طراحی سایت برای تدریس معلمان

طراحی سایت برای تدریس معلمان

طراحی سایت معلمان به عنوان یک پل ارتباطی مهم بین مدرسان و دانش‌­آموزان در سراسر ایران و حتی سایر کشورها به شمار می­‌آید. حوزه‌­ی آموزش و تدریس یکی از مواردی است که قبلا اجرای آن در فضای مجازی کاری بسیار دشوار بود؛ اما با ورود کرونا و تعطیلی فضای آموزش حضوری، بیشتر مدرسان به آموزش در دنیای مجازی روی آوردند.

طراحی سایت برای معلمان

تدریس به صورت آنلاین، حضوری و خصوصی، بستری کارآمد برای معلمان و دانش­‌آموزان است که بازده‌ی بالایی دارد و روزبه‌­روز به محبوبیت آن افزوده می‌شود.

اهمیت داشتن یک سایت برای معلمان چیست؟

یکی از اهداف سایت برای فرهنگیان، بهبود فرایند آموزش است که در ارتباط موثر دانش‌­آموزان و والدین با معلمان محقق می‌­شود. با استفاده از این سایت، دانش­‌آموزان می‌­توانند با دسترسی آسان به اساتید شهر خود و یا سایر شهرهای کشور، به صورت آنلاین یا حضوری از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند.

با طراحی یک سایت اختصاصی برای معلمان، امکان همکاری با فرهنگیان سراسر کشور را خواهید داشت. با بهبود سئوی سایت، تبلیغات و بازاریابی به راحتی می­‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کرده و از این طریق برند خود را توسعه دهید.

گروه نرم افزاری آسمان

سایت اختصاصی معلمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای طراحی یک سایت آموزش و تدریس آنلاین باید نکاتی را مد نظر قرار داد که برای دانش­‌آموزان جذاب بوده و بیشترین تاثیر را بر آن‌­ها داشته باشد. برخی از مهم­‌ترین ویژگی‌­ها به شرح زیر است:

ویژگی سایت اختصاصی معلمان

طراحی خلاقانه

طراحی سایت معلمان باید خلاقانه باشد به طوری که برای دانش­‌آموزان جذاب بوده و نظر آن‌­ها را جلب کند. هم­چنین طراحی سایت باید به گونه‌­ای باشد که کاربران به آسانی به تمام قسمت­‌ها دسترسی داشته باشند.

امکان تدریس آنلاین

یکی از امکانات مهم سایت معلم، امکان تدریس آنلاین است که دانش­‌آموزان می‌­توانند به صورت غیرحضوری از آموزش­‌ها بهره‌­مند شوند.

برنامه ی دوره ها و کلاس ها

در این قسمت از سایت مشخصات کامل کلاس‌­ها و دوره‌­ها ذکر می‌­شوند که اطلاعاتی مانند نام استاد هر درس، ساعت و روز برگزاری کلاس­‌ها، آنلاین یا حضوری بودن و تعداد جلسات دوره‌­ها در آن دیده می‌­شوند. همچنین امکان ثبت­ نام آنلاین یکی از قابلیت­‌هایی است که می­‌تواند در این قسمت گنجانده شود.

لیست اساتید

مشاهده‌­ی لیست کامل اساتید از امکانات این قسمت از سایت مدرسان است. برای هر معلم یک پروفایل مجزا قرار داده شده که در آن مشخصات کامل استاد به همراه رزومه‌­ی کاری، سوابق تحصیلی، افتخارات و حتی امتیازی که از دانش­‌آموزان دریافت کرده، دیده می‌­شود.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت همدان به همراه کدنویسی حرفه ای و محتوای اختصاصی

این مشخصات می­‌تواند نام و نام خانوادگی معلم، شهر سکونت، عکس پرسنلی، و شماره تماس ایشان باشد. هم­‌چنین موضوع درس، روزهایی که معلم امکان تدریس دارد و حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس­‌های استاد نیز از جمله مواردی است که می‌­توان در این قسمت مشاهده کرد.

ویژگی های سایت تدریس معلمان

پروفایل دانش آموزان

با ثبت نام دانش‌­آموزان در سایت، برای هر کدام پروفایلی ساخته می‌­شود که در آن می‌­توانند لیست کلاس‌­ها و دوره‌­هایی که ثبت‌­نام کرده‌­اند را مشاهده کنند. هم­چنین، امکان ارسال تکالیف برای اساتید هم در این بخش وجود دارد.

پشتیبانی و ارتباط فعال با دانش آموزان و دانشجوها

از طریق استفاده از امکان تیکت، مدرسان می‌­توانند به سوالات دانشجویان و دانش­‌آموزان پاسخ داده و مشکلات آن­‌ها را رفع کنند. همچنین کاربران می‌توانند در قسمت پشتیبانی آنلاین با اساتید نیز در ارتباط باشند. در قسمت پروفایل دانش­‌آموزان هم قابلیت ارتباط با معلمان وجود دارد که به راحتی می‌­شود به معلم هر درس پیام داده و با آن‌­ها در ارتباط بود.

دسترسی راحت به منابع آموزشی

در سایت، تمام مطالب آموزشی به صورت طبقه‌­بندی شده تقسیم شده و هم­چنین امکان جستجوی محتواهای آموزشی نیز برای کاربران وجود دارد که می­‌توانند به راحتی به این مطالب دسترسی داشته و از آن‌­ها استفاده کنند.

تعرفه کلاس ها

امکانات تعرفه­ را می­‌شود با بخش لیست دوره­‌ها و کلاس‌­ها ادغام کرد یا در پروفایل اساتید، قسمتی به نام تعرفه‌­ی کلاس قرار داده شود که طبق مدت زمانی که معلم برای تدریس در نظر گرفته، هزینه‌­ی کلاس تعیین شود.

بارگذاری ویدیو آموزشی

قابلیت بارگذاری ویدیو برای اساتید و معلمان قرار داده می‌­شود که می‌­توانند محتوای آموزشی خود را با مدت زمان مشخص در این قسمت آپلود کنند. علاوه براین، کاربران می­‌توانند نظرات خود را برای هر فیلم آموزشی ارسال کنند و برای تمام دانش­‌آموزان نمایش داده شود.

رزرو نوبت آنلاین

در بخش رزرو نوبت آنلاین، دانش‌آموزان می‌­توانند معلم مورد نظر خود را انتخاب کنند که ساعت و روز تدریس، طبق جدول زمانی داده شده توسط استاد قابل تنظیم است.

درگاه پرداخت

در طراحی سایت فرهنگیان، یک سامانه‌­ی امن با کاربری آسان فراهم می‌­شود که دانش آموزان و والدین به راحتی بتوانند به این درگاه متصل شده و شهریه­‌ی کلاس­‌ها یا هزینه­‌های دیگر را پرداخت کنند.

فروشگاه

با استفاده از قابلیت فروشگاه، جزوات و کتاب­‌های کمک آموزشی به فروش گذاشته می‌­شوند. آگهی­‌های این بخش به همراه عکس، قیمت و متن توضیحات نوشته می­‌شود که پس از انتخاب محصول توسط کاربران به سبد خرید آن­‌ها منتقل شده و سپس به درگاه پرداخت متصل می‌شوند.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت سنندج راهی برای جذب مشتریان

سایت اختصاصی تدریس معلمان

ارتباط با والدین

برای والدین دانش‌آموزان پروفایلی ساخته می­‌شود که می­‌توانند به طور مستقیم با معلم هر درس در ارتباط بوده و نظرات خود را برای آن­‌ها ارسال کنند.

قابلیت پیگیری و ارزیابی معلمان و دانشجویان

یکی از امکانات مهم سایت آموزشی، بخش ارزیابی معلمان و محصلین است. در این قسمت کاربران  می­‌توانند نمودار پیشرفت و نمرات آزمون­‌های خود را مشاهده کرده و با عملکرد گذشته مقایسه کنند. در سایت می­‌توانند معلمین را مورد ارزیابی قرار داده و بالعکس کاربران هم مدرسین را ارزیابی می‌کنند.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین در چند سال اخیر بسیار محبوب شده که می­‌توانید این بخش را نیز در وب‌سایت آموزشی خود مشاهده کنید. در این قسمت معلمان آزمون را طراحی می‌­کنند و دانش‌­آموزان می­‌توانند به راحتی در این آزمون­‌ها شرکت کرده و نمرات خود را مشاهده کنند.

