسی سایت از صفر بوده می‌تواند بازدهی بسیار بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ اما طبیعتاً هزینه سایت زدن با این روش بالاتر است.

گروه نرم افزاری آسمان

·        سئوی سایت

بسیاری از سفارش‌های طراحی سایت به وب‌سایت‌های فروشگاهی و شرکتی مربوط می‌شود. در این‌گونه از کسب و کارها بازاریابی حرف اول را می‌زند. امروزه تأثیر بازاریابی محتوایی (آنلاین) به مراتب بیش‌تر از شیوه‌های سنتی بازاریابی بوده و به همین دلیل بهینه سازی و سئوی سایت به امری ضروری تبدیل شده است. تولید محتوای اختصاصی و  با کیفیت به شیوه‌ای مؤثر کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی کرده و به جلب نظر آن‌ها کمک می‌کند.

·        امکانات سایت

یکی از موثرترین عوامل بر هزینه ساخت سایت، امکاناتی است که برای وب‌سایت خود در نظر می‌گیرید. از جمله امکانات کاربردی در طراحی سایت می‌توان به: طراحی سایت چندزبانه و دوزبانه، دسته‌بندی محصولات و خدمات، اسلایدرهای تصویری، مدیریت کاربران، طراحی ریسپانسیو، سؤالات متداول و درگاه پرداخت اختصاصی اشاره کرد.

·        استاتیک یا داینامیک بودن سایت

اصلی‌ترین تفاوت میان وب‌سایت‌های استاتیک و داینامیک به شیوه مدیریت آن‌ها بازمی‌گردد. در طراحی سایت به صورت استاتیک به‌روزرسانی و آپدیت سایت به سختی امکان‌پذیر بوده و تنها با کدنویسی مجدد امکان به‌روزرسانی وجود دارد؛ اما طراحی سایت‌های داینامیک به گونه‌ای است که مالک سایت به آسانی می‌تواند محتوای آن را ویرایش یا به‌روزرسانی کند.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت اصفهان با بالا ترین کفیت ممکن

ظاهر سایت

·        هزینه‌ سایت زدن هاست

تمامی اطلاعات سایت بر روی هاست قرار می‌گیرد؛ در نتیجه داشتن هاست با امنیت بالا یکی از اصلی‌ترین نیازهای وب‌سایت محسوب می‌شود. استفاده از هاست‌های رایگان یا ارزان قیمت می‌تواند موجب به خطر افتادن اطلاعات با اهمیت شما شود. تهیه هاست از شرکت‌های معتبر بهترین راهی است که می‌تواند امنیت اطلاعات شما را تضمین کند.

طراحی سایت چند زبانه

طراحی بسیاری از سایت‌ها داخل کشور به صورت فارسی انجام می‌گیرد. برخی از کسب و کارها برای بازاریابی بهتر و گسترش کسب و کار خود به وب‌سایت‌های چندزبانه احتیاج دارند. وب‌سایت‌های چندزبانه به خصوص در طراحی سایت بازرگانی می‌توانند مزیتی مهم برای کسب و کار شما محسوب شود.

قیمت طراحی سایت چندزبانه و دوزبانه می‌تواند بسته به تعداد و نوع زبان‌هایی که برای وب‌سایت خود مدنظر دارید متفاوت باشد.

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه اکثر افراد برای وب‌گردی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. ابعاد اولیه وب‌سایت‌ها بر مبنای ابعاد مانیتورها طراحی شده است؛ اما می‌توان وب‌سایت را به گونه‌ای طراحی کرد که ابعاد آن در دستگاه‌های مختلف نظیر: موبایل، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند تغییر کند که به این فرایند، طراحی سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو گفته می‌شود.

هزینه طراحی سایت آسمان

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو یکی از عواملی است که می‌تواند موجب افزایش قیمت کلی پروسه طراحی سایت شود؛ اما تاثیری که واکنش‌گرا بودن سایت بر روی جذب مخاطبان دارد، می‌تواند درآمدی بسیار بیش‌تر از هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید را برای شما به ارمغان بیاورد.

تأثیر شرکت طراح بر روی هزینه سایت

علاوه بر تمامی موارد گفته شدن در قسمت‌های قبل، تعرفه‌های شرکت‌های مختلف طراحی سایت نیز می‌تواند بر روی هزینه سایت زدن تأثیرگذار باشد. هر شرکت بر اساس سابقه خود و تجربه‌ای که دارد، می‌تواند تعرفه‌ای متفاوت را برای خدمات خود در نظر بگیرد.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت یزد در کمترین زمان ممکن

گروه‌ نرم‌افزاری آسمان به عنوان یکی از مجموعه‌های خوش‌نام طراحی سایت در کشور، با وجود کیفیت بالا و تیم حرفه‌ای، همواره تلاش کرده تا خدمات خود را با هزینه‌ای معقول به مشتریان ارائه کرده و رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کند. اگر شما نیز تمایل دارید تا از خدمات طراحی سایت آسمان بهره‌مند شوید می‌توانید همین حالا با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

چه عواملی می‌تواند بر روی هزینه طراحی سایت تاثیرگذار باشد؟

عوامل متعددی می‌تواند بر هزینه‌ای که برای طراحی وب‌سایت خود می‌پردازید تأثیرگذار باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به: گرافیک سایت، نوع سیستم مدیریت محتوا (cms)، سئوی سایت، امکانات سایت، استاتیک یا داینامیک بودن سایت و هزینه‌ هاست اشاره کرد.

چرا تعرفه‌ مجموعه‌های مختلف طراحی سایت با یکدیگر تفاوت دارد؟

این موضوع می‌تواند به عوامل بسیاری بستگی دارد. تجربه مجموعه، تخصص کارشناسان، امکانات و خدماتی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهند می‌تواند بر روی تعرفه شرکت تاثیرگذار باشد.

طراحی ریسپانسیو چه تاثیری بر روی هزینه طراحی سایت ایجاد می‌کند؟

هزینه طراحی سایت ریسپانسیو یکی از عواملی است که می‌تواند موجب افزایش قیمت کلی پروسه طراحی سایت شود؛ اما تاثیری که واکنش‌گرا بودن سایت بر روی جذب مخاطبان دارد، می‌تواند درآمدی بسیار بیش‌تر از هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید را برای شما به ارمغان بیاورد.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا