اکسپلور اینستاگرام
سلام امروز در مجموع آسمان با موضوع جذاب اکسپلور اینستاگرام همراه شما هستیم.
در این مقاله خواهید خواند:
اکسپلور یا صفحهٔ کاوش:
مجموعهای از محتواها را بر اساس علایق فردی کاربر است.
الگوریتمهای اینستاگرام به این صورت است که محتوایی که متناسب با علایق کاربر است برای او به نمایش میگذارد.
از جمله هوشمندیهای اینستاگرام به این بخش برمیگردد.
برای مثال اگر شما دانشآموز کنکری هستید موضوعات کنکور و حتی پکیجهای کنکوری را برای شما به نمایش میگذارد.
باید گفت صفحهٔ کاوش هر کاربر شامل عکسها، فیلمها و حتی استوریهایی است که اینستا محتوای این صفحه را متناسب به علایق آنها نمایش میدهد بنابراین، هیچ دو صفحه مشابه نیستند.
برای دسترسی به اکسپلور اینستاگرام فقط کافیه بر روی علامت ذرهبین کلیک کنید.
فراموش نکنید اینستاگرام از سیستم رتبهبندی برای نشان دادن پست ها در اینستاگرام استفاده میکند.
براساس سیگنالهایی که از پست و محتوای شما میگیرد.
اکسپلور دارای سیستم پیشنهادی و براساس فعالیت کاربران پستهای پیشنهادی را انتخاب میکند.
یعنی شما را دقیقا به مشتری خودتان وصل میکند.
چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم؟
اکسپلور برای خیلی از افراد و کسب و کار ها اهمیت دارد، زیرا با کمترین هزینهها برای شما مشتری هدف می سازد.
برای بیشتر کسبوکارها، نمایش پست در اکسپلور باید به فروش برسد زیرا هدف از ورود کاربر به پیج هم فروش می باشد.
بنابراین اهمیت دارد که بدانیم چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم.
ورود به اکسپلور :
تعیین کردن زمان مشخص و درست برای پست:
باتوجه به آن که در اینستاگرام روزانه پستهای زیادی منتشر میشود باید دقت کنید در میان پستها، شما دیدهشوید.
کلید حل این مشکل این است که در زمان درست پست خود را به اشتراک بگذارید.
بهترین زمان برای آپلود پست بسته به مکان، صنعت و مخاطب شما میتواند متفاوت باشد؛ بنابراین، به نحوهٔ رفتار فالوورهای خود در اینسایت نگاهی بیندازید تا بفهمید چه زمانی محتوای خود را منتشر کنید تا در اکسپلور نیز دیده شود.
شناسایی مخاطب هدف:
برای پیداکردن مخاطب هدف خود پیسنهاد میشوند پیجهایی که کسبوکار مشابه شما دارند را فالو (دنبال) کنید و با پست و کامنت با آنها درتعامل باشید.
دقت کنید که:
- مخاطب من با چه لحنی بیشتر ارتباط برقرار میکند؟
- آیا محتوای بصری خاصی وجود دارد که بهترین عملکرد را داشته باشد؟
- چه نوع عنوانی بیشترین تعامل را به همراه دارد؟
از پستهای دیگر در اکسپلور ایده بگیرید.
اگر مطمئن نیستید که چگونه محتوای جذاب ایجاد کنید، به محتوایی نگاه کنید که معمولا به اکسپلور در اینستاگرام راه پیدا میکند.
این کار میتواند شما را تشویق کند تا پستهایی متنوعی را منتشر کنید که مخاطبان هدف شما با آنها درگیر هستند.
شاید مردم از ویدیوهای ساده لذت ببرند یا شاید به نظر برسد که با پستهای چند اسلایدی تعامل بیشتری برقرار میکنند.
این نکات میتواند به شما در داشتن استراتژی محتوای مفید برای پستهایتان کمک کند.
در واقع، شما باید محتوایی تولید کنید که مخاطب هدفتان به آن علاقه یا نیاز دارد.
محتوایی جذاب به اشتراک بگذارید
نرخ تعامل (Engagement Rate) یکی از معیارهای اصلی رتبهبندی است که الگوریتم اکسپلور اینستاگرام بهدنبالِ آن است.
نگاهی به محتوای موجود و مخاطبان هدف خود بیندازید، در حالت ایدئال، محتوای شما باید دو ویژگی اصلی داشته باشد؛ مفید باشد و توجه مخاطب را جلب کند.
از Reels یا IGTV استفاده کنید.
توجه به این ویژگیها شانس شما را برای ایجاد تعامل بیشتر، جذب مخاطب و ورود به اکسپلور اینستاگرام افزایش میدهد.
میتواند به تنوع فید شما هم کمک کند و به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خود را علاقهمند و درگیر نگه دارید.
فرمتهای مختلف مانند ریلز یا IGTV را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک از آنها بیشتر در دسترس مخاطبان شما است.
از بهروزرسانیهای اینستاگرام مطلع باشید تا بفهمید در هر لحظه، کدام قالبها را در اولویت قرار دهید.
برند شما باید به ورود پستهای خود به اکسپلور اهمیت دهد؛ زیرا به این معنی است که افراد بیشتری ممکن است محتوای شما را ببینند.
در حال حاضر، اصلیترین مزیت ورود به اکسپلور این است که افراد بیشتری با محتوای شما تعامل برقرار میکنند.
نمایش پستها در اکسپلور شما، عمدتا تحتتاثیر افرادی است که دنبال میکنید.
اگرچه برخی از پستها توسط اینستاگرام پیشنهاد میشوند.
اما محتوایی که میبینید بیش از هر چیز تحتتاثیر رفتار شما در اینستاگرام و میزان تعامل با محتواها و اکانتهای خاص است.
بهترین راه برای تغییر محتوای اکسپلور در اینستاگرام، تغییر رفتار در دنبالکردن، لایک و کامنت است.
شما برای رشد کسبو کار خود باید در اینستاگرام دیده شوید. از این جهت مجموعه آسمان با بهترین ادمین ها و نیم تدوین خود آمادگی ارائه خدمات و راهنمایی در زمبنه اینستاگرام می یاشد.