اطلاعیه و اخبار

در این بخش می­‌توانید اخبار و اطلاعیه­‌های مرتبط با آموزش و پرورش یا اخبار اتفاقات مهم را منتشر کنید که برای دانش‌­آموزان و فرهنگیان، قابل استفاده است.

دریافت مشاوره

در کنار تدریس آنلاین و خصوصی دروس، می‌­توانید بخشی را هم برای دریافت مشاوره­‌ی دانش­‌آموزان اختصاص دهید. با استفاده از این قسمت، کاربران سایت از مشاوره‌­های تحصیلی بهره­‌مند خواهند شد.

حفظ امنیت اطلاعات شخصی و آموزشی معلمان

رعایت قوانین و حفظ اطلاعات شخصی معلمان و دانش ­آموزان بسیار حائز اهمیت است. سایت به گونه‌ای طراحی می­‌شود که در عین رعایت قوانین حریم شخصی کاربران، اطلاعات دانش‌­آموزان و مدرسان نیز حفظ می­‌شود.

پشتیبانی حرفه ای

با تمام مواردی که گفته شد، فراهم کردن تیمی حرفه­‌ای و مجرب برای پشتیبانی سایت امری ضروری است که در صورت بروز هرگونه مشکل در بخش‌های مختلف سایت، کاربران را راهنمایی کنند.

محتوای آموزشی گوناگون

قابلیت امکان بارگذاری محتوای آموزشی گوناگون به صورت متنی، ویدیویی، تصویری و… برای اساتید در سایت فراهم شده است که کاربران به راحتی می‌­توانند از آن بهره‌­مند شوند.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت قنادی به صورت حرفه‌ای و جذاب

امکان تدریس آنلاین در سایت اختصاصی تدریس معلمان

سازگاری با همه ی دستگاه ها (به شکل ریسپانسیو)

از آن­‌جا که مخاطب هدف شما معلمان و دانش‌­آموزان سراسر کشور هستند، باید سایت آموزشی به گونه‌ای طراحی شود که برای تمام دستگاه­‌ها قابل استفاده بوده و کاربران بتوانند با گوشی موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی از تمام امکانات آن استفاده کنند. به عبارت دیگر، طراحی واکنش­‌گرا یا ریسپانسیو، نوعی فرایند طراحی سایت اختصاصی است که امکان مشاهده صفحات وب را برای تمام دستگاه­‌ها و صفحه­‌های نمایش به­‌راحتی فراهم می­‌کند.

آپدیت و نگهداری مداوم سایت با گروه نرم افزاری آسمان

نمایش سایت آموزشی شما در صفحه­‌ی اول نتایج گوگل، نیازمند پشتیبانی قوی و نگهداری مداوم از سایت است. گروه نرم افزاری آسمان، با ارائه­‌ی پشتیبانی فنی، باعث افزایش بازدهی سایت تدریس معلمان و حفظ کارایی آن می­شود.

تیم آسمان، طراحی سایت اختصاصی آموزشی شما را با هزینه­‌ای مقرون به صرفه و در کوتاه‌­ترین زمان ممکن بر عهده می­‌گیرد. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

سوالات متداول

داشتن سایت برای معلمان چه اهمیتی دارد؟

سایت اختصاصی مدرسان، ارتباط بین دانش‌­آموز و معلمان را بهبود می‌­بخشد. هم­چنین، امکان دسترسی آسان دانش آموزان به بهترین اساتید و محتوای آموزشی را فراهم می­‌کند.

ویژگی­‌های سایت معلمان چیست؟

طراحی خلاقانه، امکان تدریس آنلاین، لیست اساتید، پروفایل دانش آموزان، ارتباط با والدین، آزمون آنلاین و… از امکانات مهم سایت فرهنگیان هستند.

چرا باید سایت‌های آموزشی به صورت ریسپانسیو طراحی شود؟

از آن­‌جایی که این سایت­‌ها برای تمام دانش‌­آموزان سراسر کشور طراحی می­‌شود، باید به گونه‌­ای باشد که کاربران با تمام دستگاه­‌ها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا