طراحی سایت مدرسه | ساخت سایت برای مدارس با کیفیت تضمینی

امروزه فضای مجازی و اینترنت به بخش جدایی ناپذیری از زندگی دانش‌آموزان تبدیل شده است، با توجه به این موضوع استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود در این بستر امری ضروری محسوب می‌شود که یکی از راه‌های بسیار مناسب برای آن طراحی سایت مدرسه است.

طراحی سایت برای مدارس چه ضرورتی دارد؟

حضور گسترده دانش‌آموزان و حتی اولیای آن‌ها موجب شده تا بسیاری از مدارس دولتی و غیرانتفاعی سطح کشور لزوم داشتن یک وب‌سایت اصولی و کاربردی را بیش‌تر از هر زمان دیگری احساس کنند.

طراحی سایت مدارس

امروزه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان از طریق روش‌های قدیمی‌تر نظیر تماس تلفنی و پیامک قدری دشوار بوده به همین دلیل مدیران بسیاری از مدارس ترجیح می‌دهند تا اطلاعیه‌ها و پیام‌های مهم خود را از طریق پرتال موجود در سایت به اطلاع دانش‌آموزان برسانند.

جدا از بحث اطلاع‌رسانی، در صورتی که طراحی وب سایت مدرسه و تولید محتوا برای آن به شیوه‌ای اصولی انجام گرفته باشد، موجب می‌شود تا سایت شما در موتورهای جستجو دیده شده و در نهایت افراد بیش‌تری برای ثبت نام فرزند در آن مدرسه تمایل پیدا می‌کنند. این موضوع به خصوص در مدارس غیرانتفاعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گروه نرم افزاری آسمان

تاثیر کرونا بر طراحی سایت مدارس

در دوران کرونا تغییرات بزرگی در سیستم آموزشی کشور شکل گرفت و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که برای مدتی طولانی امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری وجود نداشت. در چنین شرایطی بود که مدارس و موسسات آموزشی به ناچار به برگزاری کلاس‌های آنلاین روی آوردند.

همچنین بخوانید :  سفارش طراحی سایت در زنجان با قیمت مناسب

برگزاری کلاس در بستر آنلاین با چالش‌های متعددی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رو به رو بود؛ اما به مرور زمان وب‌سایت‌های متعددی زمینه را برای برگزاری کلاس‌های مجازی فراهم کردند. امروزه طراحی سایت برای مدارس بستری بسیار مناسب برای برگزاری کلاس‌های آنلاین محسوب می‌شود.

طراحی سایت برای تمامی مقاطع تحصیلی

طراحی سایت مدرسه تنها به مقطع یا پایه‌ای خاص محدود نمی‌شود؛ اما نکته مهم در شیوه طراحی و امکانات سایت است. به عنوان مثال در طراحی سایت برای مقطع دبستان بهتر است از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده شود.

از طرفی باید این نکته‌ را در نظر داشته باشید که مخاطب اصلی بسیاری از وب‌سایت‌های مدارس اولیای دانش‌آموزان بوده، به همین دلیل باید دیزاین سایت با سلایق آن‌ها نیز تناسب داشته باشد.

ساخت سایت برای مدرسه

طراحی سایت مدارس هوشمند

امروزه بسیاری از مدارس، در کنار آموزش حضوری به صورت مجازی و غیر حضوری نیز خدمات خود را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند. برای برگزاری کلاس‌های آنلاین نرم‌افزارهای بسیاری ایجاد شده است؛ اما بهترین راه برای ارائه بدون نقص آموزش مجازی طراحی سایت آموزشی است.

کلاس هوشمند

برای برگزاری کلاس در قالب وب‌سایت نیاز به در نظر گرفتن امکانات اختصاصی برای وب‌سایت خود دارید و لازم است تا فرایند طراحی سایت مدرسه تحت نظر افراد متخصص انجام بگیرد.

روش های طراحی سایت مدرسه

ساخت سایت برای مدرسه روش‌های مختلفی دارد؛ اما به طور کلی از دو طریق انجام می‌گیرد. اولین و ساده‌ترین راه استفاده از قالب‌های آماده وردپرسی است. استفاده از وردپرس موجب شده تا وب‌سایت شما در کم‌ترین زمان آماده شود و از طرفی هزینه کم‌تری نیز برای فرایند طراحی سایت می‌پردازید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت قم ؛ طراحی انواع وب سایت به صورت تخصصی

اصلی‌ترین مشکل طراحی سایت با امکانات و قابلیت‌های محدود آن است. این مشکل به خصوص در طراحی سایت‌‌های اختصاصی نظیر: سایت هتلداری، سایت اجاره ویلا، سایت ورزشی و سایت مدارس بیش‌تر از هر زمانی احساس می‌شود.

روشی دیگر برای طراحی وب سایت مدارس، طراحی اختصاصی با کدنویسی حرفه‌ای است. طراحی با این روش نسبت به وردپرس هزینه‌ بیش‌تری داشته و نیاز به صرف زمان بیش‌تری نیز دارد؛ اما بازدهی بسیار بالاتری داشته و امکانات اختصاصی متعددی را نیز می‌توان برای آن تعریف کرد.

اهمیت به کار بردن لوگو در وب سایت مدارس

دنیای برندینگ روز به روز در حال گسترش بوده و تنها به یک حوزه مشخص محدود نمی‌شود. اهمیت برندسازی در طراحی سایت مدارس نیز جلوه کرده و تاثیر خود را در جلب رضایت دانش‌آموزان و اولیا و هم‌چنین جذب دانش‌آموزان مستعد و نخبه به نمایش گذاشته است.

طراحی وب سایت مدرسه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در برندینگ به آن پرداخته می‌شود، طراحی لوگو است. استفاده از لوگو در طراحی سایت مدرسه نیز اهمیت بسیاری داشته و نقشی کلیدی را در افزایش جذابیت بصری سایت ایفا می‌کند.

ایجاد پروفایل کاربری قابلیتی مهم در وب سایت مدارس

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که می‌توان در طراحی سایت مدارس در نظر گرفت، امکان ایجاد پروفایل کاربری اختصاصی برای دانش‌آموزان و معلمان است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از وب‌سایت مدرسه برای برگزاری امتحانات آنلاین و هم‌چنین بارگذاری تمرینات استفاده نمایید.

از طرفی معلمان می‌توانند از این طریق با دانش‌آموزان خود ارتباط برقرار کرده و پیام‌های خود را به اطلاع آن‌ها برسانند.

طراحی ارزان سایت مدرسه با کیفیت تضمینی

انتخاب بهترین مجموعه برای انجام فرایند طراحی سایت موضوعی بسیار بااهمیت در کیفیت وب‌سایت به شمار می‌آید. قیمت طراحی سایت مدارس در کنار کیفیت آن یکی از مسائلی است که می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

همچنین بخوانید :  بررسی کامل قیمت طراحی سایت فروشگاهی | صفر تا صد سایت فروشگاهی

طراحی سایت مدارس هوشمند

گروه نرم افزاری آسمان به عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور در حوزه طراحی سایت با همراهی کادری مجرب و حرفه‌ای فرایند طراحی سایت مدرسه را با هزینه‌ای معقول و بهترین کیفیت ارائه کرده و رضایت شما را جلب می‌نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با مشاوران مجموعه تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

طراحی سایت برای مدارس چه کاربردی دارد؟

امروزه برقراری ارتباط با دانش‌آموزان از طریق روش‌های قدیمی‌تر نظیر تماس تلفنی و پیامک قدری دشوار بوده به همین دلیل مدیران بسیاری از مدارس ترجیح می‌دهند تا اطلاعیه‌ها و پیام‌های مهم خود را از طریق پرتال موجود در سایت به اطلاع دانش‌آموزان برسانند.

قیمت طراحی سایت مدرسه چقدر است؟

مجموعه‌های مختلف تعرفه‌های متفاوتی را برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند که مجموعه طراحی سایت آسمان با وجود کیفیت بسیار بالا، خدمات خود را با هزینه‌ای بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی اختصاصی سایت مدرسه چه مزیتی نسبت به طراحی سایت با وردپرس دارد؟

روشی دیگر برای طراحی وب سایت مدارس، طراحی اختصاصی با کدنویسی حرفه‌ای است. طراحی با این روش نسبت به وردپرس هزینه‌ بیش‌تری داشته و نیاز به صرف زمان بیش‌تری نیز دارد؛ اما بازدهی بسیار بالاتری داشته و امکانات اختصاصی متعددی را نیز می‌توان برای آن تعریف کرد.

 

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا