طراحی سایت آموزش آنلاین؛ طراحی سایت آموزشی از صفر تا صد

در سال‌های اخیر عوامل متعددی دست به دست هم داده‌ است تا روند آموزشی در مدارس و موسسات تغییر یافته و به صورت آنلاین یا غیر حضوری دنبال شود. بهترین راه برای برگزاری کلاس‌های مجازی با بهترین کیفیت طراحی سایت آموزش آنلاین است. شما می‌توانید پس از آشنایی با قابلیت‌های مختلف وب‌سایت آموزشی بهترین مجموعه را انتخاب کرده و از وب‌سایتی حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

دوران کرونا و اوج گیری سایت های آموزشی

تا پیش از دوران کرونا کلاس مجازی واژه‌ای ناملموس و نا آشنا برای بسیاری از افراد محسوب می‌شد؛ اما پس از دوران کرونا تمامی مراکز آموزشی بالاجبار به استفاده از بسترهای آنلاین برای ارائه خدمات خود به دانش‌آموزان و دانش‌جویان روی آوردند.

طراحی سایت آموزش آنلاین

پس از مدتی با وجود کاهش همه‌گیری کرونا و فراهم آمدن شرایط برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری، به دلیل مزایای متعدد کلاس‌های مجازی، هم‌چنان بسیاری از موسسات از جمله: موسسات زبان، آموزش برنامه‌نویسی، فوتوشاپ و … ارائه کلاس‌های آنلاین را ادامه دادند.

امکانات سایت آموزشی آنلاین

اگر شما نیز به دنبال طراحی وب سایت آموزش آنلاین هستید، باید پیش از هر چیز با خدمات و امکانات این‌گونه از سایت‌ها به شکل کامل آشنا شده تا بتوانید از خدمات حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

گروه نرم افزاری آسمان

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات وب‌سایت آموزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· برگزاری جلسات آنلاین

طبیعتا امکان برگزاری کلاس‌های مجازی اصلی‌ترین قابلیت یک وب‌سایت آموزش آنلاین به شمار می‌آید. برای بهره‌مندی حداکثری از کلاس‌های آنلاین می‌توان دسترسی‌های متفاوتی را برای دانش‌آموزان و هنرجویان تعریف کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به: امکان پرسش و پاسخ متنی، نمایش تصویر حاضران در جلسه از طریق وب‌کم، برقراری ارتباط صوتی و بارگذاری فایل اشاره کرد.

· برگزاری آزمون مجازی

حتی پس از دوران کرونا نیز برگزاری آزمون‌های مجازی می‌تواند روشی کارآمد برای سنجش افراد محسوب شود. برگزاری آزمون‌های آنلاین به دو شیوه تستی و تشریحی در قالب سایت آموزشی امکان‌پذیر است که نتیجه آزمون تستی را می‌توان فورا پس از پایان آزمون از طریق سایت به دانشجو اعلام کرد.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت تبریز در گروه نرم افزاری آسمان

امکانات سایت آموزشی آنلاین

· امکان بارگذاری فایل

دسترسی به معلمان و اساتید در یک بستر حرفه‌ای و آکادمیک، روشی بسیار مناسب برای رفع اشکالات دانش‌آموزان محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند در قسمت مربوطه سوالات خود را بارگذاری کرده و استاد نیز می‌تواند از طریق قابلیت‌هایی نظیر پاسخگویی از طریق تیکت، اشکال دانش‌آموز خود را برطرف کند.

· کارنامه نمرات

دسترسی به کارنامه درسی و ریزنمرات از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌توان در طراحی سایت آموزش آنلاین در نظر گرفت. با تعریف پروفایل کاربری جداگانه برای هرکدام از دانش‌آموزان می‌توانید دسترسی به نمرات را برای هرکدام از آن‌ها به صورت مجزا و اختصاصی فراهم کنید.

· دسترسی به نمونه سوالات و جزوات آموزشی

در کنار مطالبی که معلمان و اساتید در کلاس‌های خود به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌کنند، جزوات و نمونه‌ سوالات نیز می‌توانند نقش مهمی را در بهبود عملکرد آن‌ها ایفا کنند. دسترسی به جزوات از طریق وب‌سایت آموزشی به سادگی امکان‌پذیر بوده و دانش‌آموزان می‌توانند با یک جستجوی ساده در داخل سایت به جزوه مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

طراحی سایت آموزشی محدودیتی ندارد

بر خلاف تصورات، طراحی سایت آموزش آنلاین تنها به مدارس و دانشگا‌ه‌ها محدود نمی‌شود. امروزه گستردگی مراکز و موسسات آموزشی افزایش یافته و به همین دلیل میزان تقاضا برای طراحی سایت آموزشی نیز بسیار بیش‌تر شده است.

 

طراحی وب سایت آموزش آنلاین

طراحی سایت آموزشی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی نظیر: زبان، موسیقی، آشپزی، نقاشی و … انجام بگیرد. با توجه به طیف گسترده خدمات آموزشی، توجه به تفاوت‌های موجود میان شاخه‌های مختلف به خصوص در طراحی جنبه‌های بصری سایت و هم‌چنین امکانات مختلف آن حائز اهمیت فراوانی است.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت خیریه | تعرفه ساخت سایت نیکوکاری

اهمیت هاست و سرور قدرتمند در طراحی سایت آموزش آنلاین

تمامی خدمات سایت‌های آموزشی به صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌شود. از طرفی تعداد زیادی کاربران ممکن است فرایند لود شدن سایت و برگزاری کلاس‌های آنلاین را با اخلال مواجه کند به همین دلیل باید ظرفیت‌های سایت‌ را به بالاترین سطح ممکن رسانده تا کاربران بتوانند بدون وقفه از خدمات آن استفاده کنند.

طراحی وب سایت آموزشی

برای رسیدن به این هدف باید از سرور و هاست قدرتمند استفاده نمایید. انتخاب هاست مناسب به تجربه و اطلاعات بالایی احتیاج دارد، به همین دلیل بهتر است در انتخاب آن از مشاوران متخصص راهنمایی بگیرید.

تعرفه طراحی سایت ارزان

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین مجموعه برای طراحی سایت، تعرفه و هزینه طراحی است. قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از مجموعه‌ها بنا به تجربه و شهرتی که دارند تعرفه‌ نسبتا بالایی را برای خدمات خود در نظر می‌گیرند.

گروه نرم افزاری آسمان با وجود تجربه بالا و خدمات حرفه‌ای خود، در راستای جلب رضایت حداکثری مخاطبان تعرفه‌ای اقتصادی را برای خدمات خود در نظر گرفته است. شما می‌تواندی برای کسب اطلاعات بیش‌تر با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین امکانات سایت آموزش آنلاین شامل چه مواردی می‌شود؟

از جمله امکانات مهم در طراحی سایت آموزشی می‌توان به: برگزاری جلسات آنلاین، آزمون، بارگذاری فایل، دسترسی به کارنامه و ارائه نمونه سوال و جزوه اشاره کرد.

برای بهره مندی از خدمات طراحی سایت ارزان از چه طریقی می‌توان اقدام کرد؟

گروه نرم افزاری آسمان با وجود تجربه بالا و خدمات حرفه‌ای خود، در راستای جلب رضایت حداکثری مخاطبان تعرفه‌ای اقتصادی را برای خدمات خود در نظر گرفته است. شما می‌تواندی برای کسب اطلاعات بیش‌تر با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

همچنین بخوانید :  راهکار هایی برای طراحی سایت بوشهر به صورت جذاب و کارآمد

هاست و دامنه در کیفیت طراحی سایت آموزشی چه تاثیری دارد؟

تمامی خدمات سایت‌های آموزشی به صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌شود. از طرفی تعداد زیادی کاربران ممکن است فرایند لود شدن سایت و برگزاری کلاس‌های آنلاین را با اخلال مواجه کند به همین دلیل باید ظرفیت‌های سایت‌ را به بالاترین سطح ممکن رسانده تا کاربران بتوانند بدون وقفه از خدمات آن استفاده کنند.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا