هوش مصنوعی گوگل؛ هر آن چیز که باید درباره گوگل بارد بدانید!


دنیای هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است. در حال حاضر اکثر شرکت‌های مشهور در حوزه تکنولوژی در حال معرفی ابزارهای اختصاصی هوش مصنوعی خود هستند. در این بین کمپانی گوگل نیز از این غافله عقب نمانده و به تازگی برگ برنده خود را رو کرده است. هوش مصنوعی گوگل که با نام بارد (Bard) شناخته می‌شود، می‌تواند نام خود را به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی به ثبت برسانید. در ادامه بیش‌تر با این ابزار جذاب آشنا خواهید شد.

گوگل بارد چیست؟

هوش مصنوعی گوگل که پیش از این با نام Google Research شناخته می‌شد، یکی از ابزارهای کاربردی گوگل است که در حوزه‌های مختلف از جمله: یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، روباتیک و پردازش زبان طبیعی کاربرد دارد. این هوش مصنوعی رایگان، در اختیار کاربران گوگل قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند به سادگی از خدمات متعدد آن بهره‌مند شوند.

گوگل بارد

از هوش مصنوعی گوگل بارد، می‌توان در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. این ابزار شباهت زیادی به ChatGPT دارد؛ اما از آن‌جایی که هنوز در مرحله آزمایشی قرار داشته و نسخه نهایی آن منتشر نشده است، هم‌چنان نقاط ضعفی دارد.

با وجود شباهت‌های بسیار میان گوگل بارد و چت جی پی تی، این دو ابزار تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. اصلی‌ترین تفاوت میان این دو ابزار آن است که، هوش مصنوعی گوگل اطلاعات خود را از بستر وب استخراج می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند تا این ابزار بتواند سریع‌تر از سایر ابزارهای هوش مصنوعی داده‌های خود را بروزرسانی کرده و اطلاعات جدیدتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

گروه نرم افزاری آسمان

آشنایی با ویژگی های گوگل بارد

گوگل بارد به عنوان یکی از جدیدترین محصولات گوگل، ابزاری است که بر 40 زبان مختلف تسلط داشته و با پشتیبانی از زبان فارسی، امکان گفتگو و مکالمه کاربران ایرانی را نیز فراهم کرده است. این ابزار می‌تواند برای افراد مختلف در حوزه‌های متنوع کاربرد داشته باشد.

همچنین بخوانید :  مزایای چت جی پی تی (Chat GPT) چیست؟

دانش‌آموزان و دانش‌جویان به سادگی می‌توانند به کمک منابع آموزشی این ابزار به موضوعات مختلف دسترسی داشته باشند. هم‌چنین این ابزار برای نویسندگان و تولید کنندگان محتوا نیز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد. علاوه بر این موارد مترجمان، برنامه‌نویسان و به طور کلی تمامی حوزه‌های می‌توانند به صورت 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات خود به این ابزار دسترسی داشته باشند.

بارد گوگل

هوش مصنوعی گوگل Bard، نسبت به موتورهای جستجوی عادی، ابزاری بسیار کارآمدتری بوده و در تجزیه و تحلیل داده‌ها، انجام محاسبات، ارائه فرمول، پاسخگویی به سوالات و اجرای دستورات مختلف بسیار موثر خواهد بود.

از جمله ویژگی‌های گوگل بارد که موجب تمایز آن از سایر ابزارهای هوش مصنوعی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکالمه هوشمند: بارد در مکالمات، قدرت پاسخگویی بسیار بالایی داشته و با ارائه پاسخ‌های هوشمندانه و مرتبط به سوالات، در رفع مشکلات کاربران موثر خواهد بود.
  • دقت بالا: دیگر ویژگی هوش مصنوعی گوگل، ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد با منابع معتبر است.
  • تولید محتوای خلاقانه: این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید متن‌های خلاقانه و منحصر به فرد را در حوزه‌های مختلف تولید کنید.
  • یادگیری پیوسته: این هوش مصنوعی به صورت پیوستی در حال یادگیری مفاهم جدید و اطلاعات بروز است که می‌تواند قابلیت‌های خود را دائما توسعه دهد.

چگونه از هوش مصنوعی گوگل استفاده کنیم؟

اگر پیش از این تجربه کار کردن با ابزارهای دیگر هوش مصنوعی نظیر هوش مصنوعی bing یا چت چی پی تی را داشته‌اید، احتمالا کار کردن با ابزار هوش مصنوعی گوگل نیز برای شما بسیار آسان خواهد بود.

برای استفاده از این ابزار تنها به یک حساب جیمیل نیاز خواهید داشت. پس از ایجاد حساب جیمیل و مراجعه به آدرس www.bard.google.com می‌توانید به سادگی به حساب جیمیل خود وارد شده و از امکانات و قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی گوگل بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید :  طراحی اپلیکیشن ios | ساخت تخصصی اپلیکیشن ios

استفاده از این ابزار در داخل ایران با محدودیت‌هایی مواجه است، به همین دلیل بهتر است برای دسترسی به آن از ابزارهای گذر از تحریم یا dns استفاده کنید.

پس از انجام ثبت نام و ورود به گوگل بارد، با یک صفحه چت مواجه می‌شوید که می‌توانید به سادگی در این قسمت دستورات خود را وارد کرده و bard بر مبنای دستورات و سوالات شما بهترین پاسخ را ارائه خواهد داد. همچین شما می‌توانید سوالات و دستورات خود را به صورت صوتی نیز مطرح کنید.

bard

شما می‌توانید از طریق قسمت Reset Chat چت بارد را به حالت اولیه بازگردانده و هم‌چنین از طریق بخش Bard Activity می‌توانید به چت‌های پیشین خود با این ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که هوش مصنوعی گوگل هنوز در حال توسعه است و ممکن است گاهی اوقات در پاسخگویی یا اجرای دستورات با خطاهایی مواجه شود. گوگل به طور مداوم در حال بهبود هوش مصنوعی خود است و امیدوار است که در آینده این خطاها را برطرف کند.

صحبت با هوش مصنوعی گوگل Bard

متخصصان شرکت گوگل تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا فرایند صحبت با انسان را شبیه‌سازی کرده و برای کاربران خود موقعیتی را ایجاد کنند تا آن‌ها حس مکالمه با یک انسان هوشمند را داشته باشند. این تلاش به منظور بهبود تجربه کاربری در خدمات و محصولات گوگل استفاده می‌شود.

با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، گوگل سعی دارد سیستم هایی ایجاد کند که به درستی درک متن و گفتار کاربران را داشته باشند و به آنها پاسخ دهند. تجربه‌هایی همچون گوگل Assistant و توسعه تکنولوژی‌های ترجمه اتوماتیک، به‌عنوان نمونه‌هایی از پیشرفت‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌روند. این سیستم‌ها با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، تجربه مشابهی به یک گفتگو با انسان را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید :  بهترین ابزارهای طراحی UI یا طراحی رابط کاربری را بشناسید

همچنین، گوگل به دنبال بهبود مستمر و افزایش دقت در درک زبان و نیازهای کاربران است، تا ارتباط بین انسان و ماشین بیشترین تقارن و اثربخشی را داشته باشد. این تلاش به ویژه در زمینه‌های مانند جستجوهای صوتی، پرسش و پاسخ هوشمند و سایر امکانات هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود.

آموزش هوش مصنوعی با آسمان

ابزارهای هوش مصنوعی، تنها به گوگل بارد محدود نمی‌شود. شما می‌توانید برای هر کدام از خدمات مورد نظر خود از جمله: ویرایش تصاویر، تولید محتوا، ترجمه متون و … از ابزار هوش مصنوعی مربوطه استفاده کنید. پس با آسمان همراه باشید تا در آینده شما را با نکات کلیدی در مورد ابزارهای مختلف هوش مصنوعی آشنا کنیم.

گروه نرم افزاری آسمان به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشگام کشور در حوزه طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن، خدمات اختصاصی خود را با تعرفه‌ اقتصادی به شما ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تنها کافی است همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

هوش مصنوعی گوگل که با نام Bard شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای کاربردی گوگل است که در حوزه‌های مختلف از جمله: یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، روباتیک و پردازش زبان طبیعی کاربرد دارد. این هوش مصنوعی رایگان، در اختیار کاربران گوگل قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند به سادگی از خدمات متعدد آن بهره‌مند شوند.

از هوش مصنوعی گوگل در چه زمینه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

از هوش مصنوعی گوگل در زمینه‌های مختلفی از جمله: تولید محتوا، پاسخگویی به سوالات، ایده‌پردازی، حل مسائل، ترجمه متون و … استفاده کرد.

چگونه می‌توان از هوش مصنوعی گوگل استفاده کرد؟

برای استفاده از این ابزار تنها به یک حساب جیمیل نیاز خواهید داشت. پس از ایجاد حساب جیمیل و مراجعه به آدرس www.bard.google.com می‌توانید به سادگی به حساب جیمیل خود وارد شده و از امکانات و قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی گوگل بهره‌مند شوید.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا