14 ویژگی اساسی که یک سایت فروشگاهی حرفه ای باید به آنها پای‌بند باشد

در این مقاله 14 ویژگی اساسی سایت های فروشگاهی را برایتان نام برده ام و قول می‌دهم با به کارگیری تک تک آنها به شکل قابل توجهی باعث ارتقاء سایت خود خواهید شد

اصلی ترین هدف یک سایت فروشگاهی چیست؟

آفرین! سود دهی بالا.

یکی از راه‌های افزایش سود سایت های فروشگاهی که کالایی را به مردم می‌فروشند افزایش خریداران، و به دنبال آن فروش بیشتر است.

امروزه یکی از راه های افزایش تعداد مشتریان برای کسب و کارهایی که خدمات حضوری ارائه می‌کنند، ورود به دنیای اینترنت و فروش آنلاین است. کسب و کارهای زیادی به زدن سایت روی می‌آورند تا بتوانند به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روز‌های هفته محصولات خود را به فروش برسانند.

اما آیا فقط داشتن سایت فروشگاهی  به شما کمک می‌کند که فروش بیشتری داشته باشید؟ خیر!

در ادامه 14 ویژگی اساسی سایت های فروشگاهی که شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کنند نام برده شده اند.

گروه نرم افزاری آسمان

 

مهم‌ترین موضوعی که باید  به عنوان یک سایت فروشگاهی به آن دقت کنید سادگی و کاربر پسند بودن سایت است؛ کاربری که وارد سایت شما می‌شود نباید با انبوهی از نوشته‌ها و تصاویر نامرتبط گیج شود و هدف اصلی که برای آن مراجعه کرده را فراموش کند!

  • جستوجو سریع 

قرار دادن کادر جست و جو سبب می‌شود که مشتری خیلی سریع محصول مورد نظر خود را بیابد و اقدام به خرید کند. اگر این آیتم را در سایت فروشگاهی خود در نظر نگیرید احتمال کنسل شدن خرید در طی فرایند یافتن محصول مورد نظر بسیار بالا می‌رود.

همچنین بخوانید :  طراحی سایت سمنان ؛ طراحی سایت بهینه و ارزان

حتما از فیلترهای تعیین رنگ، قیمت، سایز و … برای سریع‌تر شدن جست‌وجو استفاده کنید. خرید آنلاین مناسب آن دسته از افرادی است که بسیار به وقت خود اهمیت می‌دهند پس اگر اندکی بیشتر از زمان معمول از آنها وقت بگیرید، به سراغ رقیبتان خواهند رفت.

  • بررسی محصولات 

ویژگی‌های اصلی هر محصول باید در صفحه مختص به خودش شرح داده شود. با این کار شما نشان می‌دهید که برای مشتری خود ارزش قائل هستید و  این احترام نتایج مثبتی را برای سایت فروشگاهی شما به همراه خواهد داشت.

  • دسترسی با موبایل و سایر دیوایسها 

سایت فروشگاهی خود را به شکلی طراحی و بهینه سازی کنید که دسترسی با موبایل نیز به آن آسان باشد.

دسترسی به سایت فروشگاهی در هر زمان و مکانی با موبایل، بزرگترین کمک برای جذب مشتریان است و نباید آن را دست کم بگیرید! سایت‌ معتبری همچون والمارت سود خود را به اندازه قابل توجهی با بهینه سازی سایت افزایش داد.

 

از تاثیر ویژگی‌های بصری و کیفیت آن‌ها بر انتخاب کاربران نگذرید! هرچه تصاویر محصولاتتان با کیفیت و شکیل باشد به همان میزان هم امکان خرید از سایت فروشگاهی شما بالا می‌رود.

اگر محصول شما از دسته پوشاک است، از قرار دادن تنپوش محصولات در بخش تصاویر غافل نشوید.

باید شرایطی را فراهم کنید تا مشتری شما بتواند خود را در حال استفاده از محصولاتتان تصور کند.

  • سرعت بالا آمدن 

همانطور که بالاتر هم گفتیم، زمان از مهم‌ترین مسائلی است که مشتریان سایت های فروشگاخی به آن توجه می‌کنند. بنابراین حتما به بالا بودن سرعت لود سایت و تصاویر توجه کنید.

  • بخش نظرات سایت های فروشگاهی

گاهی اوقات کاربران محصول مورد نظر خود را پیدا می‌کنند اما از کیفیت آن اطمینان خاطر ندارند. در این موقعیت اگر از قبل به فکر بوده و بخشی برای نظرات خریداران قبلی در نظر گرفته باشید، خریدار بالقوه را به خریدار بالفعل تبدیل می‌کنید!

  • در دسترس بودن سبد خرید 

بهتر است سبد خرید را در تمام صفحات سایت فروشگاهی خود قرار دهید تا کاربران در هر لحظه بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. این مورد مخصوصا زمانی به کار می‌رود که کاربر قصد انتخاب از بین چند محصول مشابه را داشته باشد.

  • صفحه سوالات متداول 

توضیح روند کلی خرید از سایت فروشگاهی شما در یک بخش مجزا بسیاری از سوالات مشتریان را برطرف خواهد کرد؛ پس حتما بخشی را برای شفاف‌سازی فرایند کلی خرید در نظر بگیرید.

  • پشتیبانی 

مشتریان شما اگر در زمان خرید، یک مشاور و پشتیبان دلسوز داشته باشند احتمال خریدشان بسیار بالا می‌رود! پس حتما بخشی تحت عنوان پشتیبانی یا چت آنلاین برای سایت فروشگاهی خود در نظر بگیرید.

  • نماد الکترونیکی 

داشتن این نماد یعنی هویت شما توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک تایید شده است و سبب می‌شود که کاربران به شما اطمینان کند.

همچنین بخوانید :  گواهینامه اس اس ال چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

اهمیت این موضوع در این است که با فراگیر شدن اینترنت و به‌وجود آمدن فروشگاه‌های نامعتبر و کلاهبرداری‌های انجام شده، کاربران خیلی سخت اطمینان می‌کنند.

 

  • پرداخت

روش های امن و متنوعی را برای پرداخت بهای محصولات خود در سایت فروشگاهی قرار دهید. پرداخت در محل با وجود دردسرهایی که دارد، باعث اطمینان خاطر مشتری می‌شود.

  • نوع ارسال

از باربری‌های مختلف برای ارسال سفارشات استفاده کنید تا مشتری شما بتواند هر کدام را که برایش مناسب‌تر است انتخاب کند. گاهی ارسال سریع سایت های فروشگاهی از مواردی است که مشتریان به آن توجه می‌کنند.

  • پیگیری محصولات

حتما راهی برای پیگیری مرسوله توسط خریدار قرار دهید، این کار نیز سبب افزایش اعتبار شما و اطمینان کاربرانتان می‌شود.

 

نتیجه گیری:

داشتن سایت فروشگاهی برای فروش محصولات به صورت آنلاین بسیار به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

ولی نباید فراموش کنید که زدن سایت هم مثل هر کار دیگری برای نتیجه دادن نیازمند دانش و تخصص است؛ ما در مجوعه نرم افزاری  آسمان با به‌کارگیری کارشناسان متخصص طراحی سایت، پس از بررسی ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار شما، سایت فروشگاهی مناسبتان را طراحی می کنیم.

مهندس مجید رضایی

مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال / استراتژیست کسب و کار آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا