ثبت و خرید دامنه  com.  | کلید موفقیت در دنیای وب

پسوند com. یک پسوند دامنه‌ی بین المللی و جهانی است؛ اگر شما کاربرانی دارید که از خارج کشور به وبسایت شما مراجعه می‌کنند، باید از ثبت و خرید دامنه com. استفاده کنید.

دامنه com. چیست

چرا باید پسوند دامنه com. را در وبسایت داشته باشید ؟

دامنه‌های  com. از ابتدا به ‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین پسوندهای دامنه معرفی شدند. این پسوند، به دلیل سابقه‌ی طولانی و شناخته شدن در سطح جهانی، برای بسیاری از کسب‌ و کارها و افراد جذابیت دارد. دلایل اصلی انتخاب این دامنه عبارت اند از:

  • دامنه‌های  com. بیشتر از سایر پسوندها اعتبار دارند. کاربران به این دامنه‌ها اعتماد بیشتری دارند و این می‌تواند به افزایش ترافیک وب‌ سایت شما کمک کند.
  • دامنه com. در سراسر جهان شناخته شده است و کاربران به راحتی آن را به خاطر می‌سپارند.
  • داشتن یک دامنه com. می‌تواند به شما کمک کند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و کسب ‌و کار خود را گسترش دهید.

مراحل ثبت دامنه com.

ثبت دامنه  com. یک فرآیند ساده است که شامل چند مرحله اصلی می‌شود:

  1. انتخاب نام دامنه:

اولین قدم برای ثبت دامنه  com.، انتخاب یک نام مناسب است. این نام باید مرتبط با کسب‌ و کار یا موضوع وب‌ سایت شما باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود.

گروه نرم افزاری آسمان
  1. بررسی در دسترس بودن:
همچنین بخوانید :  طراحی سایت خیاطی اختصاصی | طراحی سایت به زیبایی هنر خیاطان

 بعد از انتخاب نام، باید بررسی کنید که آیا این نام دامنه در دسترس است یا خیر، بسیاری از وب‌ سایت‌های ثبت دامنه امکان جست و جوی سریع را فراهم می‌کنند.

  1. ثبت دامنه:

پس از انتخاب نام و اطمینان از در دسترس بودن آن، می‌توانید دامنه را ثبت کنید. این فرآیند معمولا شامل پر کردن فرم‌های آنلاین و پرداخت هزینه ثبت است.

  1. تنظیمات DNS:

بعد از ثبت دامنه، باید تنظیمات DNS را برای وب‌ سایت خود پیکربندی کنید تا دامنه به هاستینگ متصل شود.

مراحل ثبت پسوند com.

راهنمای انتخاب بهترین دامنه com.

انتخاب دامنه‌ی مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند ثبت و خرید دامنه  com. است. دامنه‌های کوتاه و ساده به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند و کاربران کمتر دچار اشتباه در تایپ آن‌ها می‌شوند. نام دامنه باید مرتبط با کسب‌ و کار یا موضوع سایت شما باشد تا کاربران بتوانند به راحتی محتوا و هدف ‌سایت را درک کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب ‌و کار در نام دامنه می‌تواند به بهبود سئوی ‌سایت کمک کند.

توجه داشته باشید که استفاده از اعداد و خط تیره در نام دامنه می‌تواند باعث سردرگمی کاربران شود؛ سعی کنید از این عناصر پرهیز کنید. دامنه‌ای انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد و با سایر دامنه‌های موجود در بازار اشتباه گرفته نشود.

بررسی هزینه‌های ثبت و خرید دامنه com.

معمولا هزینه‌ی ثبت دامنه برای یک سال بین 10 تا 20 دلار است. برخی از ثبت ‌کنندگان تخفیف‌هایی برای ثبت طولانی مدت ارائه می‌دهند؛ همچنین، باید به هزینه‌های تمدید دامنه نیز توجه داشته باشید. برخی ثبت‌کنندگان هزینه‌های تمدید بالاتری نسبت به هزینه اولیه ثبت دارند.

همچنین بخوانید :  سبد آنلاین خود را بسازید | طراحی سایت فروشگاه مواد غذایی

موارد قانونی و حقوقی مرتبط با دامنه

هنگام ثبت و خرید دامنه  com.، باید به مسائل قانونی و حقوقی مرتبط با دامنه نیز توجه کنید. این مسائل شامل حقوق مالکیت، قوانین تجارت الکترونیک و حقوق برند می‌شود. به عنوان مثال، باید مطمئن شوید که نام دامنه‌ی انتخابی شما برند دیگری را نقض نمی‌کند و ممکن است نیاز به مشاوره حقوقی داشته باشید.

استفاده از دامنه com. برای بهیه سازی سئو

دامنه  com. می‌تواند تاثیر زیادی بر سئوی ‌سایت شما داشته باشد. در صورتی که از اصول سئو در وبسایت خود استفاده کرده باشید، این پسوند نیز در کنار بقیه‌ی موارد می‌تواند به افزایش بازدید شما کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب ‌و کار شما در نام دامنه می‌تواند به بهبود رتبه‌ بندی موتورهای جستجو کمک کند.

نقش com. در افزایش بازدید

توجه کنید که داشتن دامنه  com. تنها یک بخش از معادله است. برای موفقیت در سئو، باید محتوای با کیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی خود را ایجاد کرده باشید.

ثبت دامنه com. برای کسب ‌و کارهای کوچک

کسب ‌و کارهای کوچک می‌توانند از ثبت دامنه  com. برای افزایش حضور آنلاین خود بهره‌ مند شوند. داشتن این دامنه، می‌تواند کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کرده و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

نقش دامنه com. در موفقیت یک وبسایت

اگر سایت شما روی دامنه‌ی ir. باشد، با توجه به داخلی بودن این دامنه این احتمال بسیار بالاست که سایت شما با مشکل رو به رو شود. در صورت استفاده از پسوندهای داخلی  کاربران خارج از کشور ممکن است با سرعت پایین و مشکلات در بارگزاری سایت رو به رو شوند. با انتخاب یک دامنه‌ی مناسب با پسوند  com. می‌توانید وبسایت پر بازدید و قوی‌ تری داشته باشید.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت پزشک مغز و اعصاب | استفاده از فناوری و ارتقای سلامت

برای اطلاع دقیق‌تر از نحوه‌ی خریداری پسوند com. برای وبسایت‌ خود می‌توانید با گروه نرم افزاری آسمان در تماس باشید.

بهبود سرعت برای کاربران خارج

سوالات متداول

چرا باید دامنه com. را برای وب‌ سایت خود انتخاب کنم؟

دامنه‌های com. از اعتبار و شناخت جهانی برخوردارند که به افزایش اعتماد کاربران و بهبود سئو کمک می‌کند.

هزینه ثبت دامنه com. چقدر است و چگونه پرداخت می‌شود؟

هزینه ثبت برای یک سال معمولا بین 10 تا 20 دلار است و باید به هزینه‌های تمدید نیز توجه داشت؛ این هزینه به معادل ریالی در سایت‌های ایرانی فروش دامنه دریافت می‌شوند.

چگونه می‌توان بررسی کرد که دامنه‌ی مورد نظر در دسترس است یا خیر؟

با استفاده از وب‌سایت‌های ثبت دامنه، می‌توانید به سرعت بررسی کنید که آیا نام دامنه‌ی مورد نظر شما در دسترس است یا خیر.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا