تفاوت سایت وردپرسی با php ؛ انتخاب بهترین روش برای طراحی سایت

امروزه افراد بسیاری به داشتن وب‌سایتی حرفه‌ای تمایل دارند؛ اما به دلیل عدم آشنایی دقیق با شیوه‌های مختلف طراحی سایت نمی‌توانند به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنند. ساخت سایت با وردپرس  php دو مورد از پرمتقاضی‌ترین روش‌های طراحی سایت به شمار می‌آید. آشنایی دقیق با تفاوت سایت وردپرسی با php شما را یک گام به داشتن وب‌سایتی مخاطب‌پسند و جذاب نزدیک خواهد کرد.

مزایا طراحی سایت وردپرسی

طراحی سایت با وردپرس مزایایی را برای کاربران و صاحبان سایت به ارمغان می‌آورد که موارد آن به شرح زیر است:

·        سهولت در استفاده

مدیریت آسان و رابط کاربری ساده وردپرس از اصلی‌ترین مزایای آن به شمار می‌آید. سیستم وردپرس به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند حتی بدون دانش برنامه نویسی سایت خود را مدیریت کرده و بر محتوای آن نظارت داشته باشند.

تفاوت سایت php با وردپرسی

·        طراحی سریع

در بستر وردپرس قالب‌ها و پوسته‌های متنوعی طراحی شده که افراد می‌توانند از میان قالب‌های آماده، نمونه مطلوب خود را انتخاب کرده و سایتشان را با استفاده از آن قالب راه‌اندازی نمایند. استفاده از قالب‌های پیش‌ساخته فرایند طراحی سایت را کوتاه‌تر می‌کند.

گروه نرم افزاری آسمان

·        امنیت

بروزرسانی پیوسته و انتشار پچ‌های امنیتی مختلف موجب شده تا سایت‌های وردپرسی امنیت بالایی را برای کاربران و صاحبان سایت به ارمغان آورده و امکانات حفاظتی وردپرس کمک می‌کند تا از سایت در مقابل حملات مخرب و ویروس‌ها محافظت شود.

معایب طراحی سایت وردپرسی

یکی دیگر از مسائلی که در بررسی تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php باید به آن پرداخته شود، معایب طراحی سایت با وردپرس است:

·        محدودیت در طراحی

یکی از اصلی‌ترین معایب طراحی سایت با وردپرس به قالب‌ها و پوسته‌های محدود آن مربوط می‌شود. در واقع شما باید از بین گزینه‌های آماده و از پیش طراحی شده قالب خود را برای سایتتان انتخاب کرده و عملا اختیاری برای ایجاد تغییر و طراحی اختصاصی سایت ندارید.

·        امکانات محدود

در بسیاری از مواقع افراد ممکن است برای سایت خود به دنبال امکانات مشخصی باشند که این امکانات به سادگی از طریق کدنویسی و توسط برنامه‌نویسان متخصص برای سایت قابل دستیابی است؛ اما در بستر وردپرس امکانات محدود است.

همچنین بخوانید :  خدمات شرکت طراحی سایت بندرعباس ؛ تحویل سریع و قیمت مناسب

معایب طراحی سایت وردپرسی

·        افزونه های ناپایدار

وردپرس دارای افزونه‌های متعددی است که به شما امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف سایت را می‌دهد؛ اما وجود نسخه‌های مختلف وردپرس و هم‌چنین ایجاد ناهماهنگی میان افزونه‌های متفاوت می‌تواند در عملکرد سایت اخلال ایجاد کرده و ممکن است مشکلات امنیتی مختلفی بوجود بیاید.

·        بروزرسانی های مکرر

ارائه بروزرسانی‌های مختلف موجب شده تا چالش‌های مختلفی برای مدیران سایت‌های وردپرسی ایجاد شود. بنا بر نظرات صاحبان سایت‌های وردپرسی، عدم بروزرسانی به موقع سایت‌ها را از نظر امنیتی و هم‌چنین عملکرد صحیح قالب‌ها با مشکل مواجه کرده و باعث نارضایتی کاربران می‌شود.

·        وعده های دروغین

یکی از وعده‌هایی که در مورد سایت‌های وردپرسی بسیار شنیده می‌شود، این است که تمامی افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه دانش فنی به طراحی سایت در وردپرس پرداخته و وب‌سایتی بی‌نقص را بدست بیاورند؛ اما بسیاری از تنظیمات وردپرس دارای پیچیدگی‌های بالایی بوده که نیاز به دانش فنی مطلوبی دارد و افراد برای استفاده بهینه از آن باید با ابزارها و قابلیت‌های وردپرس آشنایی کامل داشته باشند.

مزایا طراحی سایت php

با وجود پلتفرم‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف برای طراحی سایت، هم‌چنان از php به عنوان محبوب‌ترین زبان‌ برنامه‌نویسی برای طراحی وب‌سایت یاد می‌شود.

طراحی سایت با php مزایای پرشماری را برای مدیران سایت و کاربران به ارمغان می‌آورد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

·        انعطاف پذیری بالا

php یک زبان برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند است که قابلیت‌های بسیاری را برای توسعه صفحات وب پویا و طراحی امکانات مختلف برای آن فراهم کرده است. با استفاده از سیستم تعاملی و سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توانید ویژگی‌های پیچیده‌ای را در وب‌سایت خود پیاده کرده و نظر کاربران را جلب کنید.

·        گستردگی

بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ و محبوب موجود در اینترنت با استفاده از php طراحی شده است. این موضوع موجب شده تا جامعه بزرگی از توسعه دهندگان وب، منابع آموزشی متنوع و ارتباطات مختلفی با افراد حرفه‌ای شکل بگیرد و از این طریق می‌توانید در طول زمان برای توسعه سایت خود تلاش کنید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت فروشگاه لوازم جانبی موبایل با امکانات جذاب

طراحی سایت php

·        سرعت بالا

استفاده از کدهای مخصوص و پردازشگرهای پیشرفته موجب شده تا سرعت و عملکرد سایت‌های طراحی شده با php بسیار افزایش یافته و زمان بارگذاری صفحات سایت نیز به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

·        پشتیبانی از پایگاه داده

Php با پایگاه‌های داده متنوعی مانند MySQL و PostgreSQL کار کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های متنوعی مانند سیستم‌های مدیریت محتوا، فروشگاه‌های آنلاین و سیستم‌های بانکداری را راه‌اندازی نمایید.

·        سهولت در استفاده

با وجود آن‌که استفاده از php نیاز به دانش کدنویسی دارد؛ اما نسبت به سایر زبان‌ها بسیار ساده‌تر بوده و این موضوع موجب شده تا تفاوت سایت وردپرسی با php در زمینه سهولت کم‌تر احساس شود. شما می‌توانید با هر سطحی از تجربه شروع به کدنویسی کرده و پروژه خود را به پیش ببرید.

معایب طراحی سایت php

به طور کلی معایب طراحی سایت با php نسب به ساخت سایت با وردپرس بسیار کم‌تر بوده و نمی‌توان به مورد خاصی در این زمینه اشاره کرد. تنها موردی که در زمینه طراحی سایت با php برای برخی از افراد محدودیت ایجاد می‌کند، نیاز به دانش در حوزه برنامه‌نویسی است.

در صورتی که فرد هیچ‌گونه اطلاعاتی در حوزه برنامه‌نویسی ندارد، امکان طراحی سایت با php برای او فراهم نبوده و باید فرایند آن را به افراد با تجربه و متخصص در این حوزه بسپارد.

اصلی ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php

به طور کلی سایت‌های وردپرسی با سایت‌های طراحی شده با زبان php تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند؛ اما اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php به کیفیت طراحی و بازدهی سایت مربوط می‌شود.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت برای تدریس معلمان

اصلی ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php

سایت‌های طراحی شده بوسیله php دارای جنبه‌های بصری جذابی بوده و امکانات مختلفی دارند، به همین دلیل به بهترین شکل نظر مخاطبان را جلب می‌کنند. اگر شما نیز به دنبال بهره مندی از خدمات طراحی سایت اختصاصی با php هستید، می‌توانید از خدمات گروه نرم افزاری آسمان استفاده نمایید.

سوالات متداول

استفاده از سایت‌های طراحی شده با php چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای طراحی سایت با php می‌توان به: انعطاف‌پذیری بالا، گستردگی، سرعت بالا، پشتیبانی از پایگاه داده و سهولت در استفاده اشاره کرد.

طراحی سایت وردپرسی چه معایبی دارد؟

محدودیت در طراحی، امکانات محدود، افزونه‌های ناپایدار، بروزرسانی‌های مکرر و ارائه اطلاعات اشتباه از معایب طراحی سایت وردپرسی محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php چیست؟

به طور کلی سایت‌های وردپرسی با سایت‌های طراحی شده با زبان php تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند؛ اما اصلی‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرسی با php به کیفیت طراحی و بازدهی سایت مربوط می‌شود.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا